Apple lanserar exklusiv putsduk

Permalänk
Medlem

Ja varför inte. Apple har ju för vana att ta det tredubbla priset för allt som har deras logga. Faktiska tegelstenar nästa?

Folk kommer ju liksom köpa är grejen. Nu när apple har en putsduk kommer "Apple-folk" inte vilja synas tillsammans med "vanliga" putsdukar längre. Med en kundbas med den mentaliteten hade jag också haft en egen putsduk i sortimentet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Musikälskare

Som vi har längtat, tycker verkligen om Apple men ibland så.

Detta känns dock som ett mindre publicitet stunt, som verkar fungera och Apple är inte dumma. Man får tänka två gånger.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Surdeg 🍞

Jag väntar nog till PRO-modellen så att de första barnsjukdomarna i sådan här ny teknik kan elimineras.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem

Det är ett trick för att ge varumärket publicitet i media.
Sweclockers, liksom resten av internet, uppmärksammar det faktum att de erbjuder en trivial produkt snordyrt. Kostnad för Apple? Ett par tusen kronor i lön till en fotograf och webadmin för att få internationell publicitet som placerar dess varumärke i det önskade "exklusivitets/lyx"-facket. De gjorde samma sak med sin skärmfot för 10 000kr, som de annars bara skulle kunna ha bakat in i skärmpriset - men då inte fått någon medial uppmärksamhet.

Smart som fan. Kudos till Apples marknadsavdelning.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av bastardjim:

Rätt patetiskt att de inte slänger med den som innan.

Klimatet, vettu

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Fick med något liknande för att rengöra skärmen med i en bil som kostade 700k.. men iaf, där fick man den "på köpet" Man fick direkt känslan att här sparar man inte på krutet!

En dollarsedel och lite saliv är underskattat. Billigare också

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men klarar den av... lite kletigare vätskor?

Permalänk
Medlem

99% marginal?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Callemedskägget:

Jag väntar nog till PRO-modellen så att de första barnsjukdomarna i sådan här ny teknik kan elimineras.

Jag tyckte den var för liten för mitt use case. Jag vill ha PRO MAX innan jag tycker det är lönt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag väntar nog på iDuk 2 M1 Max i det här fallet faktiskt!

Den här lär ju torka upp spill från Liquid Retina displays OK men har hört att nästa generation ska ha bättre glid och uppsugningsförmåga, och framförallt komma i fler färger.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Undvik helst diskmedel på glasögon. Det kan skada ytbehandlingen på glaset.

Sa optikern som vill sälja speciell spray för 1000:-/liter

Permalänk
Medlem

Någon som är förvånad?

Permalänk
Medlem

Den som kan rekommendera ett bra sätt att rengöra min led tv vore tacksamt.
En äldre TV jag hade försökte jag rengöra med nånting jag köpte som var specifikt gjort för det lämnade en javla smet på skärmen.

För övrigt skön humor i artikeln. Apple får mycket gratis PR i media just nu ☺️
Det är skrämmande hur bra den förmodligen kommer sälja 🤣

Permalänk
Medlem

Nu är den helt klart köpvärd för mig, höga motvallskärringpoäng.

Permalänk
Medlem

Dags att registrera PutsDukers.com

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Den som kan rekommendera ett bra sätt att rengöra min led tv vore tacksamt.
En äldre TV jag hade försökte jag rengöra med nånting jag köpte som var specifikt gjort för det lämnade en javla smet på skärmen.

För övrigt skön humor i artikeln. Apple får mycket gratis PR i media just nu ☺️
Det är skrämmande hur bra den förmodligen kommer sälja 🤣

Mikrofiberduk och ljummet vatten som du "fuktar" duken med

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Kära Sweclockers; kan det inte göras en grundlig recension av denna och liknande produkter? Jag förstår att det är ett meningslöst test men det hade varit skoj att se hur bred kompatibilitet dessa trasor har...

Permalänk
Medlem

Detta är ju flex att köpa - som stockholmare som vaskade (vet inte om de gör det fortfarande?) sprit på krogen för att visa att pappa är rik.
Jag tror dock jag har kvar min rengöringstrasa från min gamla cinema display. Fast den är ju grå, jäkligt sovjet

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Det finns en hashtag på Reddit #nottheonion. Jag gissar på att denna kommer landa där.

Jag tror att Apple bara trollar oss just nu. De försöker se nog slå interna rekord i vem som kan skapa produkten med absolut mest marginaler.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Kan man använda den för o torka sig i arslet också?
Jag har lite känsligt daimkryss och behöver något tryggt. (man vill ju inte repa det)

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av HenrikM:

Men klarar den av... lite kletigare vätskor?

Det finns bara ett sätt att ta reda på det! Beställ två när du ändå håller på, så är du garanterad en säker rengöring både morgon och kväll.

Permalänk
Medlem

Notera att den även är trådlös!
Stöder Bluetooth, WiFi och mobildata

Permalänk
Medlem

Alltså, man hörde något om en ny typ av appleprodukt och hoppades på AR glasögon nyheter...
Men man får väl vara glad för det lilla...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woolandy:

Alltså, man hörde något om en ny typ av appleprodukt och hoppades på AR glasögon nyheter...
Men man får väl vara glad för det lilla...

Apple skulle ju iofs kunna lansera "välputsade glasögon" som ett sätt att se världen klarare och sedan får deras marknadsavdelning omvandla det till "förbättrad verklighet"

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av issue:

Men.. Kommer den inte med en notch? Då får det vara.

Skrivet av Callemedskägget:

Jag väntar nog till PRO-modellen så att de första barnsjukdomarna i sådan här ny teknik kan elimineras.

Ni behöver inte vänta så länge till! Pro Max varianten på ingång!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ni behöver inte vänta så länge till! Pro Max varianten på ingång!

https://i.redd.it/7g1g7cyvz9u71.jpg

Ingen notch på miniatyrerna, annars bra gjort!

Permalänk
Rekordmedlem

Men kan den köra Crysis ? (som musmatta)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Vad kör man med då för att bli väck eventuellt fett på glasytorna?

Jag använder alltid 80% tvättsprit från apoteket. tar 5 sekunder att få glasen som nya. Har inte märkt att någon ytbehandling försvinner.

På TVn använder jag alltid torr fibertrasa då det alltid är damm jag tar bort. Är det tum avtryck försvinner de med. OBS använd alltid en ren o garanterat grus/skräpfri trasa.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av [SH]:

Borde jag köpa denna för att damma min enda Apple-pryl, en ATV 4k? Eller duger en Swiffer?
#rådvill

Är det inte väldigt mycket statisk elektricitet i en Swiffer, som man inte vill ha i närheten av elektronik?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag ser inget speciellt med detta mer än att en sådan borde ingå när man köper en dyr Appleprodukt med skärm.