Permalänk
Medlem

Är just nu beroende av Pepsi Max på burk, men har kört ganska mycket Sodastream förut. Räcker gott och väl egentligen. Brukade ha i typ citronjuice.

Permalänk

Vanlig läsk är nog att föredra. Sodastream kränger på någon idé att det ska vara som läsk, men ha karaktärdraget som saft - dvs att man helt enkelt får ut mer och att det är billigare.

Dock efter att du fixat kolsyrepatron och läskkapsuler så har mödan redan gjort det ovärt.

Visa signatur

System 1: MSI B550 Gaming plus | Ryzen 5900x | 4x8 gb DDR4 3200 mhz | nVidia RTX 4080 | Corsair 750w | 480 gb Kingston SSD | 2 tb WD Black SN850x NVME

System 2: MSI Z370-a pro | Intel i7-8700k | 4x4 gb DDR4 2666 mhz | Radeon RX 6800XT | EVGA Supernova G2 650w | 500 gb SSD Samsung 860 Evo | 512 gb Intel 660P M.2 NVME

Permalänk
Medlem

Fun light legendary lemon samt mandarine madness blir en bra knockoff på Sprite/fanta light.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maertziony:

Vanlig läsk är nog att föredra. Sodastream kränger på någon idé att det ska vara som läsk, men ha karaktärdraget som saft - dvs att man helt enkelt får ut mer och att det är billigare.

Dock efter att du fixat kolsyrepatron och läskkapsuler så har mödan redan gjort det ovärt.

Tycker helt tvärtom verkligen. Pepsi max koncentrat är det bästa som hänt sen skivat bröd.

Att aldrig behöva panta, att aldrig behöva bära hem tung vätska känns så otroligt konstigt att vi inte slutat med tidigare.
Har som många andra nämner här vant mig vid lite mindre söt pepsi max, en burk är lite för söt numera.

Fyller på mina 3 patroner och köper ett par flaskor pepsi max några månader imellan. Att försöka säga det är mer möda än att kånka hem en 1,5l VAJRE dag i ett halvår är bara galenskaper. Dricker nog inte 1,5 L varje dag men, om man gör det så är det så länge patronerna räcker.
Det finns 0,5L sodastream-flaskor också så dricker man inte så mycket så kan man göra mindre och slipper problemet med att den sista 0,5L i 1,5L flaskan är helt utan kolsyra.
Möjligheterna är oändliga

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

jag är väldigt förtjust i min sodastream men det blir ingen läsk med den, tycker inte att den har blivit något bra utöver någon lemonad som var god. men ändå skönt att använda den till vatten även om man köper hem läsk, slipper bära hem en massa ramlösa. men krävs väl att man gillar sitt kranvatten, jag tycker göteborgs kranvatten är gott så det funkar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

jag är väldigt förtjust i min sodastream men det blir ingen läsk med den, tycker inte att den har blivit något bra utöver någon lemonad som var god. men ändå skönt att använda den till vatten även om man köper hem läsk, slipper bära hem en massa ramlösa. men krävs väl att man gillar sitt kranvatten, jag tycker göteborgs kranvatten är gott så det funkar bra.

Tyckte inte någon av läskerna var speciellt bra innan jag testade de officiella.

Pepsi max, Pepsi, 7-Up etc är alla tillräckligt goda för att aldrig köpa flaskor igen. Vårat kranvatten är såklart godast japp

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Tyckte inte någon av läskerna var speciellt bra innan jag testade de officiella.

Pepsi max, Pepsi, 7-Up etc är alla tillräckligt goda för att aldrig köpa flaskor igen. Vårat kranvatten är såklart godast japp

jo, det var pepsi jag testade. det var ju långt ifrån äckligt men tyckte inte det var lika bra som på flaska (sedan köper jag nästan bara cola zero och fanta lemon). möjligt att det var lite SBS där också. hur som helst så blir det att jag bär hem kanske två läskflaskor i veckan men slipper bära kolsyrat vatten vilket är bra då det går åt en hel del sådant, mycket mer än läsken.

Permalänk
Medlem

Ett tips särskilt i dessa tider är att först fylla tomflaskan med iskallt kranvatten och låta stå några minuter så plasten blir kall och sedan fylla på igen med nytt iskallt vatten då kolsyran löser sig bättre ju kallare vattnet är.

Förutom rent bubbel tycker jag med zeroh! cola är ok för sitt pris om än inte lika gott som PepsiMax.

Permalänk
Medlem

Gör egen Smakessens, superenkelt och godare.

https://www.youtube.com/watch?v=fZb_7JgcsSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

Gör egen Smakessens, superenkelt och godare.

https://www.youtube.com/watch?v=fZb_7JgcsSU

Intressant! Jag hoppades först på att han skulle använda sina flaskor direkt i sodastreamen (samma modell som jag frågat om ovan) men så blev det inte

Har dock lite åsikter om ditt påstående "superenkelt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

Gör egen Smakessens, superenkelt och godare.

https://www.youtube.com/watch?v=fZb_7JgcsSU

Han misslyckades ju med den viktigaste Colan!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Samsung Sverige

Jag har kört en del med Sodastream och konstaterat att jag inte riktigt blir nöjd med strukturen på bubblorna. Det känns svårt att få riktigt bra kolsyrat och bubblorna blir gärna rätt stora. Jag ska dock testa tipset med att låta flaskan kylas lite och se om det hjälper.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

Ett tips särskilt i dessa tider är att först fylla tomflaskan med iskallt kranvatten och låta stå några minuter så plasten blir kall och sedan fylla på igen med nytt iskallt vatten då kolsyran löser sig bättre ju kallare vattnet är.

Förutom rent bubbel tycker jag med zeroh! cola är ok för sitt pris om än inte lika gott som PepsiMax.

Bästa är väl ändå att fylla flaskorna och låta dem stå i kylen.

Permalänk
Medlem

Kört Sodastream sedan 2008-2009 ungefär, 7UP Light är grymt god, Pepsi Max är även den helt ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Intressant! Jag hoppades först på att han skulle använda sina flaskor direkt i sodastreamen (samma modell som jag frågat om ovan) men så blev det inte

Har dock lite åsikter om ditt påstående "superenkelt"

Do tell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Bästa är väl ändå att fylla flaskorna och låta dem stå i kylen.

Det här är ju faktiskt helt genialiskt! När man väl bestämmer sig för att göra en flaska så är den kall med en gång. När man inte kyler flaskan först så får man ju ställa in den i kylen och vänta.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Pepsi finns köpa som essens för er som gillar Pepsi max osv.
Tycker själv det blir precis som original, speciellt om man som nån ovan tipsar om kyler vattnet först i kylskåpet innan man bubblar och häller essens.

Jag tror tom Pepsi essensen är nått sammarbete med Sodastream då flaskorna har samma form.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Pepsi finns köpa som essens för er som gillar Pepsi max osv.
Tycker själv det blir precis som original, speciellt om man som nån ovan tipsar om kyler vattnet först i kylskåpet innan man bubblar och häller essens.

Jag tror tom Pepsi essensen är nått sammarbete med Sodastream då flaskorna har samma form.

Borde ju då vara ännu bättre att kyla vattnet i frysen nån halvtimme eller så. 2 grader är den ideala tempen för Cola! Blir godast då!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Pepsi finns köpa som essens för er som gillar Pepsi max osv.
Tycker själv det blir precis som original, speciellt om man som nån ovan tipsar om kyler vattnet först i kylskåpet innan man bubblar och häller essens.

Jag tror tom Pepsi essensen är nått sammarbete med Sodastream då flaskorna har samma form.

PepsiCo äger numera SodaStream.

Jag håller mig till flaskor och burkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Borde ju då vara ännu bättre att kyla vattnet i frysen nån halvtimme eller så. 2 grader är den ideala tempen för Cola! Blir godast då!

Ja det kan man göra men jag har det förhållningssättet att alltid ha flaskorna fyllda med vatten i kylen så tar man en när man vill bubbla.
Välkyld och perfekt förutsättningar för bubbelvatten/läsk

Men som du säger vill man kyla mer kan man dra en stund i frysen innan man ska göra en 👍

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Pepsi finns köpa som essens för er som gillar Pepsi max osv.
Tycker själv det blir precis som original, speciellt om man som nån ovan tipsar om kyler vattnet först i kylskåpet innan man bubblar och häller essens.

Jag tror tom Pepsi essensen är nått sammarbete med Sodastream då flaskorna har samma form.

Pepsi är ägare till Sodastream sedan ett tag (2018) tillbaks.
https://www.pepsico.com/news/press-release/pepsico-completes-...

Komplettering
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

PepsiCo äger numera SodaStream.

Jag håller mig till flaskor och burkar.

Ok det förklarar saken, visste jag inte 🙂👍

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Pepsi är ägare till Sodastream sedan ett tag tillbaks.

Ok, man kan ju undra då varför dom har kvar den sämre "Sodastream cola"

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jag kör i regel med Colastream hemma när det ska drickas "läsk" och smaksätter med Fun Light (mandarin är favoriten). De officiella smakerna är jag inte mycket för, utan vill jag ha vanlig läsk köper jag det.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Är just nu beroende av Pepsi Max på burk, men har kört ganska mycket Sodastream förut. Räcker gott och väl egentligen. Brukade ha i typ citronjuice.

Har du testat Pepsi Max på Sodastream? Är den bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

jag är väldigt förtjust i min sodastream men det blir ingen läsk med den, tycker inte att den har blivit något bra utöver någon lemonad som var god. men ändå skönt att använda den till vatten även om man köper hem läsk, slipper bära hem en massa ramlösa. men krävs väl att man gillar sitt kranvatten, jag tycker göteborgs kranvatten är gott så det funkar bra.

Ett tips är att lägga i en nypa salt i vattnet. Blir som Club Soda/Vichyvatten.
Funkar även för läsk, smakar som färdigköpt då.

Permalänk
Avstängd

Köpte nyligen en SodaStream och knarkar enbart zerOH!, det är riktigt gott för att vara sockerfritt och räcker till många liter per flaska

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Använder min Sodastream väldigt mycket! Försöker ha 2 fulla flaskor med kolsyrat vatten i kylen och blandar med Funlight Lemonade eller Orange. Uppfriskande och väldigt bra i såna här varma tider.

Visa signatur

Corsair 600T | i7 6700K | MSI Z170A GAMING M5 | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX |

Permalänk
Skrivet av Phod:

Det här är ju faktiskt helt genialiskt! När man väl bestämmer sig för att göra en flaska så är den kall med en gång. När man inte kyler flaskan först så får man ju ställa in den i kylen och vänta.

Trodde alla gjorde så. Tycker det är rätt självklart om man får säga så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Har du testat Pepsi Max på Sodastream? Är den bra?

Det har jag inte