PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

"Tyvärr blev du inte utvald denna gång" , nehepp...

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Jag fick en kod, så jag hade tur för det är inget man är van vid att vinna på "lotteri". Tycker också att de som varit med på flera utlottningar men inte fått någon borde få förtur på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

"Tyvärr, du blev inte utvald denna gång"

Vet inte hur många gånger jag har försökt via elgigantens utlottning.

Samma här. Jag hoppades på tredje gången gillt men så blev det inte

Permalänk
Medlem

gav upp letandet i början på året , turen vände ! Önskar er andra all lycka till!

Permalänk

Jag gick till mediamarkt som en föregående användare gjorde, i lördags. Fick sms nu idag att det kommit fram. In-situ is where its at fellas.

Permalänk
Medlem

Tipsade två jobbkompisar, båda fick.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

De släppte flera tusen konsoler enligt EG på Instagram. Blir intressant hur många nya PS5:or som kommer upp på Tradera mm kommande veckan…

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

De släppte flera tusen konsoler enligt EG på Instagram. Blir intressant hur många nya PS5:or som kommer upp på Tradera mm kommande veckan…

Jag har inte köpt ”min” ps5 ännu. Men jag antar att priset var 6000. Redan innan släppet låg beggat-priserna på omkring 7k för en oöppnad förp. En viss förtjänst. Om fler säljer sina EG-konsoller torde ju priserna och därmed incitamenten att sälja sin konsol att minska. Positivt!

Visa signatur

Antec Sonata, Antec 380W | A64 3000+@2200mhz, Zalman CNPS7000B-AlCu | MSI K8N NEO-FSR 250Gb Nforce3 | 1024 Corsair Value PC3200 2.5-3-3-8
| Galaxy Glacier 6800 GT 420/1130mhz | Hitachi Deathstar 160GB SATA | 19" Compaq

Permalänk

Vissa på blocket börjar närma sig 6500kr för diskversionen.

Funderar nästan på att betala den premien så man kan njuta lite extra i helgen innan semestern är slut.

Permalänk
Medlem

Sent.

Permalänk
Medlem

Bortskänkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirrimango:

Funderar nästan på att betala den premien så man kan njuta lite extra i helgen innan semestern är slut.

Inte så farligt Iallafall, känns som det inte är allt för långt bort till vi har ännu fler ute i butikerna runtom. Rejäl laddning EG fick, bara resten kvar nu! Amazon verkar få in lite titt som tätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirrimango:

Vill man varken köpa från en tjomme på Blocket? Dels mata dessa men det är ju rätt oklart hur garanti m.m. fungerar i dessa fall.

Permalänk

Jag fick tur. Jag personligen har i princip bojkottat att köpa från en privat person. Jag inbillar mig och hoppas att alla går back. Sån jäkla stil. Med det sagt hade jag inte fått en innan jul så hade jag nog knäcks och köpt en sån ändå.

Permalänk
Skrivet av FreddeY2K:

Vill man varken köpa från en tjomme på Blocket? Dels mata dessa men det är ju rätt oklart hur garanti m.m. fungerar i dessa fall.

Jag har hört lite olika gällande garantin, vet faktiskt inte hur alla butiker hanterar det. Man bör väl vänta tills man själv kan stå på kvittot, speciellt när man hört vissa skräckhistorier om dead on arrival och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamadoodoo:

Jag gick till mediamarkt som en föregående användare gjorde, i lördags. Fick sms nu idag att det kommit fram. In-situ is where its at fellas.

Vilken mediamarkt var det?!

Jag har gått till den i nacka forum (Sthlm) varannan dag sedan två veckor tillbaka (va där i lördags) och dom har sagt att det är tvär stop tillsvidare varje gång och att jag ska fortsätta ”kolla” med jämna mellanrum 😕

Permalänk

Nu återstår det bara att se när Elgiganten skickar enheterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larstommie:

Nu återstår det bara att se när Elgiganten skickar enheterna

Om du betalade din online på elgiganten stod där ett datum för leverans, skulle få min på tisdag, vilket är synd.
Hade velat få tankarna på något annat än den jobbångesten man har just nu. 😑

Permalänk
Skrivet av Neoncat:

Om du betalade din online på elgiganten stod där ett datum för leverans, skulle få min på tisdag, vilket är synd.
Hade velat få tankarna på något annat än den jobbångesten man har just nu. 😑

Valde expressleverans av misstag då jag är på semester fortfarande. Fick sms att den ska levereras imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larstommie:

Valde expressleverans av misstag då jag är på semester fortfarande. Fick sms att den ska levereras imorgon

Leverans på en lördag? Har för mig att det stod under infon i mailet från EG att expressleverans inte gör någon skillnad när det gäller den här sändningen av ps5or.
Men får du den imorgon är det bara att gratulera, hade gjort detsamma om jag fått det alternativet. 😁

Permalänk
Medlem

Fick oxå en på utlottningen och vad jag förstod på mailet skulle enheterna packas och skickas nästa vecka. Beställde även jag expressleverans hem och visst blir jag glad om jag har fel och enheten kommer tidigare:)

Permalänk

Jag beställde utan express leverans och fick också sms om leverans imorgon

Permalänk
Medlem

Media markt barkaby tar emot beställning i butik idag.

Permalänk
Skrivet av Neoncat:

Leverans på en lördag? Har för mig att det stod under infon i mailet från EG att expressleverans inte gör någon skillnad när det gäller den här sändningen av ps5or.
Men får du den imorgon är det bara att gratulera, hade gjort detsamma om jag fått det alternativet. 😁

Ändrade så att den kommer till ombud då jag är på Öland på semester tills måndag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neoncat:

står att även min skall komma imorgon med Bring brukar få paket på lördagar så inget konstigt här, ingen expressfrakt eller något, la in konsollen som hade en extra handkontroll i kassan och betalade utan krusiduller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennyjesus:

Jag beställde utan express leverans och fick också sms om leverans imorgon

Skrivet av MrWhizeguy:

står att även min skall komma imorgon med Bring brukar få paket på lördagar så inget konstigt här, ingen expressfrakt eller något, la in konsollen som hade en extra handkontroll i kassan och betalade utan krusiduller

Valde ni standard leverans vid köpet? Fanns ju olika alternativ att välja på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neoncat:

Valde ni standard leverans vid köpet? Fanns ju olika alternativ att välja på.

Valde inget så antar det är standard leverans

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Valde inget så antar det är standard leverans

Kollade på EGs sida, och helgleveranser är för dom som bor i en storstad. Så ingen helgleverans för min del, men kul för eran skull 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neoncat:

Kollade på EGs sida, och helgleveranser är för dom som bor i en storstad. Så ingen helgleverans för min del, men kul för eran skull 😁

Åfan! Tyckte Södertälje var rätt liten 😂 bara tacka o ta emot !

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

Så ni vet så kommer ni inte få det imorgon med störstasannolikhet. Min kompis köpte på första utlottningen och ni kommer få ett sånt sms till den dagen ni får det. Det skickas ut på måndag förmodligen.