Tips på headset som stänger ute ljud?

Permalänk
Medlem

Tips på headset som stänger ute ljud?

Hej

Behöver ett bättre headset som ska kunna kopplas till Android mobil gärna bluetooth annars 3,5mm.

Det behöver vara bekvämt att ha länge även för stora öron och ha en mic som stänger ute ljud. Detta då jobbet gått med på att jag får jobba delvis hemifrån och behöver bra headset som stänger ut ljud från katt och familj. Det jag har nu plockar upp bakgrundsljud vilket inte är bra att kunderna hör.

Har någon tips på bra headset?

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Hej

Behöver ett bättre headset som ska kunna kopplas till Android mobil gärna bluetooth annars 3,5mm.

Det behöver vara bekvämt att ha länge även för stora öron och ha en mic som stänger ute ljud. Detta då jobbet gått med på att jag får jobba delvis hemifrån och behöver bra headset som stänger ut ljud från katt och familj. Det jag har nu plockar upp bakgrundsljud vilket inte är bra att kunderna hör.

Har någon tips på bra headset?

Bose QuietComfort 35 II använder jag varje dag för möten och gjort så i över 2 år. Går att ändra hur mycket den brusreducerar i ljud via en app i mobilen (dock ej mic). Mic:en plockar heller inte speciellt mycket ljud runt omkring rummet. Den har 3st inbyggda mic:ar och dessa används för att inte plocka upp bakgrundsljud (ungefär som många mobiler). Datormic:n är såklart en katastrof i jämförelse. Bose QuietComfort 45 är nyare, fler funktioner och har 4st mic:ar som ska vara effektivare mot att få bort bakgrundsljud. Jag har dock aldrig testat 45.

Finns såklart andra märken med liknande funktioner, exempelvis sony WH-1000XM4 och WH-H910N men dessa har jag bara provat lite snabbt. Vet inte alls hur mic:arna fungerar på dessa.