Xiaomi går om Apple som världens näst största telefontillverkare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Själv dras jag mot att köpa en nokia med bara gsm nät och mp3 spelare.

Den måste dock ha polyfona ringsignaler.

Permalänk
Inaktiv

Gick från Android till Apple. Köpte en begagnad Iphone 6S för 700 kr för 4 år sen. I år bytte jag batteri och nu kommer den funka ytterligare några år. Har aldrig varit så nöjd att lämna skitet Android bakom mig. Appar som finns till båda funkar mycket bättre och stabilare på Iphone än på Android. Ios känns mer stabilt. Sist jag skulle uppdatera en Androidtelefon så brickade uppdateringen telefonen. Hur jävla stabilt är det? HAHAHA.

Permalänk
Medlem

xiaomis telefoner är för stora och tunga.
så nej tack

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Skrivet av Scarabeo:

Ja, man får hoppas att en telefon för 8000 är bättre än en för 1200.

Förvånad att detta inte hänt tidigare med tanke på hur mycket mer telefon man får för pengarna jämfört med Apple och Samsung etc. De flesta använder ju inte sin telefon till speciellt krävande saker.

Nu gick ju min brors lur på 4K och inte 1200kr när han köpte den på netonnet, min gick på 4.8K eller 199kr månaden via comviq

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Inte mer än Apple och NSA.

Så för att NSA och Apple kanske spionerar eller lagrar mer data än vad man anser vara rimligt så ska vi inte undvika Xiaomi?
Eller vad är det du vill säga?

Permalänk
Medlem

Och som vanligt ska några på sweclockers ta chansen och grilla Apple, samt få de och låta som att de är med i någon undergroundrörelse för att de använder android.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Hörrni

Lägg ner personangreppen och diskutera sakligt, annars ändrar jag allas skärmkod och lägger in Justin Bieber som bakgrundsbild på samtligas telefoner

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Senaste jag köpte var en Xiaomi MI 10T Pro som jag köpte för 3768:- från Tele2 förra året.
Snapdragon 865, 8GB ram, 256GB minne, 144hz skärm, 5G, stereohögtalare, 33W-snabbladdning och mer än godkänd kamera.

Liknande specs från Samsung kostade +10k. Oslagbart pris/prestanda.

Gick precis över till en Galaxy S21, men den är under mina förväntningar och jag kommer gå tillbaka till en Xiaomi.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av jan-banan:

Även jag som svenska tycker att det svider att lägga 14 tusen på en iPhone pro med lite minne.

Jag tror inte mobilen är mycket billigare i andra länder så förstår att det blir jäkligt dyrt för länder som är fattigare.

Det är snarare förvånande att Apple kan ligga så högt som enbart har premiumtelefoner

Xaiomi och Samsung har båda rena budgetskräpet som de säljer liksom premium.

Apple har inte riktigt budget telefoner men se har varianter som inte är premium ex se eller 5c. Just se tror jag säljer bra eftersom de varit prisvärda (båda varianter) och de sparat in på rätt saker utan att göra telefonen kass.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Du låter som någon som behöver att någon annan hela tiden håller dig i handen och bestämmer vad du får och inte får göra så apple passar nog dig som handen i handsken.

Valfrihet är inte för alla.

Vad är det som är så handhållet i iOS men inte i android? Något som faktiskt spelar roll då.

Den enda ”handhållningen” som man som konsument upplever är väl bristen av skräp och scamappar, hundra olika, lika dåliga, butiker och sånt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tystast:

xiaomis telefoner är för stora och tunga.
så nej tack

Har en Xiaomi Redmi Note 9 den är inte tung eller stor , är väldigt nöjd med den kör nu android 11 på den laddar den 3 gånger per vecka.
Kostade 2490 kr köpt i sverige med svenska på den ren android på den.

Permalänk
Medlem

Föredrar du Xiaomi eller Apple?

Xiaomi, Apple, Ingen av dem

Tycker frågan blir lite märklig för min del. Köper ju helt klart en Androidtelefon då jag valde detta från början när smartphones först slog igenom - och kommer få stå kvar där med alla appar osv. Så jag föredrar ju helt klart Xiaomi över Apple - Men det innebär absolut inte att nästa telefon blir en Xiaomi utan däremot en smartphone med Android.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har en hypotes om att det finns betydligt fler iPhone användare än vad det finns Xiaomi. Jag skulle vilja påstå att en iPhone användare har sin telefon i fler år än alla andra tillverkare. Vet flera personer som fortfarande använder iPhone 6s som släpptes 2015. Tror inte det finns många Xiaomi eller Samsung användare som har telefoner från 2015. Visst säljer Apple färre telefoner per år. Men det tror jag de kompenserar genom att ha betydligt fler telefoner i användning som bidrar till köp i App store och mer sålda Airpods

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Kan ju inte påstå att min brors Xiaomi 9T känns så mycket bättre än min samsung, är det en bra telefon? javisst.

är Samung skräp i jämförelse? tvärt om, iaf mot min S21.

för telefoner som kostat ca 4000 kronor så tycker jag att dom är som man kan förvänta sig av telefoner i den prisklassen rent kvalitetsmessigt

Det är enorm skillnad mellan de olika 9T versionerna. Vet om att det finns Mi 9T, Redmi Note 9T och Redmi 9T. Är helt olika chipset i telefonerna. Mi och Redmi Note är bra, Redmi (utan Note) är sämst.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av busolof:

Har en Xiaomi Redmi Note 9 den är inte tung eller stor , är väldigt nöjd med den kör nu android 11 på den laddar den 3 gånger per vecka.
Kostade 2490 kr köpt i sverige med svenska på den ren android på den.

Det är såklart relativt men jag anser att Redmi Note 9 är gigantisk. iPhone 12 mini tycker jag är i största laget. Jag är uppenbart i minoritet, utifrån vad som faktiskt marknaden köper, men för mig är alla telefoner större än iPhone 5 för stora och klumpiga.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Skrivet av Ykalon:

Det är enorm skillnad mellan de olika 9T versionerna. Vet om att det finns Mi 9T, Redmi Note 9T och Redmi 9T. Är helt olika chipset i telefonerna. Mi och Redmi Note är bra, Redmi (utan Note) är sämst.

vet inte exakt vilken brorsan har men den gick i runda slängar på 4000kr, tror det är en note, lika stor eller större skärm än vad jag hade på min förra OP6T MCL.

kan det ha varit en note?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

vet inte exakt vilken brorsan har men den gick i runda slängar på 4000kr, tror det är en note, lika stor eller större skärm än vad jag hade på min förra OP6T MCL.

kan det ha varit en note?

Verkar mer som Mi 9T om man ser till priset. Ska köpa en Redmi Note 9T till veckan från Banggood för just under 1600, tror ju inte att den kostar så mycket som 4000 i en Svensk butik..
Jag bojkottar Apple, tycker de låser en för mycket till deras eget ekosystem. Känner mig mycket friare med Android. Det känns också som att 30% av iPhone priset beror enbart på att det står Apple på telefonen

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Skrivet av Ykalon:

Verkar mer som Mi 9T om man ser till priset. Ska köpa en Redmi Note 9T till veckan från Banggood för just under 1600, tror ju inte att den kostar så mycket som 4000 i en Svensk butik..

Nu var det dock ett tagsen han köpte den, tror det var 1-2 årsen nått, han har haft den ett bra tag.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Skulle inte ta med tång i diktatur-telefoner.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Skulle inte ta med tång i diktatur-telefoner.

man är övervakad oavsett vilket märke på telefon man kör idag. iphone görs också i kina..

Permalänk
Medlem

Kan inte påstå att jag dagligen går runt och testar mobiler, läser allt om dem m m. MEN min Xiaomi är den bästa telefon jag någonsin haft. Batteriet räcker jättelänge och aldrig något strul. Har inte så mycket mer krav än så. Kanske kameran kunde varit bättre... ja, den var nog bättre på den Samsung jag hade tidigare. Men det är nog det enda som var bättre på den. Fast på Samsungen så hoppade plötsligt bildstabiliseringen ur och förstörde alla filmer från en hel semester.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

man är övervakad oavsett vilket märke på telefon man kör idag. iphone görs också i kina..

Helt korrekt är Foxconn i Kina som tillverkar Apple enheter och efter skandalen om arbetssituationen så gick priserna upp på enheterna men antar att lönerna till arbetarna inte blev i samma proportion.

Ganska komiskt också att Usa företag tillverkar mycket i Kina och samtidigt kör handelskrig mot landet pga att dom inser att Kinas ekonomiska tillväxt blev för bra och hota att gå om dom som världens största ekonomi.

Usa har dessutom fått Xiaomi svartlistade ett tag men företaget drev detta rättsligt och vann i domstol och fick bort svartlistningen men antar att Usa lär överklaga detta nu med detta besked att dom gått om Apple.

Detta som hände Huawei när dom gick om Apple i statistiken så tog det inte länge förrens svartlistningen gick igenom mot företaget.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Det gick ju mindre bra. Diskutera gärna men undvik nedvärderande kommentarer om varandra, det borde ni klara galant

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av busolof:

Har en Xiaomi Redmi Note 9 den är inte tung eller stor , är väldigt nöjd med den kör nu android 11 på den laddar den 3 gånger per vecka.
Kostade 2490 kr köpt i sverige med svenska på den ren android på den.

162mm hög UTAN SKAL
199gram UTAN SKAL
vilken fröjd att bära runt på
bara att lägga i bröstfickan

men! sony ska tydligen släppa en mindre modell xperia snart.
det är mer intressant

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Nöjd med min Xiaomi 10t pro 5g, ska testa MIX nästa år.

Permalänk
Medlem

BBK Electronics Corporation är störst i världen på mobiltelefoner men flera märken under ägaren.

Oppo, Realme, Vivo, OnePlus & IQOO = 20 % av marknaden Q2 2021.
https://swedroid.se/bbk-electronics-den-okanda-smartphonejatt...

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Vad jämför du?

Skrivet av Lastviking:

Inte förvånande, de gör väldigt bra telefoner till rimligt pris, Samsung är skräp om man jämför en sådan mot en Xiaomi.

Håller inte med dig alls när det gäller deras flaggskepp. Vet iofs inte hur du jämför..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eastbound:

Håller inte med dig alls när det gäller deras flaggskepp. Vet iofs inte hur du jämför..

Xiaomi 11 ultra vs Samsung S21 ultra är topmodellerna om man ska jämföra.

Annars Xiaomi 11 vs Samsung S21.

Tycker fortfarande att Xiaomi känns mer prisvärt när man sett abonnemang erbjudanden som kom tidigt så var Xiaomi 11 väldigt bra pris hos Comviq som många valde.

Samsung säljer på varumärket & Apple gör de samma och många känner trygghet med detta & Xiaomi har börjat höja priserna mot tidiga modeller också medans Realme är nya pris/prestanda pga nytt märke.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Vs

Skrivet av Jonas79:

Xiaomi 11 ultra vs Samsung S21 ultra är topmodellerna om man ska jämföra.

Annars Xiaomi 11 vs Samsung S21.

Tycker fortfarande att Xiaomi känns mer prisvärt när man sett abonnemang erbjudanden som kom tidigt så var Xiaomi 11 väldigt bra pris hos Comviq som många valde.

Samsung säljer på varumärket & Apple gör de samma och många känner trygghet med detta & Xiaomi har börjat höja priserna mot tidiga modeller också medans Realme är nya pris/prestanda pga nytt märke.

Jag kan hålla med dig i sak. Jag ser dock uppdateringar som en stark sak. Versionsuppdateringar samt säkerhetsuppdateringar. Där ligger Samsung i toppen sett till androidsidan.
Jag uppskattar xiaomi på många sätt men mer Samsung där dom ligger i framkant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eastbound:

Jag kan hålla med dig i sak. Jag ser dock uppdateringar som en stark sak. Versionsuppdateringar samt säkerhetsuppdateringar. Där ligger Samsung i toppen sett till androidsidan.
Jag uppskattar xiaomi på många sätt men mer Samsung där dom ligger i framkant.

Tyvärr har vi bara Exynos Samsung i Sverige, inte Qualcomm Snapdragon