Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Sugen på att kolla men vill inte bli spoilad på områden osv så det får vänta. Synd också att dom inte hade 60fps patchen (lustigt att det finns såna till ps5 exklusiva spel hah!) så videon handlar bara om 30fps läget, det jag var mest intresserad av var ju skillnaden mellan 30fps, 60fps och 60fps RT.

edit: eller pratar dom något om 60fps?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Squallie:

Sugen på att kolla men vill inte bli spoilad på områden osv så det får vänta. Synd också att dom inte hade 60fps patchen (lustigt att det finns såna till ps5 exklusiva spel hah!) så videon handlar bara om 30fps läget, det jag var mest intresserad av var ju skillnaden mellan 30fps, 60fps och 60fps RT.

Nu har jag inte kollat på denna men DF brukar vara försiktiga med att visa sent innehåll och brukar varna om de gör det. Oftast det de visar är sånt man ser första halvtimmen/timmen.

Men samtidigt ju mindre desto bättre. Personligen brukar jag inte kolla på mer än absolut nödvändigt då jag vill veta så lite som möjligt av spelet. Speciellt filmvärlden spoilar sönder sina produktioner alltför ofta. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

edit: eller pratar dom något om 60fps?

Det lilla jag hörde från en annan recension var att 30 fps läget är snyggast och väldigt stabilt (alltså väldigt stabil 30 fps), och Performance RT var märkbart lägre upplösning i vissa scenarion och droppar några frames i väldigt intensiva scener (typ när det är mycket RT på flera ställen samtidigt) men överlag bästa upplevelse ändå tyckte han.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Inaktiv

Vart ska man vända sig om man vill försöka få tag på en PS5? Hade köplats hos en handlare men det sket sig för jag förhandsbeställde fel version tydligen (även om jag tyckte att jag inte gjorde det), och de vägrade byta min köplats till rätt kö.

Och nu kör ingen längre med kösystem? Elgiganten är ju superjobbigast och kör med sina jävla instagramlotterier, och man kan inte ens se när lotteriet ska äga rum om man inte har ett instagramkonto, vilket man såklart inte har för varför sån jävla skit? Så finns något hopp, eller är man helt rökt i typ två år till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Vart ska man vända sig om man vill försöka få tag på en PS5? Hade köplats hos en handlare men det sket sig för jag förhandsbeställde fel version tydligen (även om jag tyckte att jag inte gjorde det), och de vägrade byta min köplats till rätt kö.

Och nu kör ingen längre med kösystem? Elgiganten är ju superjobbigast och kör med sina jävla instagramlotterier, och man kan inte ens se när lotteriet ska äga rum om man inte har ett instagramkonto, vilket man såklart inte har för varför sån jävla skit? Så finns något hopp, eller är man helt rökt i typ två år till?

Tror du har bäst chans om du hänger i denna tråd 24/7: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1613737-ps5-ordrar-och...

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Det beror på vad du är beredd att lägga, mycket tid eller mycket pengar. Finns alltid på Tradera, om du är desperat. Annars gör du som användaren ovan tipsar om. Det finns inget enkelt sätt, tyvärr.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lambdan:

Tror du har bäst chans om du hänger i denna tråd 24/7: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1613737-ps5-ordrar-och...

Åh! Hurra, jag hade glömt bort den tråden. Tackar så mycket! (Gaggig som fan nuförtiden...)

Skrivet av Quenya:

Finns alltid på Tradera, om du är desperat.

Det finns inget enkelt sätt, tyvärr.

Nog för att jag känner mig lite desperat (lol), men skalpare vill man ju inte hålla under armarna. Det skulle kännas helt fel. Får väl hoppas på att något smärre mirakel inträffar och att tillgången ökar rejält framöver, för sådan tur att jag hinner före alla andra som ligger och flåsar att köpa när en pytteleverans trillar in brukar jag ju inte ha... Pust och suck och stön!

Permalänk
Medlem

Hm, ska jag köpa R&C eller vänta. Svåra val.

Final Fantasy VII Remake INTERgrade och INTERmission kommer dagen innan.

Rivet vs Yuffie. Båda är ju supercharmiga.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Konsolgrävare

Diggar dina gifs som du har i dina inlägg

För mig blir det definitivt R&C! Blev ännu mer taggad efter hur bra recensioner spelet fått!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Diggar dina gifs som du har i dina inlägg

För mig blir det definitivt R&C! Blev ännu mer taggad efter hur bra recensioner spelet fått!

Ja det har ju fått fina recensioner och det ser ju fantastiskt ut. Verkligen next-gen (fast det är ju egentligen current-gen).

Visa signatur

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Mono:

Verkligen next-gen (fast det är ju egentligen current-gen).

Hoppas att Next Gen blir Current gen fort! Så länge spel släpps Cross Gen så kommer vi inte få ut det mesta ur våra nya konsoler!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Recension på Performance Mode av R&C. Ska tydligen rulla på i 60FPS och 1800P.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är så förbaskat redo för Ratchet & Clank nu! Gäller att hålla sig borta nu från vissa medium då det börjar dyka upp spoilers.

Permalänk
Medlem

För den intresserade kan jag meddela att fysiska utgåvan av Final Fantasy 7 Remake Intergrade har en kod för att aktivera Intermission DLC, det ligger inte som en del på skivan dessvärre.

Permalänk
Medlem

Köpte Wreckfest och det är ju skitkul, men..

- Känns knappt nått i kontrollen, när man kraschar.
- Motorljudet på bilarna är helt värdelöst. Satte på raka rör på mustangen och märkte ingen skillnad i ljud. Hmm????

Annars kul spel och grafiken och fysiken är kanon!

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Konsolgrävare

Playstation 5 Firmware v 21.01-03.20.00.04

• This system software update improves the quality of the system performance.

• Bug fixes.

• The DualSense also got an update.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra recension av YongYea, utan spoilers.

Och några fina screenshots.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Insomniac måste vara bland de bästa köpen Sony har gjort. Elgiganten skickade mitt idag, och det kommer till brevlåda(även fast det står utlämningsställe)!

Permalänk
Inaktiv

Vilket är nästa ps5-exklusiva stora titel efter Ratched? Har någon en bra lista med kommande titlar?

Det närmaste jag kommer på är Horizon 2 men det är senare i år, eller kanske nästa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vilket är nästa ps5-exklusiva stora titel efter Ratched? Har någon en bra lista med kommande titlar?

Det närmaste jag kommer på är Horizon 2 men det är senare i år, eller kanske nästa år.

Ja, Horizon är väl näst. Kena: Bridge of Spirits kommer dock i augusti och är PS5 exclusive, dock vet jag inte om man kan kalla det en stor exclusive men folk verkar taggade på det. Sen kommer Deathloop i September med (På PC också dock). Sen tänker jag att om utvecklingen fortsätter som planerat kommer nog Horizon i slutet av november eller något.

Permalänk
Konsolgrävare

Den sista bilden! 🤯

Skrivet av Entash:

Kena: Bridge of Spirits kommer dock i augusti och är PS5 exclusive, dock vet jag inte om man kan kalla det en stor exclusive men folk verkar taggade på det.

Är faktiskt ett spel jag har sett fram emot sedan det visades upp! Ser så otroligt fint ut. Hoppas det levererar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kena kommer faktiskt även till PC(via epic games..), tror dock att jag hellre köper det till PS5an än PCn.

Permalänk
Medlem

Någon som fått leveransbekräftelse från Netonnet?

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Ja, Horizon är väl näst. Kena: Bridge of Spirits kommer dock i augusti och är PS5 exclusive, dock vet jag inte om man kan kalla det en stor exclusive men folk verkar taggade på det. Sen kommer Deathloop i September med (På PC också dock). Sen tänker jag att om utvecklingen fortsätter som planerat kommer nog Horizon i slutet av november eller något.

Just ja, Deathloop! Blir till PC för mig förvisso men glömmer bort titeln.

Med lite tur dyker mer upp vid E3 samt enhancements till befintliga spel. Har vissa förhoppningar om att spela Returnal på semestern också.

Skrivet av Zeroastic:

Kena kommer faktiskt även till PC(via epic games..), tror dock att jag hellre köper det till PS5an än PCn.

Precis, Kena till PC för mig, om jag nu köper. Ser mysigt ut men frågan om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Insomniac måste vara bland de bästa köpen Sony har gjort. Elgiganten skickade mitt idag, och det kommer till brevlåda(även fast det står utlämningsställe)!

Är det verkligen skickat? Mitt står bara som "förhandsinfo mottaget".

Lite risky med Postnord, problemet är väl att ÅF inte vill skicka förens imorgon (dagen före) eftersom dom annars riskerar att leverera tidigt. Så även alltid segt med fredagsrelease, för f*ckar Postnord upp får man fint vänta tills måndag....

I detta fall har jag ändå inte möjlighet att ta mig till butik under fredag ändå, så får chansa på Postnordlotteriet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Är det verkligen skickat? Mitt står bara som "förhandsinfo mottaget".

Lite risky med Postnord, problemet är väl att ÅF inte vill skicka förens imorgon (dagen före) eftersom dom annars riskerar att leverera tidigt. Så även alltid segt med fredagsrelease, för f*ckar Postnord upp får man fint vänta tills måndag....

I detta fall har jag ändå inte möjlighet att ta mig till butik under fredag ändå, så får chansa på Postnordlotteriet...

Det har stått förhandsinfo hela dagen men ändrades precis till skickad för mig så man borde ju ha det imorgon👍

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Kena: Bridge of Spirits kommer även till PS4. Ser dock fram emot det, lagom pris också, ca 400kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ny firmware update ute nu. Version 21.01-03.20.00.04. Ca 900MB stor.

-This system software update improves system performance.
-We’ve updated the DualSense wireless controller device software to improve stability.
-We’ve fixed an issue that restricted the functionality of some screens when the screen reader was enabled.
-We’ve fixed an issue where games that you’ve hidden on PS4 were not hidden on PS5.
-We’ve made the process of copying games from USB extended storage to console storage in the game library more stable.

Inget om VRR eller SSD än.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Power har inte skickat Ratchet än. RE Village fick jag i god tid.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk

Enligt postnords appen ska jag få mitt Ratchet and Clank imorgon från Elgiganten.