Snabbkoll: Har du spelat Diablo II: Resurrected?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Har du spelat Diablo II: Resurrected?

Efter mer än 20 år är den efterlängtade remastern av Diablo II här – Resurrected. Har du hunnit eller planerar du spela?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fastnade aldrig riktigt för vanliga D2 även om jag testat 3 gånger under åren. D3 var väl kul i 2 månader.
Kommer dock testa 4an när den kommer skarpt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, i beta -- räknas det?
Jag lär inte köpa det. Inte min typ av spel; tröttnade innan betan var slut.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Kanske under julledigheten, känner inget brinnande behov men vet inte hur det funkar med mods på resurrected?
Edit: tydligen inget modstöd från kommentarerna i tråden så isf: nope, inget som helst intresse. VanillaD2 är inte roligt.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Nä, känner inget sug alls...

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag testade betan på xboxen. Fick inget köpsug efter det. Spelade tvåan väldigt mycket när jag var yngre.

Permalänk
Medlem

Tänker inte betala 400 spänn för ett 20 år gammalt spel.
Får hoppas världen tänker nytt snart...

Permalänk
Avstängd

Jag har inte du spela Diablo II: Resurrected.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jag tror folk vet svaret. Men ja.

Avvaktar dock med att spela mer online till dess att Ladder Season går av stapeln. Till dess fortsätter jag leka runt i single-player.

Skrivet av Thomas:

Ja, i beta -- räknas det?
Jag lär inte köpa det. Inte min typ av spel; tröttnade innan betan var slut.

Absolut!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
DingDongerMcDongface

Inte spelat ännu, men efter att ha börjat köra Grim Dawn igen är jag lite sugen på att prova ändå

Permalänk
Medlem

Framöver nån gång när man inte har något annat att spela så kommer jag nog testa det. Kanske om det går att få tag på någon rea. Är nervös att jag inte kommer tycka det är lika kul som jag tyckte det var förr.

Hade mest sett fram emot att köra olika mods i Resurrected Style men de drömmarna blev ju tyvärr krossade.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Fick spelet gratis genom wow guld men har inge planer att börja spela. Tar för lång tid att harva end game, tid som jag hellre lägger på nya spel.

Permalänk
Avstängd

Spelade många timmar för 20 år sen men nu kan jag väl inte säga att jag har något sug alls. Köpte trean och blev riktigt missnöjd efter ett antal timmar där och är rädd för att D2 inte är samma känsla som det var då det kom och då det verkligen var lite nytt. Är sällan de äldre spelen håller tyvärr.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Nej, jag körde en hel del D1 och D2 när det begav sig och det var roligt då, men jag anser helt klart att D3 är bättre i de flesta fall, så nu är det D4 som jag längtar efter snarare.

Kände samma sak med WoW Classic. Det spelet har också utvecklats enormt till det bättre i de flesta avseenden, framförallt QOL changes, så det enda som hade lockat hade varit att få spela med gamla bekanta, men det kändes inte värt all tid man hade fått lägga för att komma någonvart.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av oztin:

Tänker inte betala 400 spänn för ett 20 år gammalt spel.
Får hoppas världen tänker nytt snart...

Jag kan faktiskt hålla med om det där. Vore det inte för att jag är uppväxt med spelet och lagt tusentals timmar på originalet hade jag nog inte lagt 400 kronor på ett 20 år gammalt spel.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag säger det jag alltid säger; spela Grim Dawn istället om du inte gjort det. Den riktiga arvtagaren till D2 i min mening.

https://store.steampowered.com/app/219990/Grim_Dawn/

Permalänk
Medlem

"Ja, i betan"

Permalänk
Medlem

I och med att de drog bort mod supporten så strejkar jag faktiskt. Hade de fått tillåtelse att kombinera pd2 med d2r så hade jag lirat ohälsosamma timmar 😋

Permalänk

Röstade nej. Inte för att jag skulle ha något emot det, men jag har ej tid.

Permalänk
Medlem

Jag har lirat astronomiska mängder timmar sedan det släpptes i Torsdags. Körde det aldrig så mycket när det begav sig, så det är dags att ta igen nu. Ser riktigt bra ut faktiskt, och det flyter på bra så jag skulle säga att det är en riktigt bra remaster.
Som referens har jag kört D3 tusentals timmar, och jämförelsevis är D2 betydligt långsammare och svårare på gott och ont.
Men kul och utmanande är det i alla fall!

Permalänk
Medlem

Nä, D2R lockar inte särskilt myckrt då moddstödet saknas. Däremot har jag plockat upp d1 nyligen och lirar det på en moddad server. Hela ison finns att ladda hem gratis hos blizzard så det är bara å tanka hem 🙂

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Nej. Har spelat stor del D2 back in the days och detta släppet är ju en sminkad gris av det till överpris.

Sen vill jag inte stötta företag som beter sig så illa som Blizzard.

Permalänk
Medlem

Hade mycket gärna velat spela. Hade väldigt gärna velat återuppleva tiden när man satt och spelade orginalet 20 år sedan. Kan dock inte med gott samvete stödja Blizzard som företag längre.

Om de kan verkligen visa förändring och att arbetskulturen på företaget inte längre förtrycker och utnyttjar personalen; så kan de återfå min tillit. Tills dess avstår jag från alla Blizzard/Activision's produkter.

Felstavning
Visa signatur

AMD Ryzen 5900X - ASUS Radeon RX6900XT - ASUS Strix B550-I - Crucial Ballistix DDR4 CL16 3600MHz 32GB - 2xSamsung 980 PRO 1TB - Corsair SF750 - Barrow Block/Pump, Black Ice Nemesis GTS240 XFlow rad, soft tube loop with quick disconnects - 2x140mm, 2x60mm, 1x slim 92mm Nocuta fans - SSUPD Meshlicious

Permalänk

Jag kommer nog inte ens börja spela det av flera olika skäl. Tycker faktiskt PoE system är roligare och 400kr som vissa redan sagt är för dyrt för sådant gammalt spel med minimala förändringar. Är också mitt i en boycott mot dem pga hur de behandlar sina spel och skandalerna kring företag hjälper heller inte. Riktigt sur fortfarande hur de totalt förstörde WC3 reforged potential.

Visa signatur

[CPU]i5-2500k [MB]Asrock Extreme 6 p67 [GPU]Radeon 7970 [RAM]16GB DDR3 [SSD]Samsung 830@256GB/850 evo@500GB [HDD]Samsung 500g/Seagate 2T [PSU]Corsair HX750w [BUR]Fractal Design Arc

[Bärbar]Asus N55s [i5 2400,GT555m,8GB Ram]

Permalänk
Medlem

efter att ha spelat vanliga d2 i tiotusentals timmar så blev det ett givet köp för mig... jag tycker dom har lyckats otroligt bra med grafiken och diablo feeling med d2r... att det skulle vara barnsjukdomar i spelet räknade jag kallt med så det påverkade inte min upplevelse. Något jag dock tycker är synd är att dom har avaktiverat förmågan att köra dubbla klienter så man kan boosta/ge support till sig själv. Så detta måste fixas med VM (om ni ska ha flera klienter och bara har 1 dator så se till att ni kan ha en vgpu i VM.. annars startar inte spelet).

edit:

finns det någon som vet om/hur man kan skaffa en vgpu på en 2500k + 970 i vm så hör gärna av er!!

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Inte spelat ännu, men efter att ha börjat köra Grim Dawn igen är jag lite sugen på att prova ändå

Testat Reign of Terror?
Diablo 2 mod för Grim Dawn, jäkligt bra faktiskt!

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | MSI 3080 Gaming X Trio | x570 Tomahawk | 32gb G.Skill Ripjaws 3600 16-16-16-36 | Silicon Power US70 PCIe.4 | Fractal design 860w Ion | Massdrop HD 58x's | Fidelio x2HR | Edifier R1700 | Moddade Koss Kph30i | Fiio k5 pro | Mountain Everest Max

Permalänk
Medlem

Jag spelar nog igenom det en gång. Eller kanske två, med en annan klass också.

För mig är det helt obegripligt hur folk kan sitta och spela detta spel enbart för att få bra utrustning. Jag spelar bara igenom alla uppdrag, sen är jag klar med spelet. 😁

Permalänk
Hjälpsam

Tror jag är inne på 4e D2 licens i olika format, borttappade orginallådor, onlince licenser etc.

Spenderat sinnessjukt antal timmar på D2 och LoD, klart jag kör nu med och är mysigt nöjd med spelet än så länge. Glad att slippa klicka coins i Black Tower och delad stash.

Är med på att mototn är den samma och all spelstil ska vara den samma, hade inte haft något emot att få personlig loot dock.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Intresset har aldrig varit jättestort för Blizzards spel för min del, har inte ens spelat WoW eller riktiga D2. Inte riktigt min typ av spel och nu ett företag som jag har svårt att känna något större förtroende för.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av element90:

Testat Reign of Terror?
Diablo 2 mod för Grim Dawn, jäkligt bra faktiskt!

Inte provat, får kika på det!
Började spela Grim Dawn för kanske 3 år sedan (kör ihop med en polare) men sedan kom vi av någon anledning helt av oss. Plockade upp det igen i helgen och har haft riktigt roligt, men vi är långt från klara med base game ännu. Funderar även på att köpa expansionerna, men visste inte att det fanns så rejäla mods