Problem med RTX 3090, skicka in eller vänta?

Permalänk
Medlem

Problem med RTX 3090, skicka in eller vänta?

Har ett dilemma... Mitt 3090 är defekt, fryser, flickering av bilden och crashar, drivare som slutar fungera, ifall tex skärmarna släcks av datorn så måste jag köra win + shift + b så att drivrutinen resetas så att skärmarna visas. Men då visas bara primary och jag behöver lägga till de andra manuellt.
Testat olika kablar men osannolikt då det fungerade med förra kortet...
Bytt ut alla komponenter så kan utesluta att det är kortet + att symtomerna är helt och hållet baserat på kortet.

Problemet är, de händer typ 2x per dag, men jag vill inte vara utan kortet på min semester och ersättare kan man nog inte få tag på heller? Vad hade ni gjort i detta laget?

Har givetvis testat DDU och olika drivrutinversioner.
Använder hwinfo och kortet kommer aldrig över 65c vid 100% belastning, cpu max 85 som jag satt throttle på.

Inlägg utbruten till egen tråd /Vzano, Mod
Visa signatur

Stationär: RTX 5090 Astral OC ASUS | Ryzen 9800X3D | G.Skill Trident Royal 8000MT 32GB | ASUS ROG X870E Hero | Corsair HX1000i | Arctic Liquid Freezer III 360 | Samsung 990 PRO 4TB och 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Har ett dilemma... Mitt 3090 är defekt, fryser, flickering av bilden och crashar, drivare som slutar fungera, ifall tex skärmarna släcks av datorn så måste jag köra win + shift + b så att drivrutinen resetas så att skärmarna visas. Men då visas bara primary och jag behöver lägga till de andra manuellt.
Testat olika kablar men osannolikt då det fungerade med förra kortet...
Bytt ut alla komponenter så kan utesluta att det är kortet + att symtomerna är helt och hållet baserat på kortet.

Problemet är, de händer typ 2x per dag, men jag vill inte vara utan kortet på min semester och ersättare kan man nog inte få tag på heller? Vad hade ni gjort i detta laget?

Har givetvis testat DDU och olika drivrutinversioner.
Använder hwinfo och kortet kommer aldrig över 65c vid 100% belastning, cpu max 85 som jag satt throttle på.

Där finns väl garanti fortfarande? Kan ju skicka in det på lagning förhoppningsvis? Tror inte det tar mer än några dagar.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16