Permalänk

Skärmen blinkar till efter inloggning

Hej

Jag har fått denna konstiga fenomen vet ej om det har med grafikdrivrutiner å göra eller om det är någon Windows Update som gör det.

Men iaf så fort jag loggat in i Windows så blir skärmen svart efter ett tag några sekunder sen tillbaka till skrivbordet.

Det är som den ändrar upplösning eller nåt

Jag bifogar länk till videon. Kolla efter inloggningen så vet ni vad jag menar.

Har installerat om Windows och det kommer tillbaka
Har bytt DP kabel till helt ny

Skärmen är en AOC 144HZ och Grafikkortet är MSI RTX 2070 Gaming TRIO

https://drive.google.com/file/d/1SZ72ZHpLtHFVAFRfXJaDIZYeOs6x...

Tack för hjälp!

Permalänk
Inaktiv

Vad har du under "Startup" i task manager? Pga. delayet så verkar det som att det är något program som startas vid uppstart som orsakar fenomenet.

Kolla också loggar i Event Viewer, bör stå där om ex. GPU-drivern kraschar eller dylikt.

Permalänk
Medlem

disabla fast startup

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk

Ska kolla upp Startup i taskmanager

Permalänk
Avstängd

Jag har något liknande problem. Eller, nja, har med skärmen och att det blinkar till iallafall. Vet inte hur jag ska förklara men typ att halva skärmen blinkar till konstant. Händer några gånger per minut liksom.

Vet itne om det kan bero på W11 eller inte, inte haft detta problemet innan måste jag ändå säga. Frågade dessutom en polare och han säger att det är skärmen som är defekt?

Länkar en kort video där jag filmat vad som händer. Sorry för dålig kvalite, filmade bara snabbt och skicka till facebook så jag kunde ladda upp asap :P. Orkade itne koppla telefonen till datorn

https://youtu.be/6gU_NynPlYY

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR