Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Någon som vet hur mycket returfrakt till Tele2:s tillbehörsshop kostar? Jag funderar på ett köp men är osäker, kommer inte öppna upp varan. Det är intressant att Tele2 hittar på att varan måste vara oöppnad:

Nu kommer jag inte öppna upp den men ändå.

Det är oklart både vad returfrakten kostar och hur länge kampanjen varar. Jag vill ha lite tid att bestämma för mig jag har nämligen in-ear-hörlurar, grymt bra Sony-over-ear-hörlurar (dock har en viktig plastbit gett vika, det var ett känt problem med den modellen) sedan innan plus har köpt en Pulse 3D till PS5 som ännu är oöppnad.

Det står ju i den citerade texten: Det kostar ingenting.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Det står ju i den citerade texten: Det kostar ingenting.

Haha, vad pinsamt. Jag blev så chockad över vad de skrev att jag inte fortsatte läsa.

Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TM:

Måste rekommendera en rejäl rea på Sennheisers trådlösa in-ear som aldrig varit i närheten så billiga som nu, funderat på dessa ett tag men nu är priset väldigt lågt!

Produkt: Sennheiser Momentum True Wireless 2
Pris: 1349:-
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/315880-Sennheiser-Moment...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=5302097¨

Verkar har varit en bugg i systemet, men jag och några som beställde snabbt kommer nog att få dom för det priset.
Slut /mod

Jag har dem bevakade på PJ så jag fick ett pling och slängde iväg en beställning direkt, ser dock ingen beställning under min profil (men fick meddelande från Klarna att pengar reserverats).

Hur ser det ut? Verkar ni få dem?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Tack för tipset, givet inköp ❤️

++
Har länge velat ha de lite smidigare xm3 men inte kunnat motivera det då jag redan har xm2. Nu var det äntligen för billigt för att kunna motstå 🙏

Permalänk
Medlem
Skrivet av thompson:

Produkt: HP PAVILION GAMING TG01-2420NO
Länk: https://www.power.se/datorer/datorer/stationar-dator/hp-pavil...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5814361
Pris: 8990kr

Riktigt prisvärd prebuilt stationär dator med Ryzen 5 5600G, RTX 3060 och 16GB 3200Mhz ram (i dual channel). Enda negativa är lagringen som är i minsta laget, 256GB SSD (M.2 NVME) men det är ju lätt åtgärdat.

Svårt att se hur man skulle få mer prestanda för pengarna i dagens klimat.

Andra negativa punkter som folk inte tänker på är moderkortet, kylning, nätaggregat och chassiet.

Moderkort är ett av HP egna formfaktorer och modellnamnet på moderkort är Erica6 går ej att byta chassi ifall man skulle önska det eller nätaggregat utan modding av det nya chassiet och adapter för det nya nätaggregatet.

Nätaggregat går förmodligen inte att återanvända till en ny dator dock verkar det vara av bra kvailtet.

Chassiet är inte optimalt för luftflöde spelar inte så stor roll med komponenterna i datorn.

Kylning på dessa OEM system brukar inte vara speciellt bra.

Skulle säga att det är ett okej pris men har några väldigt dåliga delar kan fortfarande vara ett bra köp bara man vet om att det enda som går att återanvända från datorn i CPU,GPU,RAM och SSD

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

Skulle säga att det är ett okej pris men har några väldigt dåliga delar kan fortfarande vara ett bra köp bara man vet om att det enda som går att återanvända från datorn i CPU,GPU,RAM och SSD

Behöver man ett 3060 och en liten kontorsdator så kanske man kan plocka ur GPU och använda datorn med 5600G (och hdmi-utgången).
Man behöver verkligen vilja ha datorn i så fall för det blir lätt att räkna ut priset på både gpu och dator i den dealen.

Men risken är ju att 3060 har klen kylning och vill man ändå använda 5600G till annat så kommer inte moderkortet att fungera med billigare cpu'er det är låst till den serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Behöver man ett 3060 och en liten kontorsdator så kanske man kan plocka ur GPU och använda datorn med 5600G (och hdmi-utgången).
Man behöver verkligen vilja ha datorn i så fall för det blir lätt att räkna ut priset på både gpu och dator i den dealen.

Men risken är ju att 3060 har klen kylning och vill man ändå använda 5600G till annat så kommer inte moderkortet att fungera med billigare cpu'er det är låst till den serien.

Köper man den datorn för 9000kr och plockar ur GPU samt byter ut RAM. Tex från ett system med 8GB.
Då får du en kapabel surf/kontorsdator och en upgrade till sin hemPC. Däremot skulle jag nog annars inte köpa den då dem vanligtvis är undermåliga i de flesta mått.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Ja moderkort verkar bara stödja Ryzen Zen 3 G serien som inte går att köpa just nu

HP OEM RTX 3060 har inte den bästa GPU kylning men har ifall 1-2 heatpipes så skit dåligt är den nog inte då RTX 3060 bara drar 200W

https://www.ebay.com/itm/174788923659

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

It takes two kostar 259 kr på Elgiganten, både till PS och Xbox (ser ut att vara fysisk kopia?). Verkar vara ett mycket omtyckt co-op-spel och har själv funderat på att skaffa det, så slog till nu
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/xbox-one-spel/2...
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5412884

Obs länkat Xbox-varianten.

Köpte nu, verkar perfekt att spela med ungarna 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lythelius:

Jabra Elite 75t True Wireless ca 151 kr (!!!)

https://www.wish.com/product/60e502ac00ff634b6d83c10b?share=w...

Ett erbjudande som låter för bra för att vara sant och möjligtvis till och med är det. Men tycker mig ha läst allt det finstilta och fastän magkänslan säger att jag i slutänden endast kommer få några gummipluggar eller något annat tillbehör till headsetet så har jag ändå provat att beställa ett exemplar.

Ord. pris är ca 2000-2500 kr och köpte ett par i julklapp till frugan för 1500:- på kampanj hos Webhallen, så skulle nu Wish verkligen erbjuda dessa för 150:- så är det årets klipp. Men... som sagt, risken är stor att detta är en bluff.

Självklart är det kopior.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Frågan är om det är bra eller dåliga kopior.

Det kan ju vara värt 150kr även för mediokra kopior iom prissättningen på true wireless annars är rätt högt ändå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Jag har dem bevakade på PJ så jag fick ett pling och slängde iväg en beställning direkt, ser dock ingen beställning under min profil (men fick meddelande från Klarna att pengar reserverats).

Hur ser det ut? Verkar ni få dem?

Jag gjorde en beställning 2021-07-07 14:58 för 1349kr och fick nu notis att dom finns att hämta på utlämningsställe

Tack för tipset @TM , jag har spanat på dessa sedan dom släpptes men alltid tyckt dom varit lite för dyra: Slog till direkt när jag såg ditt tips

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det kan ju vara värt 150kr även för mediokra kopior iom prissättningen på true wireless annars är rätt högt ändå.

Det finns en anledning till att man sitter med plasthandskar på när man kollar kopior om man säger så. Inget jag hade stoppat i öronen i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Ja från Wish av alla sidor, riktig skitsida. Går inte ens att söka efter en produkt man vill ha och allt dom säljer går ändå att hitta billigare på andra kina-sidor. för att inte tala om alla dessa "98% rabatt, nu endast 100 kr ner från 5000", jo tjena.
kan förvisso vara värt ändå om man faktist får ett par trådlösa in ear för det priset, men skulle inte räkna med att få något annat än en kopia.

Permalänk
Medlem

Wish säljer inget original av kända märken. Det är rent skräp.
Så hoppas ingen tror att de kan få Jabra TWS för 150kr, för det kommer de aldrig att få.

De kommer få hem en urkass och billig kina kopia som allt annat.

Man kan även köpa Iphones för typ någon 100-lapp också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Wish säljer inget original av kända märken. Det är rent skräp.
Så hoppas ingen tror att de kan få Jabra TWS för 150kr, för det kommer de aldrig att få.

De kommer få hem en urkass och billig kina kopia som allt annat.

Man kan även köpa Iphones för typ någon 100-lapp också.

Visserligen kan du köpa äkta men ej godkända Iphones i Shenzen för en tusenlapp eller så. Det är dock oftast inget som säljer på nätet. Och då pratar vi alltså nyaste generation med all korrekt hårdvara. Problemet är ju mjukvaran som blir låst från Apple och man får en mobil med Android med IOS skin.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Haha kom att tänka på denna tråden, när grafikkort från wish var ett hett ämne.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1494093-billiga-grafik...

Permalänk
Medlem

Inlägg som länkar till billiga kopior borde inte tillåtas, anmälde inlägget och hoppas det tas bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Visserligen kan du köpa äkta men ej godkända Iphones i Shenzen för en tusenlapp eller så. Det är dock oftast inget som säljer på nätet. Och då pratar vi alltså nyaste generation med all korrekt hårdvara. Problemet är ju mjukvaran som blir låst från Apple och man får en mobil med Android med IOS skin.

Och då är det ju ingen äkta iPhone om den kör Android med ett iOS skin.

Det är ju lite som alla Wish och andra knasaffärer som säljer "äkta" iPhone utbytesskärmar för 1/10 del av priset och skriver att det är "orginal". Det är aldrig det hur mycket man än vill tro det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Och då är det ju ingen äkta iPhone om den kör Android med ett iOS skin.

Det är ju lite som alla Wish och andra knasaffärer som säljer "äkta" iPhone utbytesskärmar för 1/10 del av priset och skriver att det är "orginal". Det är aldrig det hur mycket man än vill tro det.

Alltså. I Shenzen är det troligtvis äkta... Men på nätet som jag skrev så är det troligtvis inte det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Köpte nu, verkar perfekt att spela med ungarna 👍

Kul! Tror det kommer vara riktigt nice, gillar Fares andra spel. Hade tur att se dealen vid lite browsande, schysst pris för ett nytt spel

Permalänk
Medlem

Wish: kvalité?
Verkligen inte, som sagt rent skräp.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Wish: kvalité?
Verkligen inte, som sagt rent skräp.

Vem har påstått att det är kvalitet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Vem har påstått att det är kvalitet?

Ingen här vad jag sett? Menar att det finns dom som tror det, när det mesta är skräp kopior.
Visst kanske finns nåt enstaka guldkorn här och där.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av floiyd:

Jag gjorde en beställning 2021-07-07 14:58 för 1349kr och fick nu notis att dom finns att hämta på utlämningsställe

Tack för tipset @TM , jag har spanat på dessa sedan dom släpptes men alltid tyckt dom varit lite för dyra: Slog till direkt när jag såg ditt tips

Grattis!

Jag kontaktade @webhallen via chatt där de beskrev att de avbrutit min order och att priset var "uppenbart felaktigt". Köper inte riktigt att det skulle varit så uppenbart, det såg ut som en grym deal och lagerrensning inför att TW3 lär annonseras när som helst.

Trist att de inte håller en linje och låter vissa gå igenom medan de avbryter andra. =/

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag hade också dessa på span länge och tyckte ursprungspriset var lite dyrt. Jag lyckades dock tillslut få tag på ett par 75T Active med trådlös laddning av fodralet för 1607kr på Amazon Sverige (den varianten är ologiskt dyr i Sverige, i Maj ca 2400kr på Elgiganten).

Min poäng är, var rädd om öronen, det är inte kul om det blir nå hörselproblematik pga dåligt producerade piratkopior. Dom ska ju tryckas någorlunda djupt in i hörselgången. Dom är troligen billiga av en anledning. Bra deals dyker upp då och då.

Ser att Amazon Sverige säljer modellen med trådlös laddning nu för 1419,92Kr.

https://www.amazon.se/Jabra-Elite-Active-75t-earbuds/dp/B0866...

Även Elgiganten säljer modellen med trådlös laddning på rea nu. 1690kr istället för 2392kr. Billigast på Prisjakt annars 2190kr.
https://www.elgiganten.se/product/wearables-och-traning/sport...

Jag har dock hittills bara haft positiv upplevelse av Amazon Sverige, även när jag haft problem med nåt.

Väldigt trevliga hörlurar för övrigt.

Bytte länk till den svarta färgen på Amazon, som var ännu billigare än den marinblå.
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yorg:

Grattis!

Jag kontaktade @webhallen via chatt där de beskrev att de avbrutit min order och att priset var "uppenbart felaktigt". Köper inte riktigt att det skulle varit så uppenbart, det såg ut som en grym deal och lagerrensning inför att TW3 lär annonseras när som helst.

Trist att de inte håller en linje och låter vissa gå igenom medan de avbryter andra. =/

Du skulle ha svarat att ordern gällde en hygienartikel och det då är lika bra att de står sitt kast och skickar den.

Permalänk
Medlem

Slutsåld?!

Skrivet av Zipparn:

De verkar vara slut i varenda butik?
Någon på Mediamarkt som vet när de får in nya i lager?!

Detta verkar vara en ganska bra deal vad jag förstår.

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ynnoj:

De verkar vara slut i varenda butik?
Någon på Mediamarkt som vet när de får in nya i lager?!

Detta verkar vara en ganska bra deal vad jag förstår.

Standardpris ju

Permalänk
Inaktiv

Vill tacka @stocken för tipset kring stativen. Har ju dreglat över ms410. Nu kommer sambon bli tokig när jag sätter dit den 4:e skärmen.