!!!LÄS DETTA OM DU FUNDERAR PÅ ATT HANDLA AV KOMPLETT.SE!!!
Jag köpte en dator för 13000:- 2021-06-02. 1:a datorn var trasig. 2:a datorn var det
också problem med och datorn returnerades. De kunde inte göra något med datorn och den skickades tillbaka till mig. Datorn lämnades på vår trapp och PostNord kvitterade själva att jag mottagit datorn (finns fångat på övervakningskamera). Vi var inte hemma och datorn blev stulen.
Komplett anser att vare sig de eller PostNord är ansvariga och hänvisar till att det är vanligt förekommande att Postnord ställer leveranser utomhus trots att man inte har godkänt det.
Det är tvärstopp hos Komplett trots att det är de som jag ska vända mig till iom att det är de som har köpt transporten av PostNord. De anser att felet är mitt och hänvisar mig till att göra en Polisanmälan. Jag anser inte att det ska göras av mig eftersom datorn inte var i min äga då jag inte har tagit emot den. Fram tills dess jag har mottagit leveransen är det PostNords och Kompletts ansvar.
Nu ligger ärendet hos Konsumentverket. Jag har även skickat över informationen till en jurist.
Datorn kostade strax över 13000:-, sannolikt pengar jag aldrig kommer att se igen.
Jag har handlat av Komplett då och då sedan 2004. Aldrig någonsin mer!