3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNi8331:

Hur prissätter webhallen sina kort? Med en tärning? Köpte ett sånt där därifrån för 13.000kr förra veckan.

Var det kanske inte ett ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 (LHR) du köpte?

https://www.webhallen.com/se/product/338666-ASUS-TUF-GeForce-...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Var det kanske inte ett ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC V2 (LHR) du köpte?

https://www.webhallen.com/se/product/338666-ASUS-TUF-GeForce-...

Ahh missade det, jo det var OC versionen jag köpte.

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Flera dagar har passerat och inte ett ljud från Elgiganten ännu. Någon som faktiskt har fått ett mail med erbjudande om presentkort samt kort eller är det endast de som lyckades överlista säljare i butik som fått tag på kort?

Mvh

Jag fick ett samtal från Elgiganten sent 01/11 där jag blev erbjuden presentkort och GPU från en lista dem kunde skicka eller ta över telefon, jag var tyvärr upptagen då och fick höra att det var fint att ringa in om en stund med valet genom att ange ett referensnummer jag fick.
Ringde in efter en stund men kundtjänst hade stora problem med att ens förstå vad det handlade om, (+15min on hold) och därefter sas det att hen som har med detta att göra hade gått hem och att jag skulle återkomma/dom skulle ringa mig dagen efter.

Jag var relativt rädd att kortet jag ville ha skulle bli slutsålt om jag bara satt vid sidlinjen och väntade så jag ringde in igen dagen efter och försökte få svar, och efter att en representant gick till personen I frågas kontor och hörde med hen blev jag rakt tillsagd att dom har fått nya direktiv och måste skulle avvakta tills nästa dag. Sent på kvällen nästa dag fick jag sms där dom skrev att dom har nya direktiv men hoppas hitta en bra lösning för alla men att dom tyvärr ej har något datum när dom kommer kunna erbjuda mig ett kort.

Hade varit en sak att höra detta förra veckan men att ha känslan att bara jag stannat kvar i luren istället för att ringa tillbaka senare så hade jag haft mitt kort gjorde mig brutalt frustrerad första två dagarna haha.

Så det verkar som den hära bergochdal-banan är långt ifrån över

Visa signatur

i7 9700k @4.9GHz w/ NH-D14, RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmir:

Jag fick ett samtal från Elgiganten sent 01/11 där jag blev erbjuden presentkort och GPU från en lista dem kunde skicka eller ta över telefon, jag var tyvärr upptagen då och fick höra att det var fint att ringa in om en stund med valet genom att ange ett referensnummer jag fick.
Ringde in efter en stund men kundtjänst hade stora problem med att ens förstå vad det handlade om, (+15min on hold) och därefter sas det att hen som har med detta att göra hade gått hem och att jag skulle återkomma/dom skulle ringa mig dagen efter.

Jag var relativt rädd att kortet jag ville ha skulle bli slutsålt om jag bara satt vid sidlinjen och väntade så jag ringde in igen dagen efter och försökte få svar, och efter att en representant gick till personen I frågas kontor och hörde med hen blev jag rakt tillsagd att dom har fått nya direktiv och måste skulle avvakta tills nästa dag. Sent på kvällen nästa dag fick jag sms där dom skrev att dom har nya direktiv men hoppas hitta en bra lösning för alla men att dom tyvärr ej har något datum när dom kommer kunna erbjuda mig ett kort.

Hade varit en sak att höra detta förra veckan men att ha känslan att bara jag stannat kvar i luren istället för att ringa tillbaka senare så hade jag haft mitt kort gjorde mig brutalt frustrerad första två dagarna haha.

Elgiganten fortsätter leverera bra kundservice.... va det här man va rädd för när det blev tyst från dom här efter att de lovat att skicka ut kort. Jag har noll förtroende för det bolaget idag. Ska bli intressant om de ens skickar ut några kort. Jag tvivlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmir:

Tack för att du är öppen och ärlig med den information och det bemötande som du har fått, det hjälper oss andra också.

Hoppas de tar sig samman och fullföljer, allt annat vore ju ett skämt efter inlägget på forumet. Med deras massiva omsättning så vore det klädsamt att lösa detta.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Jag mailade och fick igår svar som överensstämmer med vad de skrev här. Tror inte vi behöver oroa oss för att de inte kommer hålla vad de lovat, hade ju varit ännu mer pinsamt än att bara annullera beställningarna. Dock kan man nog inte anta att EG plötsligt får full kontroll över detta de försökt ignorera i 1 års tid. Räknar med samma transparens som resten av väntetiden för kortet men nu kan man iaf vara ganska säker på att man kommer få ett.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Jag mailade och fick igår svar som överensstämmer med vad de skrev här. Tror inte vi behöver oroa oss för att de inte kommer hålla vad de lovat, hade ju varit ännu mer pinsamt än att bara annullera beställningarna. Dock kan man nog inte anta att EG plötsligt får full kontroll över detta de försökt ignorera i 1 års tid. Räknar med samma transparens som resten av väntetiden för kortet men nu kan man iaf vara ganska säker på att man kommer få ett.

Jag tänker lika. Jag är inte orolig över att jag inte får hjälp men jag bara lite frustrerad över känslan att ha kommit "så nära" ett kort jag verkligen ville ha heh. Får se hur det går!

Visa signatur

i7 9700k @4.9GHz w/ NH-D14, RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

ja dom skrev på facebook klagat lite här lite facebook och varit dryg kund på deras chat

Ah, försökte facebook med, webhallen bara yrar om att de fortfarande tror på att det vanliga tuf kortet ska komma in och därför säljer de v2 kortet när de får in. Riktigt sorligt hur detta habteras faktiskt. De kan väl fråga när de får in v2 kortet dem som väntat på det gamla och ifall mining är viktigt eller ej. Om inte skicka v2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericcccs:

Kontaktade webhallen dig då eller gjorde du det? Om du gjorde det, vilken kanal använde du då?

Har i början av december väntat 1 år. Så det finns nog en hel del som firar och firat 1 år innan mig.

Dom kontaktade mig jag beställde mitt 21/9 2020.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericcccs:

Ah, försökte facebook med, webhallen bara yrar om att de fortfarande tror på att det vanliga tuf kortet ska komma in och därför säljer de v2 kortet när de får in. Riktigt sorligt hur detta habteras faktiskt. De kan väl fråga när de får in v2 kortet dem som väntat på det gamla och ifall mining är viktigt eller ej. Om inte skicka v2.

Bara o vara på antar jag

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tack, och ja det har vart en minst sagt trist sits nu i mer än ett år så jag förstår frustrationen.

Vi äter hästgödsel på varje kort vi levererar till intropris desvärre (inköpspris överstiger intropris).

---------------
När jag kollade våra saldon snubblade jag på detta också:

ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC
Alla som bokat upp till 20 nov 2020 kan nu PM mig om att få sitt kort utbytt till V2.

/Patrik

Citerar detta inlägg. Var den jag hänvisade till ks på webhallen när de dök upp en massa v2 förra veckan. Så nej, de kommer nog inte in några v1. Det är ju samma kort med en spärr för att mina eth, inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tack, och ja det har vart en minst sagt trist sits nu i mer än ett år så jag förstår frustrationen.

Vi äter hästgödsel på varje kort vi levererar till intropris desvärre (inköpspris överstiger intropris).

---------------
När jag kollade våra saldon snubblade jag på detta också:

ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC
Alla som bokat upp till 20 nov 2020 kan nu PM mig om att få sitt kort utbytt till V2.

/Patrik

Hej Patrik,

Några nyheter angående detta? Kommer du hålla oss uppdaterade när nästa datumspann kan kontakta dig för att få v1 kort utbytta till v2?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Kom in några idag också. Vi är bortglömda just nu.

Permalänk
Medlem

Verkar tyvärr så. Så till vida de inte skickar några till dem som bokat. Men lite transparens i ett sådant förfarande vore trevligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericcccs:

Hej Patrik,

Några nyheter angående detta? Kommer du hålla oss uppdaterade när nästa datumspann kan kontakta dig för att få v1 kort utbytta till v2?

Tack på förhand

Skrivet av Ryssfemma:

Kom in några idag också. Vi är bortglömda just nu.

Skrivet av Ericcccs:

Verkar tyvärr så. Så till vida de inte skickar några till dem som bokat. Men lite transparens i ett sådant förfarande vore trevligt.

Jag undrar hur det kommer bli nu när det verkar som att nvidia ska släppa nyare varianter med mer Vram.

Kommer det då att bli ett långfinger till er som väntat nu i över ett år? För att det tekniskt sett är en helt annan modell (fast med mer vram)

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem

Det är ingen som har hört något nytt från Elgiganten eller är det tyst diplomati?

Visa signatur

Nybyn

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Jag undrar hur det kommer bli nu när det verkar som att nvidia ska släppa nyare varianter med mer Vram.

Kommer det då att bli ett långfinger till er som väntat nu i över ett år? För att det tekniskt sett är en helt annan modell (fast med mer vram)

Så blir det säkert, tyvärr, för det blir ju faktiskt ett nytt kort. Har egentligen inte ork att bråka med företag men givet hur detta har behandlats med att de säljer samma kort och struntar i kön, så blir nog en första kontakt med Webhallen där kraven kommer att framställas, egentligen har det redan gjorts men för ARNs skull så ska man ha försökt lösa detta innan, vilket jag har. Kan hålla er uppdaterade vad som händer.

Att det inte kommit in ett enda kort på snart 3 månader tyder ju på att inga kommer dyka upp när det är relativt stadigt inflöde hos V2 kortet.

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/329961-Gigabyte-GeForce-...

Gigabyte rtx 3080 aorus xtreme, 13990:- står inget om lhr på den

Permalänk
Medlem

Hur lyckas folk köpa korten från t.ex proshop som öppnas 14.00?

Refreshar 14:00 och kommer aldrig upp någon köp nu knapp, 14:00:20 så är alla borta :')

bottar förmodligen, men hur kan de köpa om det aldrig kommer upp någon köp nu knapp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Refreshar 14:00 och kommer aldrig upp någon köp nu knapp, 14:00:20 så är alla borta :')

bottar förmodligen, men hur kan de köpa om det aldrig kommer upp någon köp nu knapp.

Försökte jag också, samma för mig..

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Det finns script som går in på butikerna innan websidorna har uppdaterats, när sidan kommer upp är allt slut gäller även AMDs webbutik, alla script går att hitta på Reddit mfl

Är nog nästan bara miners som köper nuförtiden, jag tror dom flesta gamers har lagt ner

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Det finns script som går in på butikerna innan websidorna har uppdaterats, när sidan kommer upp är allt slut gäller även AMDs webbutik, alla script går att hitta på Reddit mfl

Är nog nästan bara miners som köper nuförtiden, jag tror dom flesta gamers har lagt ner

oj, galet att det går o göra så.

är miners heta på gröten på LHR korten också?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Mer scalpers som säljer vidare för högre pris och därmed vinst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Såvitt jag vet är LHR korten nästan helt upplåsta vid det här laget, så ja dom går fint att mina på

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Mer scalpers som säljer vidare för högre pris och därmed vinst.

För högre pris till miners?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

För högre pris till miners?

Antagligen till alla som vill betala? Det behöver inte bara vara miners som öppnar plånboken.

Permalänk
Medlem

Funderade på att byta grafikkort - ångrade mig snabbt efter en kik i den här tråden. Vilken cirkus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nybyn:

Det är ingen som har hört något nytt från Elgiganten eller är det tyst diplomati?

Skickade pm till dem här enligt instruktion från tidigare i tråden. Har inte fått svar än @elgiganten

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av Steamroad:

Skickade pm till dem här enligt instruktion från tidigare i tråden. Har inte fått svar än @elgiganten

Hej,

vi håller på att beta av listan :). Fick fördelat 50 kort igår som vi ska skicka ut mail om under kvällen, eller imorgon.

//Alex

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej,

vi håller på att beta av listan :). Fick fördelat 50 kort igår som vi ska skicka ut mail om under kvällen, eller imorgon.

//Alex

Tack för svar. Går ni igenom pm också eftersom ni bett folk skicka det?