Sälja Dator och Tv-spel

Permalänk

Sälja Dator och Tv-spel

Hej har en gedigen tv-spel/datorspelssamamling .
Tänkte höra om det skulle vara värt att sälja dem?
Har massor av spel bla till nes,Saturn,Dreamcast,ps1,ps2,ps3,n64,snes osv .
Är det värt att sälja spelen eller skall man behålla dem ?
En del av datorspelen går väl inte att sälja pga att man bara får en nyckel till steam men har mycket äldre pc-spel med som skulle kunna gå att sälja.
Fråga om ni är intresserade ,har de rätt många klassiker .Nes är väl det jag har minst spel till

Permalänk
Medlem

Såvida du inte sitter på nån riktig raritet till nån av konsolerna så tycker jag det är mer värt att behålla det faktiskt. Har ångrat att jag sålde alla mina gamla konsoler genom årens lopp.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

datorspelen följer det ju med en "cd nyckel" bara att använda den. Kan dock ibland blir problem om man har installerat samma spel felra gånger. Då får man kontakta utgivaren, (Var så för i tiden) Dock är spelen så gamla så det kanske inte ens spelar nån roll längre hur många gånger man använder cd nyckeln.

Permalänk

Okej jag har väl några rariter och spelböcker/guider med .
Har samlat på mig en hel del genom åren och det mesta är i riktigt bra skick pga att jag alltid varit väldigt försiktig med spelen .Mycket är som nytt även manualer då jag inte vecklat ut dem eller har några hundöron på dem .En del är även helt oöppnade

Permalänk

Kunde ju lägga upp lite bilder men vet ej hur man gör .
Tänkte lägga upp på några n64 titlar :Majoras mask ,ocarina

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lars Mandel99:

Hej har en gedigen tv-spel/datorspelssamamling .
Tänkte höra om det skulle vara värt att sälja dem?
Har massor av spel bla till nes,Saturn,Dreamcast,ps1,ps2,ps3,n64,snes osv .
Är det värt att sälja spelen eller skall man behålla dem ?
En del av datorspelen går väl inte att sälja pga att man bara får en nyckel till steam men har mycket äldre pc-spel med som skulle kunna gå att sälja.
Fråga om ni är intresserade ,har de rätt många klassiker .Nes är väl det jag har minst spel till

Skulle väl säga att det beror på ditt intresse eller ej. Jag själv ångrar jättemycket att jag sålde av alla spel när jag var student. Men om du senare i livet inte finner någon större glädje av dem så finns det ganska mycket pengar att tjäna beroende på titel/skick.

Finns en del ställen som köper hela samlingar, men då till ett ganska dåligt pris.
Om du vill tjäna pengar på samlingen så är det enskilda annonser på typ Tradera som gäller.

Jag samlar på spel återigen idag så om det är några titlar du är osäker på så släng iväg ett PM så kan jag försöka hjälpa till med värdering. Ej intresserad av att köpa något dock, får inte plats

Permalänk
Skrivet av anon193054:

Skulle väl säga att det beror på ditt intresse eller ej. Jag själv ångrar jättemycket att jag sålde av alla spel när jag var student. Men om du senare i livet inte finner någon större glädje av dem så finns det ganska mycket pengar att tjäna beroende på titel/skick.

Finns en del ställen som köper hela samlingar, men då till ett ganska dåligt pris.
Om du vill tjäna pengar på samlingen så är det enskilda annonser på typ Tradera som gäller.

Jag samlar på spel återigen idag så om det är några titlar du är osäker på så släng iväg ett PM så kan jag försöka hjälpa till med värdering. Ej intresserad av att köpa något dock, får inte plats

Ok 👍 näe jag har väl inget intresse av att ha det kvar .De tar mest upp space i lägenheten och så spelar jag annat nu förtiden .
Blir väl eventuellt att lägga upp några titlar på Tradera får se hur jag gör .
Tack