Lösenord i Tomcat för applikation?

Permalänk
Medlem

Lösenord i Tomcat för applikation?

Väldigt basic fråga kanske.
Har satt upp en webbapplikation med bas Tomcat.
Hur lösenordsskyddar jag denna applikation?

Hoppas ni fattar, jag kan inte mycket om det.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Keeper of the Bamse

Räcker basic auth för lösenordsskydd? Det blir då inget superavancerat utan bara user/password

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmmm, om jag förstår rätt är frågan rätt bred antar jag...

Du vill lösenord skydda din hemsida? Eller vill du skydda Tomcaten mot annat än privat trafik?

Hemsida:
Vad är den byggd med för ramverk eller tekniker?

Tomcat:
Kanske räcker med att göra den lokal på ditt nätverk så ingen utomstående når den? (Brandvägg eller dylikt)

Mvh

Visa signatur

- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Räcker basic auth för lösenordsskydd? Det blir då inget superavancerat utan bara user/password

Ska kolla på den, tack!

Skrivet av Mordin:

Hmmm, om jag förstår rätt är frågan rätt bred antar jag...

Du vill lösenord skydda din hemsida? Eller vill du skydda Tomcaten mot annat än privat trafik?

Hemsida:
Vad är den byggd med för ramverk eller tekniker?

Tomcat:
Kanske räcker med att göra den lokal på ditt nätverk så ingen utomstående når den? (Brandvägg eller dylikt)

Mvh

Det är en sida i Tomcat ja, i managern så ligger den som application.
Den ska vara accessbar från nätet, så user/pw skulle vara trevligt.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Hade redan web.xml under den applikationen, så osäkre hur man hanterar det då.
Testade att lägga till <web-app></web-app> efter befintlig men fick då ett fint felmeddelande.

Visa signatur