Helgsnack: Vilken fiktiv karaktär är din favorit?

Permalänk
Medlem

Utan inbördes ordning har jag alltid fänglats av nedanstående karaktärer

Max Headroom

Gabriel van Helsing

Éomer

Jadzia Dax

Det finns andra i andra sammanhang, men dessa återkommer jag till gång på gång...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Plain simple Garak

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tea42BBS:

Marvin - the paranoid Android Från liftarens...

// LZ

Var det inte en depression Marvin har? På grund av dörrarna som alltid suckar? Läääänge sedan man såg denna klassiker!

Permalänk
Medlem

Som barn var DC's superhjältar mina favoriter. Den största av dem för mig var Gröna Lyktan, Hal Jordan då, vilket betyder att min besvikelse var oerhörd över den usla film som gjordes med honom.

Sedan har jag ju varit Trekkie sedan jag var tio och där har alltid Bones varit min absoluta favorit och fortfarande är. Tycker att Karl Urban gjorde ett förträffligt jobb med att göra DeForest Kelleys gamla karaktär rättvisa.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon336981:

Var det inte en depression Marvin har? På grund av dörrarna som alltid suckar? Läääänge sedan man såg denna klassiker!

Såg? Du menar att du inte läst böckerna?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Det blir en lååååååång j'vla lista men Rorschach är nog top 10 iaf.

Permalänk
Medlem

När det gäller spel så är nog sidekicks jag gillar bäst... det är iaf dom som fastnar bäst i minnet och är möjliga att lista i en sån här tråd
Jag gillar bland annat den jobbiga roboten från Borderlands 2 Claptrap, skulle bli lite tomt utan han i spelet.
Och en annan sidekick jag kommer på är Puffy från Grandia, en riktigt charmig typ som bara kan säga "puff"

Filmkaraktärer... kommer inte riktigt på någon, så jag antar det inte finns nån speciell att nämna... möjligen Automan, han tyckte jag var häftig när jag var ung.

Böcker läser jag inte

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Ohh finns många bra men skulle nog dra till med Guts från Berserk animen från 90-talet.

Permalänk
Medlem

Otroligt många nämnda i tråden som jag nickar instämmande med men om jag "måste" singla ut en, ja. Några så kan jag inte bortse från Superman, Green Lantern, Green Arrow, Flash och Atom.

När man kunde köpa dem i svensk utgivning när jag var barn. Stålmannen, Gröna Lyktan, Gröna pilen, Blixten och Atom. Var mobbad i plugget fann min "tröst" i dessa serier.

Men som sagt. Många nämnda tidigare i tråden som jag håller högt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Alphahanne:

Såg? Du menar att du inte läst böckerna?

Precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon336981:

Var det inte en depression Marvin har? På grund av dörrarna som alltid suckar? Läääänge sedan man såg denna klassiker!

Har du läst böckerna? Avsevärt mycket bättre än filmen, jag lovar!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Ace i Starship Troopers och Pumba är ju fräna.
Båda släpper nukes och har ihjäl kryp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backlulund:

Ace i Starship Troopers och Pumba är ju fräna.
Båda släpper nukes och har ihjäl kryp.

Hahaha

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Garak från Star Trek DS9. Hade lätt kollat på spinoff med honom där han är hemlig agent i the obsidian order.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Frog från Chrono Trigger har satt djupa spår får jag nog säga.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Rand Al'Thor, Mat Cauthon och Perrin Aybara, ser verkligen fram emot att ÄNTLIGEN få se de karaktärerna komma till liv! 19 Nov på prime har jag för mig.
Sherlock Holmes
Terminator
Finns för många karaktärer.. böcker, filmer, serier och spel... listan kan ju göras hur lång som helst!

Permalänk
Avstängd

Randy Marsh i South Park kanske. Är som mest roligt när han reagerar överdrivet på någonting.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte anime serien Berserk för två veckor sen. Så min nyaste favorit karaktär är huvudpersonen Guts

Permalänk
Medlem

Oj. Alldeles för många att välja mellan. Ett hel hög från Star Trek och andra serier/filmer. Sen från animes. Sen från spel. Får man skriva en bok om det?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Dr. Gaius Baltar från Battlestar Galactica

Permalänk
Medlem

Edit: Från filmens värld måste jag hålla fast vid The Dude. Dock måste Milo Minderbinder från Joseph Hellers Catch-22 vara den bästa karaktären. En riktig entreprenör som vet hur man kan tjäna pengar på krig.
“Well, that's just, like, your opinion, man...”

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Kalle från Kalles kaviar. Verkar så himla glad när han får käka sin macka

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon336981:

Läs dem då. Filmen är usel och gör inte böckerna rättvisa över huvud taget. Till och med den gamla TV-serien från 1981 är bättre än filmen.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Cthulu

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Rincewind är lätt min favorit.

Permalänk
Medlem

Hannibal lecter är svårslagen

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Elena Watkins, har nyligen tagit sej in bland favoriter men de när vädligt svårt att välja finns så många olika och man gillar alla för så oliga sker.
tillhör en lite isolerad del av vår värd som är dåld.

är väll igentligen en ungdoms bok men den påvärka mej kämnslomesigt som få böcker gjort av nån anledning så den håller hög plats tillsvidare.
https://adriennewoodsbooks.com/the-dragonian-series/

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta

Permalänk
Medlem

Finns många, men av de som inte nämnts:
Kyle Rese
Terminator
MacGuyver
Quint (jaws)
Vivi (FFIX)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alphahanne:

Läs dem då. Filmen är usel och gör inte böckerna rättvisa över huvud taget. Till och med den gamla TV-serien från 1981 är bättre än filmen.

Ja, filmen är kass. Marvin ska inte se ut som en Apple produkt.

Visa signatur

8700K/1080Ti/XG32VQR

Permalänk

One King to rule them all: