Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefflo:

Du får skaffa dig ett eget gym hemma så slipper du de andra nötterna och du får göra precis som du vill.

Skojar? Vem har plats för sånt. Eller råd? Skulle få bygga om badrummet till bastu också för att få ett rimligt substitut hemma, men tror inte värden skulle gått med på det...

Skrivet av mr_sQuinty:

Då har jag större problem med dom som sitter och trycker på mobilen större delen av tiden

Ja det är fan själva att folk inte kan släppa sina jävla leksaker ens på gymmet. Vissa sitter i två minuter mellan sina set och gör vaddå - rullar på instagram eller? Fattar inte vad det är som folk är så jävla fast i.

Skrivet av MrM3:

Vi har vaccin på plats. Ändå sitter folk på sociala medier och gnäller som fan om fascism, detox för vaccin, bla bla bla.

Funderar på allvar om bly från all bensin vi brände fram till 80-talet har gjort folk helt hjärnskadade, kan inte förklara denna irrationalitet på något annat rimligt sätt. Förvisso, har säkert en del att göra med individualismens generella framväxt under hela efterkrigstiden, när det alltid poängteras folks rättigheter och inget om deras skyldigheter så får vissa en snedvriden samhällsuppfattning. Man måste ju kunna ta ansvar för andras säkerhet också - det är ju faktiskt ett SAMhälle vi lever i - allt handlar inte bara om en själv.

Skrivet av Shudnawz:

Jag förstår frustrationen, och jag håller väl med till viss del. Men var slutar det? Ska rökare betala för lungcancervården?

Man kan ju argumentera för rökarna på samma sätt som vaccinvägrarna då de sprider sin pest fritt i rummet runtikring sig själva utan eftertanke eller kontroll (rökarna skräpar ned väldigt mycket dessutom), men en överviktig till exempel smittar ju inte någon annan med "chipspest", typ. Det är värt att poängtera att vaccinvägrare speciellt riskerar sprida en för andra potentiellt dödlig sjukdom. Varför man frivilligt väljer att försätta sig i situationen där man kan förorsaka andra människor lidande och död är för mig en fullständig gåta. Jag förstår det helt enkelt inte, det måste vara en störning i empatisystemet i folks hjärnor eller något sådant.

Skrivet av anon309108:

Nu med facit i handen där 81,9% av befolkningen fått minst två doser så har vi en ny spridningsvåg och de som är fullvaccinerade rekommenderas att testa sig för covid om de har symptom.. Så vi kan inte uppnå immunitet eftersom man blir sjuk även som vaccinerad.

Det är långt ifrån alla vacciner som ger en total immunitet. Influensavacciner till exempel har ofta en relativt låg skyddseffekt, men de är likväl vacciner de med trots detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Skojar? Vem har plats för sånt. Eller råd? Skulle få bygga om badrummet till bastu också för att få ett rimligt substitut hemma, men tror inte värden skulle gått med på det...

Ja det är fan själva att folk inte kan släppa sina jävla leksaker ens på gymmet. Vissa sitter i två minuter mellan sina set och gör vaddå - rullar på instagram eller? Fattar inte vad det är som folk är så jävla fast i.

Funderar på allvar om bly från all bensin vi brände fram till 80-talet har gjort folk helt hjärnskadade, kan inte förklara denna irrationalitet på något annat rimligt sätt. Förvisso, har säkert en del att göra med individualismens generella framväxt under hela efterkrigstiden, när det alltid poängteras folks rättigheter och inget om deras skyldigheter så får vissa en snedvriden samhällsuppfattning. Man måste ju kunna ta ansvar för andras säkerhet också - det är ju faktiskt ett SAMhälle vi lever i - allt handlar inte bara om en själv.

Man kan ju argumentera för rökarna på samma sätt som vaccinvägrarna då de sprider sin pest fritt i rummet runtikring sig själva utan eftertanke eller kontroll (rökarna skräpar ned väldigt mycket dessutom), men en överviktig till exempel smittar ju inte någon annan med "chipspest", typ. Det är värt att poängtera att vaccinvägrare speciellt riskerar sprida en för andra potentiellt dödlig sjukdom. Varför man frivilligt väljer att försätta sig i situationen där man kan förorsaka andra människor lidande och död är för mig en fullständig gåta. Jag förstår det helt enkelt inte, det måste vara en störning i empatisystemet i folks hjärnor eller något sådant.

Det är långt ifrån alla vacciner som ger en total immunitet. Influensavacciner till exempel har ofta en relativt låg skyddseffekt, men de är likväl vacciner de med trots detta!

När det gäller vaccin mot influensa tar vi ju det regelbundet och jag gissar att det kommer bli liknande med coronavaccin. Såg på nyheter nu att Österrike är först i EU med vaccin tvång tidigt nästa år. Om nu inte frivilligt och/eller vetenskapliga fakta/råd/information gäller ser jag det som en sista utväg. Sedan regelbundna doser varje år typ som mot influensa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon132576:

Skojar? Vem har plats för sånt. Eller råd? Skulle få bygga om badrummet till bastu också för att få ett rimligt substitut hemma, men tror inte värden skulle gått med på det...

Du får flytta till hus så får du plats med det. Vi har crosstrainer, bänk, multimaskin och en uppsättning med hantlar plus en hel drös småprylar i vårt gym här hemma😀

Själv tycker jag det är dötrist att träna så det är sambon som använder det👍👍

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Skojar? Vem har plats för sånt. Eller råd? Skulle få bygga om badrummet till bastu också för att få ett rimligt substitut hemma, men tror inte värden skulle gått med på det...

Bor i etagelägenhet och har en träningscykel, ett multigym och ett antal hantlar i nedre hallen. Träna är trist men nödvändigt för mig och gå på gym är tristare p.g.a. alla som ska visa upp sig, kråma sig, flasha senaste innelekdräkten, stirra i sina mobiler och sina träningsappar, ge ifrån sig en massa underliga ljud m.m. på gymmen. Hemma fungerar det att i lugn och ro köra sitt program utan att någon står och stirrar för att man ska lämna över maskinen helst alldeles nyss.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon132576:

Det är långt ifrån alla vacciner som ger en total immunitet. Influensavacciner till exempel har ofta en relativt låg skyddseffekt, men de är likväl vacciner de med trots detta!

Det är sant Men vi borde se en smittominskning i samhället istället för en smittoökning om vaccinet var på 80% effektivitet och 80%+ av befolkningen är vaccinerade så skulle flockimmunitet nu börja synas med en minskning..
Där av ser inte jag detta som ett vaccin utan en bromsmedicin.... Men jag hoppas jag har jädrigt fel och att covid är ett minne blott om något kvartal.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon309108:

Det är sant Men vi borde se en smittominskning i samhället istället för en smittoökning om vaccinet var på 80% effektivitet och 80%+ av befolkningen är vaccinerade så skulle flockimmunitet nu börja synas med en minskning..
Där av ser inte jag detta som ett vaccin utan en bromsmedicin.... Men jag hoppas jag har jädrigt fel och att covid är ett minne blott om något kvartal.

Men till och börja med så är inte 80% av befolkningen vaccinerade. Det är snarare runt 67%. Det är svårt att säga exakt när flockimmunitet nås men man tror att det är runt 70-80%. Förmodligen närmre 80%.

Vi ser en betydligt mindre smittspridning nu, än vi gjorde vid förra hösten. Är det de tecken på flockimmunitet du vill se? https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choffe:

Jag är en förhållandevis harmonisk människa, men 2-plus-1-vägar och mupparna som färdas på dem blir jag knäpp på ibland. Kör alltid farthållare, och likväl kommer det tjommar och blåser förbi när det är tvåfiligt, för att sedan tydligen bli livrädda när det kommer ett vajerräcke lite för nära vid enfiligt, sänker hastigheten, jag kommer ikapp, och måste stänga av farthållaren för att muppen kör UNDER hastighetsgränsen. Är man så rädd för ett räcke ska man inte köra bil, är min bestämda åsikt.

Haha detta är så jävla true.

Tänkt på det när man är och kör några mil, så är de en-filigt, och så tänker man "men gud vad segt han körde, får väl köra om han sen", sen när de väl blir 2 filer ett tag, då mitt i allt brassar han på. "Perfekt" tänker jag, då behöver jag inte köra om då, sen sänker han farten avsevärt igen när de blir en-filigt. Im like "WTF, are u kidding me?". Då blir man lite irriterad.

Permalänk
Inaktiv

Raderat
Jag kom på att jag inte ska svara på vederbörande sedan tidigare trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon309108:

Siffrorna jag skrev ut är från folkhälsomyndigheten.. Du menar att de ljuger asså?
Jag vet inte vad du skicka för länk, den fungera inte

Ni är som politiker som slår varandra i huvudet med den statistik som passar bäst för den egna agendan. Det är lite över 80 % som har fått två doser av befokningen 16 år och äldre, varav följer att om man dividerar det antalet med hela befolkningens storlek så får man en lägre procentsats, runt 67 %. Förutom dessa vaccinerade så har en viss andel (40+ %) av de som är 12 till 15 år gamla fått en dos hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon309108:

Siffrorna jag skrev ut är från folkhälsomyndigheten.. Du menar att de ljuger asså?
Jag vet inte vad du skicka för länk, den fungera inte

Länken funkar för mig (i firefox) men jag hittar ingen info om vaccinationsgrad, bara om sjuka, intensivvårdade och avlidna. Man hamnar på https://experience.arcgis.com/experience/. Inte ens säkert att det är omanipulerad data från FOHM eftersom vem som helst kan bygga vad som helst på arcgis. Vill gärna se någon slags autenticitetsförsäkran (men å andra sidan, om det dyker upp en sån försäkran som en reaktion på det här inlägget så vete f-n)

@anon134512: Kan du skicka en länk till en sida på arcgis där det finns statistik över just vaccinationsgrad så vore det guld värt även om jag vet att man ligger någonstans mellan 67-69 % av hela befolkningen. Hmmm... @ztenlund hann före...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av serafim:

Länken funkar för mig (i firefox) men jag hittar ingen info om vaccinationsgrad, bara om sjuka, intensivvårdade och avlidna. Man hamnar på https://experience.arcgis.com/experience/. Inte ens säkert att det är omanipulerad data från FOHM eftersom vem som helst kan bygga vad som helst på arcgis. Vill gärna se någon slags autenticitetsförsäkran (men å andra sidan, om det dyker upp en sån försäkran som en reaktion på det här inlägget så vete f-n)

@SprengdPanda: Kan du skicka en länk till en sida på arcgis där det finns statistik över just vaccinationsgrad så vore det guld värt även om jag vet att man ligger någonstans mellan 67-69 % av hela befolkningen. Hmmm... @ztenlund hann före...

Jag kör FF oxå... men det kan vara att jag har för höga säkerhetsinställningar som gör att sidan inte kan laddas kanske.
Jag såg att ztenlund skrev oxå.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ztenlund:

Ni är som politiker som slår varandra i huvudet med den statistik som passar bäst för den egna agendan. Det är lite över 80 % som har fått två doser av befokningen 16 år och äldre, varav följer att om man dividerar det antalet med hela befolkningens storlek så får man en lägre procentsats, runt 67 %. Förutom dessa vaccinerade så har en viss andel (40+ %) av de som är 12 till 15 år gamla fått en dos hittills.

*hihi* Den var bra .. Jag tackade nej till politikerpost 2010 så jag avstår politikerfajten.
Jag läste från SVT text-tv som hade tagit nuffrorna från folkhälsomyndigheten.
Jag är bara allmänt less på att politikerna föredrar spridning i samhället istället för att få stopp på skiten.
För min del hoppas jag att de blir drabbade av karma så de får ett slaganfall o lär sig agera rätt... Men det är nog större chans att vinna på eurojackpot än att det händer. *hahaha*

Permalänk

Nog om vaccinering... vi måste prata cyklister igen...

VARFÖR HAR DU INGET LYSE på din fjantiga tävlingscykel för 19.000:- Bengt 47 i nylonbyxor och Julahjälm!
-Jahaaaa du tror att du är odödlig ditt jävla spån, Nästa gång kanske jag inte hinner se dig och TUTA.

(near cyclist death experience igår kväll)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av serafim:

Länken funkar för mig (i firefox) men jag hittar ingen info om vaccinationsgrad, bara om sjuka, intensivvårdade och avlidna. Man hamnar på https://experience.arcgis.com/experience/. Inte ens säkert att det är omanipulerad data från FOHM eftersom vem som helst kan bygga vad som helst på arcgis. Vill gärna se någon slags autenticitetsförsäkran (men å andra sidan, om det dyker upp en sån försäkran som en reaktion på det här inlägget så vete f-n)

@SprengdPanda: Kan du skicka en länk till en sida på arcgis där det finns statistik över just vaccinationsgrad så vore det guld värt även om jag vet att man ligger någonstans mellan 67-69 % av hela befolkningen. Hmmm... @ztenlund hann före...

Man behöver nog inte tvivla på att den är från FHM, länken är tagen direkt från FHM. Verkar vara olika ingångar beroende på webbläsare. Nu löste det sig för dig men om annan vill se och det inte fungerar så kan man gärna kolla här.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Nog om vaccinering... vi måste prata cyklister igen...

VARFÖR HAR DU INGET LYSE på din fjantiga tävlingscykel för 19.000:- Bengt 47 i nylonbyxor och Julahjälm!
-Jahaaaa du tror att du är odödlig ditt jävla spån, Nästa gång kanske jag inte hinner se dig och TUTA.

(near cyclist death experience igår kväll)

Tävligshoj för 19.000 förpliktigar, då kan man inte ha lyse, det tynger ner cykeln och ändrar luftmotståndet och samma gäller reflexer. Hellre påkörd än långsam.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serafim:

Tävligshoj för 19.000 förpliktigar, då kan man inte ha lyse, det tynger ner cykeln och ändrar luftmotståndet och samma gäller reflexer. Hellre påkörd än långsam.

Är man tillräckligt snabb så hinner ingen köra på en😀
Samma problem gäller gående, de använder inte heller reflexer och tror att de syns hur bra som helst när de svänger till på trottoaren och stegar över på övergångsstället.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Varför har inte folk som är ute och lullar på landsbygden där det inte finns vägrenar och inget lyse på sig någon form av reflexkläder?

Permalänk
Inaktiv

Varför knäpper min PC på sig igen när den står i strömsparläge bara för att jag trycker på PS-knappen på min PS5-handkontroll? (Vilken inte ens är parad med min PC kan tilläggas!)

Då vart jag ju tvungen att stänga av BT-funktionaliteten i BIOS bara för det... *suck* Inte för att jag använt BT till någonting alls, men ändå typ. Varför ska teknik vara så här, kan den inte bara funka som den ska?

Permalänk

Sa upp min Youtube prenumeration i ett vredesutbrott. Ogilla markeringar har försvunnit helt plötsligt. Bästa sättet för att se om videos är bra eller dåliga .....

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd

Jag blir förbannad på mitt 32-åriga arsle som vill jävlas med mild hemorrojder och självfallet är det slut på Xyloproct rektalsalva hos Apoteket så hur skall man då kunna få sina ändtarmsådror att dra sig tillbaka in igen där de hör hemma?!

Det konstiga är också att "smärtan" endast kommer efter krystningen (tänk krysta ut ändtarmsöppningen så den vidgas lite) som om det gör ont när något i arslet försöker dra sig tillbaka. Det gör inte något särskilt ont att bajsa exempelvis eller sitta ned vilket är varför jag påstår att den är av den milda graden.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Vila i frid

Gnäll å gnäll, gnällig som man är (förmodligen pga ålder) kollade man upp Bahnhofs 500/500 pris och javisst - man har sänkt månadspriset från 459 till 409 spänn. Bahnhof-supporten svarade inom 5 sekunder och samtalet varade i exakt 2 minuter och 2 sekunder. Det måste vara rekord för Bahnhof att klara av ett ärende - där de t.o.m. förlorar inkomst på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Gnäll å gnäll, gnällig som man är (förmodligen pga ålder) kollade man upp Bahnhofs 500/500 pris och javisst - man har sänkt månadspriset från 459 till 409 spänn. Bahnhof-supporten svarade inom 5 sekunder och samtalet varade i exakt 2 minuter och 2 sekunder. Det måste vara rekord för Bahnhof att klara av ett ärende - där de t.o.m. förlorar inkomst på.

Är gnället på att du får betala mindre eller för att supporten var för snabb?

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Forsgren:

Är gnället på att du får betala mindre eller för att supporten var för snabb?

Gnället var för det faktum att man låter gamla trogna kunder ligga kvar på ett högt pris medans gniddna jäklar som en själv som kollar sakers ting med minst tre getögon 24/7 får ett lägre pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Gnället var för det faktum att man låter gamla trogna kunder ligga kvar på ett högt pris medans gniddna jäklar som en själv som kollar sakers ting med minst tre getögon 24/7 får ett lägre pris.

Rimligt gnäll! Jag måste kanske också kolla mina priser på bahnhof (så kanske jag återkommer med lite gnäll).

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag blir förbannad på mitt 32-åriga arsle som vill jävlas med mild hemorrojder och självfallet är det slut på Xyloproct rektalsalva hos Apoteket så hur skall man då kunna få sina ändtarmsådror att dra sig tillbaka in igen där de hör hemma?!

Det konstiga är också att "smärtan" endast kommer efter krystningen (tänk krysta ut ändtarmsöppningen så den vidgas lite) som om det gör ont när något i arslet försöker dra sig tillbaka. Det gör inte något särskilt ont att bajsa exempelvis eller sitta ned vilket är varför jag påstår att den är av den milda graden.

Du får väl se till att fixa kosten så att avföringen blir litet mjukare. Bönor, kål, plommon, sockerfria Haribo-björnar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ehsnils:

Du får väl se till att fixa kosten så att avföringen blir litet mjukare. Bönor, kål, plommon, sockerfria Haribo-björnar.

Jovars, min kost består i princip av: kycklingfilé, fiberpasta, fiberhavregryn, wokgrönsaker, mjölk, filmjölk, ägg, kokosmjölk, sockerfri ketschup. Sedan tillkommer dessvärre glass ibland och vissa dagar pizza, men annars är det en riktigt bra kost för ishockeysmidig avföring!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Hur fan kan min snåla jävla arbetsgivare enbart erbjuda oss 1500kr i friskvårdsbidrag? Vad ska jag göra me det?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Hur fan kan min snåla jävla arbetsgivare enbart erbjuda oss 1500kr i friskvårdsbidrag? Vad ska jag göra me det?

Använda det som betalning eller delbetalning för någon verksamhet som är godkänd för ändamålet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Hur fan kan min snåla jävla arbetsgivare enbart erbjuda oss 1500kr i friskvårdsbidrag? Vad ska jag göra me det?

Är väl nästan ett helt år på gymmet, beroende på gym förstås.

Visa signatur

Ryzen 5900x@3700 MHz | 64GB Kingston Fury 3600 CL18 | MSI MAG B550 Tomahawk | Powercolor Radeon RX 7800XT Hellhound 16GB | Noctua NH-D15 | FD Meshify 2 Compact | Seasonic Focus GX 750W | WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajled:

Är väl nästan ett helt år på gymmet, beroende på gym förstås.

haha jo tjena 😂

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k