SSUPD Meshlicious - Nytt mainstream ITX-chassi

Permalänk
Skrivet av Choppe:

Tack för infon!

Vet inte om det ger dig ngt men så här ser det ut med det mb. Det är ju tight, och det får ju inte vara för högt. Värt att tänka på är att man har låga RAM-minnen också. Jag kör klassiska Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RamblinJack:

Vet inte om det ger dig ngt men så här ser det ut med det mb. Det är ju tight, och det får ju inte vara för högt. Värt att tänka på är att man har låga RAM-minnen också. Jag kör klassiska Corsair Vengeance.

https://i.imgur.com/6oUEifu.jpg
https://i.imgur.com/l3cBG0u.jpg

Tack! Jag kör samma RAM-minnen som du gör men enligt Noctua's hemsida så är det NH-L12 Ghost S1 Edition som skulle funka för min del. Kör nog vidare med en AIO tills vidare men pumpljudet är lite störandeför mina känsliga öron.

Permalänk
Medlem

Måste säga jag är väldigt nöjd med chassit. Ser oerhört stiligt ut på skrivbordet och det andas bra.

Var pilligt som fan att dra kablarna men det berodde nog mer på att det var den första SFF datorn jag byggt och jag är van sen tidigare med gott om utrymme i midtowers. Gäller att ha lite framförhållning och att tänka några extra steg före innan man drar kablarna, går knappt att komma åt vissa delar efter man monterat in komponenter.

2070'n är tagen från mitt gamla system, håller sig fortfarande ganska bra men blir nog att uppgradera till ett 3080 förr eller senare. Om man nu får tag på ett.

  • AMD 5900X

  • ASUS B550-I

  • ASUS 2070 OC Dual

  • Samsung 980 Pro 1tb

  • Ballistix 36gb 3600 cl16

  • Corsair SF750

  • Fractal Design Celsius+ S28 Dynamic

Passade även på att köra win11 betan för att göra upplevelsen av ett helt nytt system ännu större! ^^

formatering
Visa signatur

AMD Ryzen 5900X - ASUS Radeon RX6900XT - ASUS Strix B550-I - Crucial Ballistix DDR4 CL16 3600MHz 32GB - 2xSamsung 980 PRO 1TB - Corsair SF750 - Barrow Block/Pump, Black Ice Nemesis GTS240 XFlow rad, soft tube loop with quick disconnects - 2x140mm, 2x60mm, 1x slim 92mm Nocuta fans - SSUPD Meshlicious

Permalänk
Medlem
Skrivet av Natron:

Var pilligt som fan att dra kablarna men det berodde nog mer på att det var den första SFF datorn jag byggt och jag är van sen tidigare med gott om utrymme i midtowers. Gäller att ha lite framförhållning och att tänka några extra steg före innan man drar kablarna, går knappt att komma åt vissa delar efter man monterat in komponenter.

Tycker du lyckades bra med kablarna, chassit mindre men å andra sidan kan man komma åt från flera håll.
Håller på med min egna just nu som blir en custom vattenkyld variant. Har lite extra kablar att lösa då jag
valt att ha lite RGB i lådan också. Bra att se andras byggen så man ser hur folk löst saker och ting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upaflsh:

Tycker du lyckades bra med kablarna, chassit mindre men å andra sidan kan man komma åt från flera håll.
Håller på med min egna just nu som blir en custom vattenkyld variant. Har lite extra kablar att lösa då jag
valt att ha lite RGB i lådan också. Bra att se andras byggen så man ser hur folk löst saker och ting.

Tack! Försökte ha så lite RBG som möjligt i min egna maskin, det enda som lyser är den uppochner vända loggan på Fractal AIO pumpen, har numera även stängt av RGB ringen som fortfarande lyser på fotot.

Det hjälper mycket som du säger att kunna ta av samtliga paneler på chassit. Ser framemot att se bilder på din custom loop när du är klar!

En smidig kabeldragning jag rekommenderar är att dra 8pin CPU kabeln ner mellan moderkortet och moderkortbakstycket. Gäller att placera kabeln på bakplåten innan man monterar moderkortet då. Med kablaget som följer med Corsairs SF750 räcker den lagom till PSU'n

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X - ASUS Radeon RX6900XT - ASUS Strix B550-I - Crucial Ballistix DDR4 CL16 3600MHz 32GB - 2xSamsung 980 PRO 1TB - Corsair SF750 - Barrow Block/Pump, Black Ice Nemesis GTS240 XFlow rad, soft tube loop with quick disconnects - 2x140mm, 2x60mm, 1x slim 92mm Nocuta fans - SSUPD Meshlicious

Permalänk
Medlem

La en beställning på Meshlicious hos Inet samt Corsair SF750, blir att föra över mina gamla ITX delar + 3080ti till det nya chassit och sedan uppgradera när Alder lake kommer ut!

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk

Början bli sugen på att bygga i detta case nu!
Har ett 2070 Super som nog får följa med men annars blir det allt nytt.

Det enda jag är osäker på är ljudnivåerna? Vad har ni för upplevelse av detta?
Sitter just nu på ett Define C med Noctua överallt och det är ju i princip knäpptyst..

Permalänk
Medlem

Nån som har tips på vilken AIO som passar Z690i boards för LGA 1700 Alder Lake? Specifically ASUS Z690-i

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

SSUPD har annonserat en ny version av Meshlicious med ett nytt namn Meshroom S. Några mm större för att göra plats för ATX moderkort, dubbla radiatorer, plats för en fläkt i toppen och flyttat strömknappen till baksidan av chassit. Så inga drastiska förändringar från Meshlicious.

Nog smart att ändra namnet till något som rullar lite bättre av tungan.

https://www.ssupd.co/products/meshroom-s

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X - ASUS Radeon RX6900XT - ASUS Strix B550-I - Crucial Ballistix DDR4 CL16 3600MHz 32GB - 2xSamsung 980 PRO 1TB - Corsair SF750 - Barrow Block/Pump, Black Ice Nemesis GTS240 XFlow rad, soft tube loop with quick disconnects - 2x140mm, 2x60mm, 1x slim 92mm Nocuta fans - SSUPD Meshlicious