PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Lyckades troligtvis knipa en tidigare idag, stort tack till alla som håller koll!!

Permalänk

Försökte norpa en PS5:a nu när det skulle finnas 50+ i lager från webhallen. Gick igenom betalningen, men när jag tryckte på betala så dök det upp en stor webhallenlogga som bara har snurrat sedan dess. Betyder det att jag misslyckades eller ska jag uppdatera sidan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergstroll86:

Försökte norpa en PS5:a nu när det skulle finnas 50+ i lager från webhallen. Gick igenom betalningen, men när jag tryckte på betala så dök det upp en stor webhallenlogga som bara har snurrat sedan dess. Betyder det att jag misslyckades eller ska jag uppdatera sidan?

Kolla om du fick ett mail?

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Börjar tro Webhallens lagerstatus "Fler än 50" är en fabrikation. Även om man F5ar konstant hinner man inte se 10,20,30 eller 40. Direkt från fler än 50 till slut.

Tror det är mer så att den inte uppdaterar väldigt ofta, utan kanske 1 gång var 5:e minut eller så

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Skrivet av Segafreakone:

Kolla om du fick ett mail?

Fick inte det, så det misslyckades väl då. Men det verkar vara många drops nu, så det kommer väl fler chanser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Tror det är mer så att den inte uppdaterar väldigt ofta, utan kanske 1 gång var 5:e minut eller så

Nja... om du beställer något som är <50 i lager så brukar man se direkt efter ens beställning gått igenom att det minskat.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergstroll86:

Fick en blank ruta först men öppnade mobilt bank-id och godkände via Klarna. När jag återvände till browsern så snurrade webbhallen-loggan i tre sekunder - sedan fick
jag meddelade om att köpet gått igenom. Har fått bekräftelse från Klarna och bekräftelsemail från Webhallen.

Autokorrekt
Permalänk
Skrivet av CM3001:

Fick en blank ruta först men öppnade mobilt bank-id och godkände via Klarna. När jag återvände till bronserna så snurrade webbhallen-loggan i tre sekunder - sedan fick
jag meddelade om att köpet gått igenom. Har fått bekräftelse från Klarna och bekräftelsemail från Webhallen.

Mitt verkade fastna i laddningssidan. Jag tycker att man borde ha en reservation på produkten man lägger i varukorgen åtminstone i några minuter. Det kan ju uppstå alla möjliga fel annars vid kortköp.

Permalänk
Medlem

Jag fick error x 2 på Klarna, först vid faktura, sen kort. Försökte sen med Swish men hade för låg beloppsgräns. Så tips till andra - höj beloppsgränsen i förväg för säkerhets skull.

Permalänk

Jag hade en gammal adress förifylld hos Webhallen. Var tvungen att ändra den först. Kan ha varit det jag föll på. Så ett annat tips: Se till att ha alla uppgifter förberedda och checka ut så fort som möjligt.

Permalänk
Medlem

Pratade precis med Media Markt, har en order där sen i fredags. De sa att trots bokningsbekräftelsen har de inte konsoler, okänt datum när de kan skickas. Rätt segt!

Permalänk

Nu syns PS5 på Mitt Klarna på "under behandling". Jag antar att de ändå hann registrera produkten även om köpet inte gick igenom. Jag har fortfarande inte fått något bekräftelsemejl. Hoppas jag inte behöver betala för något jag inte får.

Permalänk

Kl. 10.44 lyckades jag lägga en order som gick igenom på webhallen. Nu en timma senare står jag med mitt ps5 i handen. Vill tacka alla för tipsen i den här tråden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaser:

Har någon som beställde från Mediamarkt i fredags fått sändningsbekräftelse? Fick igenom ordern men ligger fortfarande som leverans påbörjad, Var ju iofs mitt på fredagen så dom kanske inte hunnit få iväg paketet

Skrivet av Snazethebaze:

Samma som dig, men jag antar att det är som du säger. Mitt i en fredag så antar att de bara inte hunnit skicka dem än. Tror att vi får svar imorgon (skickade eller makulerade, haha).

Har ni fått nån update?

Permalänk
Medlem

Från webhallen?
Försökte också göra en beställning, klarna har registrerat köpet men när jag använde webhallens chat funktion så sa han att han inte kunde se någon order och rekommenderade att maila kundtjänst så får se vad de säger..

Verkar luta åt att min order inte gick igenom.

Skrivet av bergstroll86:

Nu syns PS5 på Mitt Klarna på "under behandling". Jag antar att de ändå hann registrera produkten även om köpet inte gick igenom. Jag har fortfarande inte fått något bekräftelsemejl. Hoppas jag inte behöver betala för något jag inte får.

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergstroll86:

Ta kontakt med kundtjänsten på webbhallen, om köpet inte gick igenom för dig kan de säkert styra up saken med klarna.

Permalänk
Skrivet av weewee:

Har ni fått nån update?

Hann inte få någon update från MM, jag ringde och makulera ordern innan dess, då jag fick tag på en från NoN, ville inte ha den extra kontrollen från MM-bundlen. Kändes lite waste att få en extra kontroll som bara samlar damm och kostar 800 spänn extra.

Permalänk
Skrivet av Zalleman:

Netonnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalleman:

NetOnNet

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snazethebaze:

Hann inte få någon update från MM, jag ringde och makulera ordern innan dess, då jag fick tag på en från NoN, ville inte ha den extra kontrollen från MM-bundlen. Kändes lite waste att få en extra kontroll som bara samlar damm och kostar 800 spänn extra.

kan förstå att det känns drygt att betala full pris på en kontroll, när hälften av alla sidor säljer kontrollen för 699, lite samma sak att betala 849 för Ratchet, när den kostar 599 på skiva

Permalänk
Medlem

Och där fick jag levereransbekräftelse från Webhallen och PostNord! Jag hinner nog t.o.m. få den innan midsommar! Om leveransen är hel och komplett så måste jag nog gå in på Prisjakt och ge Webhallen lite kärlek!

Felstavat
Permalänk
Medlem
Skrivet av Snotling:

Från webhallen?
Försökte också göra en beställning, klarna har registrerat köpet men när jag använde webhallens chat funktion så sa han att han inte kunde se någon order och rekommenderade att maila kundtjänst så får se vad de säger..

Verkar luta åt att min order inte gick igenom.

Jag har pratat med dem om samma fenomen. Om man fastnade på laddskärmen efter betalning via Klarna så betyder det att saldot nått noll och ingen produkt har reserverats innan betalningen hunnit blivit godkänd. Reservationen hos Klarna tas bort per automatik inom ett par dagar.

Jag bommade även på andra rundan för jag fipplade med kortuppgifter, trodde inte det skulle komma en batch till idag.

Permalänk

Grattis till alla som lyckades få tag i PS5 vid dagens släpp idag också!
Själv jobbar man och kan inte F5:a alla sidorna vid 09-10... Lär antagligen aldrig få tag i ett

Permalänk
Medlem

Webhallen har tagit bort ps5an helt verkar det som. Hittar inte.

Permalänk
Medlem

Fick tag i ett från netonnet igår och valde snigelpost då jag ändå inte kan köra så mycket i midsommar, ändå så skickades det idag så vi får väl se om man kan provspela i veckan

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE, Linux |=~-

Permalänk
Avstängd

Min ps5 med svart kontroll som jag köpte idag på webbhallen är skickad
vet någon om både kontrollen och konsolen skickas i samma kartong ?
har era blivit skickade ? valde postnord ombud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalleman:

Webhallen har tagit bort ps5an helt verkar det som. Hittar inte.

De gjorde så sist när det blev slutsålt också. Så fort det kommer en ny kommer de lägga upp produktsidan igen.

https://www.webhallen.com/se/category/16279-Konsol

Permalänk
Medlem

Jag köpte i morse ett Playstation 5 + Ratchet & Clank Rift Apart på Webhallen. Nu slår det mig att jag inte vet om det är digital-versionen eller den med disc. Priset var 6599 kr.

Någon som vet, eller har köpt samma därifrån?

/A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ander32:

Jag köpte i morse ett Playstation 5 + Ratchet & Clank Rift Apart på Webhallen. Nu slår det mig att jag inte vet om det är digital-versionen eller den med disc. Priset var 6599 kr.

Någon som vet, eller har köpt samma därifrån?

/A

Är garanterat med disc då de bundlar ett spel tillsammans med konsolen.

Permalänk
Medlem

Min order från webhallen är överlämnad till postnord. När jag följer min order via postnords hemsida står det att paketet väger 1kg? Brukar postnord vara icke exakta vad gäller viktens paket eller är något riktigt galet? PS5 borde ju väga åtminstone 5kg