Klassisk Grand Theft Auto-trilogi officiell – avtäcks i oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

Kommer säkert bli skit. Går verkligen inte att säga ja eller nej på om man kommer spela, det får man se när man kan se videoklipp från spelen.

Rockstar är så otroligt äckliga. Alla sitter och väntar på ett GTA 6 men de verkar göra allt annat än se till att ett GTA 6 kommer.

GTA 6 kommer ju 2025 vad som är sagt, så de är ju ett tag till.

Kan jag spela ut San Andreas som jag aldrig gjorde.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Dessa spel väcker så många barnminnen..
bland annat en av de bästa minnen jag har, när man på julafton fick PS2, jag var 11 år gammal då..
När jag öppnade ett paket med BH pack. Jag trodde först att paketet skulle gå till morsan men när jag rev det och såg omslaget av GTA3 medan hela familjen garva för jag gick på deras lilla prank. Minnen för livet.. ❤️

Förövrigt, den enda ungen av kompisgänget som fick spela våldsamma spel 😎

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Vill gärna se Red Dead Redemption till PC också, konsolversionen är lite sisådär med sina filmiska 30 fps i typ 720p? på PS3/Xbox 360, visst det finns den där 4k patchen till Xbox One X som får det att rulla i 1080p 60 fps eller 30 fps 4k men spela på PC är helt annan känsla för mig.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Unreal Egine.

Är det bekräftat?

Permalänk
Medlem

Jag tror jag kommer testa, Men jag gissar på att jag inte kommer gilla de lika mkt som orginalen. Jag körde igenom vice city och San Andreas rätt nyligen och spelen ska va lite buggiga och npc'er som ibland är hårdare att köra in i än en annan bil

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Vill gärna se Red Dead Redemption till PC också, konsolversionen är lite sisådär med sina filmiska 30 fps i typ 720p? på PS3/Xbox 360, visst det finns den där 4k patchen till Xbox One X som får det att rulla i 1080p 60 fps eller 30 fps 4k men spela på PC är helt annan känsla för mig.

Håller med. Det vore nice i RDR2-motorn..
"Allt" finns ju liksom redan där..

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tomaso:

Att folk väntar på GTA 6 gör väl inte att de behöver göra ett GTA 6? Att tycka att företaget är äckligt bara för att de inte gör ett spel som du vill ha är bortskämt. Gör ett GTA 6 själv istället om du tycker det är så viktigt.

Rolig person du verkar vara. Det äckligaste med Rockstar är inte det faktumet att de inte gjort ett GTA 6, det äckligaste med dem är att de inte har någon som helst kommunikation med deras kunder gällande ett eventuellt GTA 6. Alla har förväntat sig ett GTA 6 sedan typ 5 år tillbaka, de vet att det är vad deras kunder helst vill ha, men de ignorerar allt som har med det att göra. Helt. Vill de ha en någorlunda sund kundrelation MÅSTE de också kunna kommunicera med sina kunder.

Skrivet av TaunyTiger:

GTA 6 kommer ju 2025 vad som är sagt, så de är ju ett tag till.

Kan jag spela ut San Andreas som jag aldrig gjorde.

Inte en chans i världen att Rockstar har kommunicerat något år som GTA 6 släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

Rolig person du verkar vara. Det äckligaste med Rockstar är inte det faktumet att de inte gjort ett GTA 6, det äckligaste med dem är att de inte har någon som helst kommunikation med deras kunder gällande ett eventuellt GTA 6. Alla har förväntat sig ett GTA 6 sedan typ 5 år tillbaka, de vet att det är vad deras kunder helst vill ha, men de ignorerar allt som har med det att göra. Helt. Vill de ha en någorlunda sund kundrelation MÅSTE de också kunna kommunicera med sina kunder.

Inte en chans i världen att Rockstar har kommunicerat något år som GTA 6 släpps.

Det är väl givet att man håller tyst om det här. Det bästa är och hålla knäpptyst fram tills dagen innan pang det släpps imorgon det hade varit det ultimata tror jag för ett sånt efterlängtat spel. Jag är personligen inte intresserad men GTA är ett sådant spel man kan göra det här med och det tror jag man ska göra.

Permalänk
Medlem

@Full
Nae, ryktet säger 2025. Rockstar har väl inte ens bekräftat att GTA 6 finns.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sorten:

Det är väl givet att man håller tyst om det här. Det bästa är och hålla knäpptyst fram tills dagen innan pang det släpps imorgon det hade varit det ultimata tror jag för ett sånt efterlängtat spel. Jag är personligen inte intresserad men GTA är ett sådant spel man kan göra det här med och det tror jag man ska göra.

Ifall man vill kräma ut så mycket pengar som möjligt ur 12-åringars föräldrars bankkonton via ett gammalt spel så gör de säkert rätt. Men med tanke på hur de konstant bara sänker sitt förtroende hos deras kunder som inte är barn så är det verkligen på tiden att de kommunicerar nånting gällande GTA 6.

Du som inte är intresserad av GTA 6 har såklart inte koll, men Rockstar har ALDRIG någon kommunikation med de som spelar deras spel. Och de gräver ned sitt egna förtroende djupare och djupare hela tiden. Sök på "Rockstar is a joke" på YouTube så kommer du märka. Du behöver inte ens titta på någon video.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är grymt taggad för detta, speciellt GTA III och Vice City

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

Rolig person du verkar vara. Det äckligaste med Rockstar är inte det faktumet att de inte gjort ett GTA 6, det äckligaste med dem är att de inte har någon som helst kommunikation med deras kunder gällande ett eventuellt GTA 6. Alla har förväntat sig ett GTA 6 sedan typ 5 år tillbaka, de vet att det är vad deras kunder helst vill ha, men de ignorerar allt som har med det att göra. Helt. Vill de ha en någorlunda sund kundrelation MÅSTE de också kunna kommunicera med sina kunder.

Fortfarande väldigt bortskämt. Kunden har inte alltid rätt. Att skrika högt och vilja ha något är inte bra anledningar för att få något. Att släppa ett GTA 6 och/eller ens prata om det är antagligen inte för deras ekonomiska vinning.

Om du äger aktier i Take-Two Interactive, skulle du vilja ha en 5% drop på den bara för att få dem att prata om/lansera GTA 6? Sen kanske de faktiskt jobbar på det, men vill släppa allt vid rätt tidpunkt eller har tekniska/andra problem. Samma argument gäller däremot fortfarande.

Eeeeeller så kan de ju veta bättre vad sina kunder helst vill ha (läs: vad de kan tänkas betala för) än vad du vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

Ifall man vill kräma ut så mycket pengar som möjligt ur 12-åringars föräldrars bankkonton via ett gammalt spel så gör de säkert rätt. Men med tanke på hur de konstant bara sänker sitt förtroende hos deras kunder som inte är barn så är det verkligen på tiden att de kommunicerar nånting gällande GTA 6.

Du som inte är intresserad av GTA 6 har såklart inte koll, men Rockstar har ALDRIG någon kommunikation med de som spelar deras spel. Och de gräver ned sitt egna förtroende djupare och djupare hela tiden. Sök på "Rockstar is a joke" på YouTube så kommer du märka. Du behöver inte ens titta på någon video.

Det är givetvis viktigt med kommunikation kring sina spel men när folk väl fått höra något då blir de som hungriga vargar och jag tycker att man vill ha en spänning under en tid men inte för lång tid och jag tycker att exempelvis ett avslöjande sex åtta månader innan ugnefär som Fallout 4 vet att många tycker olika kring det spelet men jag tycker om att få reda på något kunna längta lite efter det men inte för länge. Man ska absolut ha en kommunikation men man måste också kunna hålla på det. Har man ett så pass dåligt förtroende då måste man givetvis jobba med det. Jag tänker dock att om man jobbar i det tysta leverar ett fantastiskt spel då är det ett bra sätt att bygga upp förtroende och visa att vi leverar en fantastisk produkt. Har man dåligt förtroende de kommer inte börja vända det här före att de faktiskt har gjort ett fantastiskt GTA6 och folk faktiskt har fått spela det.

Permalänk

Det lär bli ett köp i slutändan, i alla fall om fysiken och grafiken fått sig ett uppsving. Jag har så svårt för att avgöra om jag gillar San andreas eller Vice city mest, enligt mig har Vice city bättre atmosfär och story, medans San andreas har otroligt mycket mer innehåll.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk

Denna sändning sponsras av Arla Mjölk.

Permalänk
Medlem

Jag har en känsla att den här remasterna bara kommer vara samma grundspel men där man slängt in SSAO, godrays, motion blur, några uppdaterade karaktärsmodeller och texturer. Vi ska knappast förvänta oss något i stil med de nya Crash, Spyro och Tony Hawk spelen.

Samtliga tre Grand Theft Auto spel är ikoniska men gameplayen har inte åldrats särskilt väl och tror knappast de har rört eller försökt modernisera den.

Med hey, det är Grand Theft Auto, folk kommer att köpa dem oavsett och utan att tänka efter.

Permalänk
Medlem

Att Rockstar inte spottar ut GTA eller RDR spel tycker jag är positivt. Låt firman ta sin tid för att släppa bra titlar istället som dom gör. Hade dom börjat släppa spel i korta intervaller hade väll folket gnällt på att spelen inte är "bra" istället. När Rockstar utvecklar kan ni ju passa på att hitta andra spelfirmor och pröva deras titlar istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tomaso:

Fortfarande väldigt bortskämt. Kunden har inte alltid rätt. Att skrika högt och vilja ha något är inte bra anledningar för att få något. Att släppa ett GTA 6 och/eller ens prata om det är antagligen inte för deras ekonomiska vinning.

Om du äger aktier i Take-Two Interactive, skulle du vilja ha en 5% drop på den bara för att få dem att prata om/lansera GTA 6? Sen kanske de faktiskt jobbar på det, men vill släppa allt vid rätt tidpunkt eller har tekniska/andra problem. Samma argument gäller däremot fortfarande.

Eeeeeller så kan de ju veta bättre vad sina kunder helst vill ha (läs: vad de kan tänkas betala för) än vad du vet.

Kunden har sällan rätt, ungefär aldrig. Problemet med Rockstar är att de så uppenbart skiter i deras kunder. De vet att de i princip har monopol på marknaden. Det finns inget spel liknande GTA som är i närheten av samma nivå. Hade det funnits andra spelutvecklare som skapade liknande spel på samma nivå så hade Rockstar släppt ett GTA 6 redan för att inte bli ifrånkörda.
Rockstar är så extremt lata och ointresserade av att göra en bra produkt att de hade problem med att spelet tog orimligt lång tid att starta (många minuter) i flera år innan det åtgärdades. Hur åtgärdades det? Jo, en PRIVATPERSON fick lov att hitta felet åt dem innan de fixade det.
( https://www.pcgamer.com/rockstar-thanks-gta-online-player-who... )
Och när de lanserade trailern för GTA 5 Expanded and Enhanced var det som ett skämt. En högstadieelev klarar av att göra en mer imponerande PowerPoint-presentation än trailern Rockstar lyckades skapa. Här kan du se en fin kort video om hur lata Rockstar var när de lanserade den. https://www.youtube.com/watch?v=ZBeQysiHynI

Skrivet av Sorten:

Det är givetvis viktigt med kommunikation kring sina spel men när folk väl fått höra något då blir de som hungriga vargar och jag tycker att man vill ha en spänning under en tid men inte för lång tid och jag tycker att exempelvis ett avslöjande sex åtta månader innan ugnefär som Fallout 4 vet att många tycker olika kring det spelet men jag tycker om att få reda på något kunna längta lite efter det men inte för länge. Man ska absolut ha en kommunikation men man måste också kunna hålla på det. Har man ett så pass dåligt förtroende då måste man givetvis jobba med det. Jag tänker dock att om man jobbar i det tysta leverar ett fantastiskt spel då är det ett bra sätt att bygga upp förtroende och visa att vi leverar en fantastisk produkt. Har man dåligt förtroende de kommer inte börja vända det här före att de faktiskt har gjort ett fantastiskt GTA6 och folk faktiskt har fått spela det.

Jag håller med dig men Rockstar bevisar bara gång på gång att de inte riktigt klarar av att leverera en fantastisk produkt. De måste släppa taget om GTA 5 och göra ett helt nytt spel innan det kan bli fantastiskt. Eller ja, det kan ju vara så att de faktiskt sänkt sin standard så lågt bland deras anställda att de inte ens kommer kunna göra ett nytt spel. Så ser det ju i alla fall ut om du ser samma video jag länkade till den andra jag svarade ( https://www.youtube.com/watch?v=ZBeQysiHynI )

Permalänk
Medlem

Den klassiska trilogin borde vara GTA 1 GTA2 och GTA London.
Den trion får dom gärna släppa i HD men ingen sån där ful kameravinkel när det ser ut som att man springer två meter bakom killen. GTA ska ses från helikopterperspektivet tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Den klassiska trilogin borde vara GTA 1 GTA2 och GTA London.
Den trion får dom gärna släppa i HD men ingen sån där ful kameravinkel när det ser ut som att man springer två meter bakom killen. GTA ska ses från helikopterperspektivet tycker jag.

Detta är för att fira 20-årsfirandet utav GTAIII så ganska logiskt att det blir dessa tre som släpps nu. Men håller med, det är en unik charm över de första spelen och dess ovanifrån-vy! De förtjänar också att moderniseras och återsläppas för nygammal publik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av enterthewoid:

Så varför ingen remaster på GTA 1 & 2? Skulle gärna sett uppiffade versioner av dem istället för det mediokra GTA III.

Håller helt med. Dessutom har både GTA 1 och 2 multiplayer, tyckte både gjorde sig bra.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

Kunden har sällan rätt, ungefär aldrig. Problemet med Rockstar är att de så uppenbart skiter i deras kunder. De vet att de i princip har monopol på marknaden. Det finns inget spel liknande GTA som är i närheten av samma nivå. Hade det funnits andra spelutvecklare som skapade liknande spel på samma nivå så hade Rockstar släppt ett GTA 6 redan för att inte bli ifrånkörda.
Rockstar är så extremt lata och ointresserade av att göra en bra produkt att de hade problem med att spelet tog orimligt lång tid att starta (många minuter) i flera år innan det åtgärdades. Hur åtgärdades det? Jo, en PRIVATPERSON fick lov att hitta felet åt dem innan de fixade det.
( https://www.pcgamer.com/rockstar-thanks-gta-online-player-who... )
Och när de lanserade trailern för GTA 5 Expanded and Enhanced var det som ett skämt. En högstadieelev klarar av att göra en mer imponerande PowerPoint-presentation än trailern Rockstar lyckades skapa. Här kan du se en fin kort video om hur lata Rockstar var när de lanserade den. https://www.youtube.com/watch?v=ZBeQysiHynI

Monopol på vad för marknad? Spel "som GTA"? Det är en ganska snäv marknad. En marknad som vem som helst kan hoppa in i. Om Rockstar aktivt skulle motarbeta andra från att göra liknande spel så skulle jag kunna hålla med om att de beter sig dåligt. Men som det låter på dig så är det ett öppet mål för vem som helst att gotta sig i.

Jag har ett hett tips till dig om du är så arg: Köp inte deras spel. Spela något annat.

Det låter som du tycker att företagen har en skyldighet att förbättra spelen, och att du som spelare har en rättighet att få din vilja besvarad. Jag tycker det fortfarande låter väldigt bortskämt och arrogant det du skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Genom Rockstar Launcher.. Sorry då blir det inget med det.

Vilken launcher har du krav på då? Eller kör du strikt GOG DRM fritt där användning av launcher är valfritt?

Permalänk
Medlem

Jag ska spela igenom SA när det släpps. Det har krånglat rejält på senare år, och jag körde bara några timmar när det var någorlunda nytt. Jag ser fram emot det rejält, med tanke på hur många som gillar SA.

Skrivet av enterthewoid:

Så varför ingen remaster på GTA 1 & 2? Skulle gärna sett uppiffade versioner av dem istället för det mediokra GTA III.

En remaster på 1 och 2 hade varit grymt. Men att kalla 3an medioker är väl lite magstarkt för mig. Knappast bäst i serien, men fortfarande bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enterthewoid:

Så varför ingen remaster på GTA 1 & 2? Skulle gärna sett uppiffade versioner av dem istället för det mediokra GTA III.

Ja tack. Har sällan haft så roligt i ett spel som att köra över basketbolllag i GTA2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TaunyTiger:

@Full
Nae, ryktet säger 2025. Rockstar har väl inte ens bekräftat att GTA 6 finns.

Om nu Rockstar skulle säga 2025 så är det väl 2026 som gäller då det alltid blir försenat. 2026 är då konsol versionerna så vi som vill spela på PC får säkerligen vänta till 2027 eller i värsta fall 2028.
Ingen ide att börja stressa helt enkelt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Undrar om det kommer gå att spela San Andreas Multiplayer Online så som i originalet, det vore guld!

Visa signatur

Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ | Intel i5 2500K | Gigabyte P67A-UD3-B3 | Corsair 16GB Vengeance | Corsair TX 650W |
Samsung 850 Evo 512 GB | Samsung Spinpoint F3 1TB || LG IPS-236V | Philips 273EQH || Google Pixel 3 XL

Permalänk
Skrivet av Elemental:

Undrar om det kommer gå att spela San Andreas Multiplayer Online så som i originalet, det vore guld!

Då får de skriva ny sa-mp eller mta-sa.

Skrivet av wibbe44:

Dock är fysiken vad gäller allt i GTA 5 sämre än GTA 4 som är seriens triumf när det kommer till den biten.

Bara om man glömmer att fordonen kör som båtar och känns mycket likadant oavsett vad man väljer att ratta
.
.
.
Nej, jag tror detta kommer bli likt gta-iPhone ports med ENB och sämre soundtrack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Vilken launcher har du krav på då? Eller kör du strikt GOG DRM fritt där användning av launcher är valfritt?

Kan vara GOG, Steam, Epic Games, Origin eller Ubisofts motsvarande. Det som dessa har som inte Rockstar har är fler mängder med spel från många olika skapare. Rockstar kör endast sin lilla launcher med sina spel, känns klart mycket otryggare att köpa spelet via den jämfört med de andra.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Skrivet av Patrik356b:

Då får de skriva ny sa-mp eller mta-sa.

Håller verkligen tummarna för sa-mp, även fast det förmodligen inte lär hända!

Visa signatur

Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ | Intel i5 2500K | Gigabyte P67A-UD3-B3 | Corsair 16GB Vengeance | Corsair TX 650W |
Samsung 850 Evo 512 GB | Samsung Spinpoint F3 1TB || LG IPS-236V | Philips 273EQH || Google Pixel 3 XL