Permalänk
Medlem

Aeotec sticka?

Ska flytta över mina saker till Home assistent som jag kommer att köra på en RPI
Men såg då att Aeotec nu har släppt en Gen 7 sticka, men som inte finns i Sverige ännu.
Ska man vänta in den, eller kan man ge sig på Gen 5 ?

Samt nästa fundering, räcker 4GB varianten av RPI 4, eller ska man gå upp på 8GB ?

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG:

Ska flytta över mina saker till Home assistent som jag kommer att köra på en RPI
Men såg då att Aeotec nu har släppt en Gen 7 sticka, men som inte finns i Sverige ännu.
Ska man vänta in den, eller kan man ge sig på Gen 5 ?

Samt nästa fundering, räcker 4GB varianten av RPI 4, eller ska man gå upp på 8GB ?

nu vet jag inte hur mycket saker du har men har du eller kommer ha många enheter då skulle jag absolut inte använda en usb pinne. köp en begagnad vera plus och kör som "usb pinne" till ha i stället, ställer du in det rätt blir det löjligt stabilt och snabbt.

Ska du köra på rpi och inte vill ha en hubb så kolla på zway med razberry, detta är mycket stabilare än usbpinne även med många enheter. dom kommer med en ny vertion när som där man optimerat den för rpi4 och den kommer ha z-wave 7

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.