AMD lanserar Apple-exklusivt grafikkort för Mac Pro

Permalänk
Medlem

Priset är iaf bättre än deras skärmstativ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Jag tror inte riktig du har förstått det konceptet med att överdriva främjar förståelse, jag gissar att du är Mac ägare?

Nej, äger ingen mac. Har aldrig gjort heller.

Däremot är min uppfattning att överdrivna överdrifter inte främjar förståelsen, snarare framställer det den som kommer med överdriften som oinsatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Jag tror inte riktig du har förstått det konceptet med att överdriva främjar förståelse, jag gissar att du är Mac ägare?

Nja, en hyperbol främjar väl inte förståelsen direkt. Det är ett klassiskt retoriskt knep som absolut har sin plats i debatt. Däremot funkar det ganska dåligt i en tråd som denna.

Hur ska man förstå vad en dator som klarar motsvarande egentligen kostar? Ska man förstå att det är en överdrift och sedan be om en korrekt prislapp när man blivit övertygad om att det ändå är betydligt billigare med en PC.

Jag äger både macar och en fet PC för redigering. PC:n slår mina nuvarande macar med "tusen miljarder" gånger snabbare rendering. Eller nja, det var en hyperbol. Men jag skulle säga att min PC fixar NR i Davinci Resolve ca 5 ggr snabbare enligt dom mätningar jag gjort.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte argumentet med att man ska jämföra med Dell/HP och liknande enterprise-lösningar, när on-site-support är inkluderat i deras höga pris.
Apple har inte det inkluderat ens med 600k macen

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome