Facebook vill byta namn

Permalänk

Människans tomhet återspeglas genom Facebook

Permalänk

De skulle kunna byta namn på huvudplattformen till "procrastrinate"!

Permalänk
Medlem

"Innovative Online Industries" kanske?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Vad sägs om:
"WeSellUCheap"
"WeShareU4$"

Hmmm, jag har inget FB-konto så jag får kanske inte vara med...

Permalänk
Medlem

Det ökända amerikanska företaget Blackwater som bland annat begick en massaker i Irak bytte namn från Blackwater till Xe Services sedan bytte de namn igen till Academi och sedan till Constellis. Det är nog inte så konstigt att Facebook som också har kopplingar till amerikansk underrättelsetjänst (Peter Thiel, Palantir och CIAs VC-firma In-Q-Tel) och militärindustri och är ansvariga för ett folkmord i Myanmar blir tvungna att försöka ändra sitt yttre på grund av deras dåliga rykte.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Får hoppas internet gaggar ihop sig i solidaritet, och kallar Facebook "Facebook" regardless of vad de kommer försöka lura folk till att kalla det (antagligen insåg Zuckerberg & co/hans marketing Department att "Facebook" har rätt så dålig reputation numera och därmed försöker sälja in sig som något nytt i hopp om att "facebook" glöms, tillsammans med allt det negativa)

>Myspacebook
>We sell your info 2 Cambridge
Och, well, "MySpace" är tillgängligt annars som namn.

Visa signatur

John

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det mest anmärkningsvärda är hur hårt Zuck tror på VR och AR. Han trotsar alla haters och investerar benhårt för att det ska bli verkligt, med målet att ta över i princip allt man använder en skärm till idag.

Det är kul endå att det finns såna där super rika människor som satsar på det dom tror på, kosta vad det kostar vill. Det är sånt som driver utvecklingen framåt.

Vad hade tex elektrifieringen av fordonspark varit i dag utan Elon Musk är också ett exempel.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Booky McBookface

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem

NoPrivacy (NP)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det nya namnet borde, baserat på de värderingar som förknippas med företaget, bli Social Platform for Ethics, Comradery, Trust, Respect and Equality (S.P.E.C.T.R.E.)...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Så länge som avatarerna kallas för "Zuckers" så är jag nöjd.

Permalänk
Avstängd

Skynet? Big brother holding company? (Upptaget kanske) Umbrella...

Permalänk
Avstängd

same shit different package

Permalänk
Medlem

Cencorbook är det nya

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

De får kalla det vad dom vill, undviker dem som pesten, alltså...

fecesbook
twater
instacrap
mfl

Dold text
Permalänk
Medlem

Asshats United

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Evil Corp passar fint.
(Har börjat kika på mr Robot)

Permalänk
Medlem

När namnet är för skamfilat är det bara byta namn. Rinse and repeat.

Permalänk
Medlem

Jag är väl det svarta fåret här då jag faktiskt gillar facebook Retar mig på all reklam såklart men jag använder facebook till att hålla mig uppdaterad på mina släktingar som bor långt bort. Har naturligtvis allt låst för de jag inte godkänt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Evil Corp passar fint.
(Har börjat kika på mr Robot)

Underskattad serie!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag är väl det svarta fåret här då jag faktiskt gillar facebook Retar mig på all reklam såklart men jag använder facebook till att hålla mig uppdaterad på mina släktingar som bor långt bort. Har naturligtvis allt låst för de jag inte godkänt.

"Even watching paint dry is more fun with friends"
Låter mer som du sitter där p.g.a Nätverks effekten.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

LifeInvader

Permalänk
Medlem

The Dung
eller "Kopria" = samma på grekiska (translittererat)
eller "Navoz" = samma på ryska (oxå translittererat)

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

The Dung
eller "Kopria" = samma på grekiska (translittererat)
eller "Navoz" = samma på ryska (oxå translittererat)

Så kan de dra en Freenode och utlysa sig till en soveränstat Koprofagia...

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Oceania.

Hoppas verkligen detta blir snedsteget som markerar början på slutet för Zuck.

Permalänk
Medlem

De kan kalla företaget "Imperium" som ett tecken på deras strävan efter världsherravälde.

Permalänk
Medlem

De borda höra med Take-Two om de kan få licensiera namnet Lifeinvader från GTA. Tycker det skulle passa.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Svårt. Facebook är ju så inarbetat. Det känns lite som när Statoil bytte namn till circle K. Händer fortfarande att jag alger Statoil ibland, av misstag alltså.

Statoil bytte dock inte namn till Circle K. De sålde av sina bensinstationer till ett kanadensiskt företag som har Circle K som varumärke på sina bensinstationer.

Statoil har dock bytt namn till Equinor, förmodligen lite för att minska negativ publicitet förknippad med att ha "oil" i företagsnamnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drenmi:

Oceania.

Hoppas verkligen detta blir snedsteget som markerar början på slutet för Zuck.

Keep on dreaming, dom fullkomligt öser pengar på sitt Metaverse och VR/AR utveckling.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Viking

Meta

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz