PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av lassekongo500:

Suck… Fick mail från NON precis. Samma jidder som hos webhallen för en tid sedan.

” Bästa kund,

Vi kontaktar dig gällande din order innehållande Sony PlayStation 5.

Intresset för konsollen har varit stort vilket har inneburit ett högt tryck på beställningar av den in till oss. I samband med att konsollen fanns tillgänglig för beställning på vår hemsida hade vi även denna gång ett högt inflöde av beställningar, vilket innebar att konsollen snabbt såldes slut på vår hemsida. Det höga trycket innebar även att vi vid detta tillfälle fick in fler beställningar än det antal konsoller som vi fått in till oss från leverantören. Vi vill med det här mailet tyvärr informera dig om att din order dessvärre inte blev uppbokad mot någon av de konsoller som vi fått in, men att du självklart inte förlorar din plats i kön om du väljer att behålla din beställning hos oss.

Vi har en tät kontakt med Sony gällande när nästa leverans av produkten beräknas att ske till oss, men i dagsläget har vi däremot ingen information om när nästa leverans planeras att komma in. Vi ber därmed att få återkomma till dig så snart vi får ytterligare information om när nästa leverans av konsollen anländer till oss. Så snart det finns någon ytterligare information, så kommer vi självklart att uppdatera dig med detta samt när din order planeras att levereras till dig.

Om du har några funderingar gällande din beställning så är du alltid välkommen att kontakta oss.

Med vänliga hälsningar”

Jag avbokade min, idioter säljer konsoler som inte finns på lager

Permalänk
Medlem
Permalänk

"Hej, tyvärr går det inte att beställa ifall man inte är tillräckligt hög medlemsnivå"
säger han

Permalänk

hur kan man uppgradera sin medlemsnivå hos de?
vilken level kräver de för att få köpa?

Permalänk
Skrivet av invandrare:

"Hej, tyvärr går det inte att beställa ifall man inte är tillräckligt hög medlemsnivå"
säger han

Du måste vara medlemsnivå Silver för att beställa. Öppna supply drops och spela "World of Webhallen" på din medlemssida för att få XP. Så gjorde jag förra veckan när jag hade för låg nivå för att beställa.

Permalänk
Medlem

Kan dom inte köpa på sig lite standardkonsoler också? 😳

Permalänk
Medlem

Och där var dom slut 😂

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk

Någon som vet någon sida som har i lager kan vara en utlänsk sida och kan vara bundels???

Permalänk
Medlem

Vet ej om standard edition alltid gått att lägga i kundvagnen, digital edition är "ej köpbar" men standard är köpbar för 100 tusen, intressant att det också står 100+ i webblager. Har det alltid varit så? Tänker om de faktiskt tagit in massor och inte fixat till priset

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/playstati...

Permalänk
Skrivet av ImDino:

Vet ej om standard edition alltid gått att lägga i kundvagnen, digital edition är "ej köpbar" men standard är köpbar för 100 tusen, intressant att det också står 100+ i webblager. Har det alltid varit så? Tänker om de faktiskt tagit in massor och inte fixat till priset

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/playstati...

Tyvärr, det är de ps5 som lottades ut i veckan, rabattkoden man får i vinnarmailet använder man för att sänka priset till ordinarie pris

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått sitt samtal/mail från MM på en helgdag?

Permalänk
Medlem

Blev utvald av Elgiganten i torsdags, insåg sedan att det enda spelet jag var intresserad av var Horizon Zero 2 i februari. Med Playstation PC så bryr jag mig inte så mycket om PS5 och min dator är vida överlägsen. Och min backlog kommer räcka till.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kramo96:

Är det någon som fått sitt samtal/mail från MM på en helgdag?

Dom jobbar ju även helg, så tycker det borde vara möjligt.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Dom jobbar ju även helg, så tycker det borde vara möjligt.

Ja men konsolerna kanske inte levereras på helger

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Permalänk

Fick ett tilldelat av Elgiganten beställde med expressfrakt i torsdags men de har inte ens skickat det ännu....

Jag som trodde helgen skulle vara räddad med sjuka barn.

Permalänk
Medlem

@Lavaguden
Det stod i utlottningsformuläret att det skickas nästa vecka.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Skrivet av hajvan:

@Lavaguden
Det stod i utlottningsformuläret att det skickas nästa vecka.

Det stod lägg till expressfrakt för att få varan till den 29/10 men det är säkert som du säger att det står i formuläret. Borde dock varit ganska lätt för dem att ta bort detta alternativ för produkten.

Permalänk

De gånger jag valt expressfrakt har det tagit längre tid med vi kan jämföra. Min ska komma 2/11 enligt orderstatus.

Permalänk
Medlem

Vad är det enklaste sättet att få händerna på en idag? Ej beggad

Permalänk

Läs ovanför i denna tråd så kan du se eventuella tips om var de kan finnas.

Permalänk
Skrivet av aftersun:

Vad är det enklaste sättet att få händerna på en idag? Ej beggad

Ha denna sida uppe med notiser på. Så lyckades jag knipa ett förra veckan när det kom ett drop på Webhallen.
http://gpukollen.ingman.me/

Permalänk

Ni som fick tag på ett Ps5 i förrgår ifrån Webbhallen. Har erat skickats?

Permalänk
Skrivet av Guldhuset:

Ni som fick tag på ett Ps5 i förrgår ifrån Webbhallen. Har erat skickats?

Står att det är packat men har inte skickats än.

Permalänk
Medlem

hmm beställde ps5 på fredagen Webhallen, sen på söndagen står de att den har paketerats och "Din order har skickats. Du kan spåra försändelsen med kollinummer..." när jag går till postnord appen så står de "Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras när försändelsen har ankommit till PostNord." oftast tar de en timme tills man se att den är på väg från webhallen till postnord nu inget känns som en deja vu när man sist beställde från amazon och postnord tappa bort eller stal:((((

Permalänk
Skrivet av Rocky0814:

Står att det är packat men har inte skickats än.

Skrivet av R3DUX:

hmm beställde ps5 på fredagen Webhallen, sen på söndagen står de att den har paketerats och "Din order har skickats. Du kan spåra försändelsen med kollinummer..." när jag går till postnord appen så står de "Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras när försändelsen har ankommit till PostNord." oftast tar de en timme tills man se att den är på väg från webhallen till postnord nu inget känns som en deja vu när man sist beställde från amazon och postnord tappa bort eller stal:((((

Då måste ni haft otur, mitt skickades igår och står beräknad leverans imorgon:P

Permalänk
Skrivet av Guldhuset:

Då måste ni haft otur, mitt skickades igår och står beräknad leverans imorgon:P

För bara några minuter sen nu står det att det skickades nyss och beräknas också komma imorgon. Vilken lättnad!

Permalänk
Skrivet av Rocky0814:

För bara några minuter sen nu står det att det skickades nyss och beräknas också komma imorgon. Vilken lättnad!

Gud vad skönt, då blir veckan räddad och med Vanguard på ingång känns de nu väldigt bra i själen:)