Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Var endast de två mössen, så du missade inget. Beställde själv en Prime, blev 199:- efter avdrag från en värdekod som jag fick efter deras BF livestream, känns helt klart prisvärt.

Just det, man har ju en värdekod att använda innan nyår. Tack för påminnelsen, får hoppas att det dyker upp fler trevliga erbjudanden i deras julkalender.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Vart hittar man dagens deal på inet? Letat över allt på deras hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Husko17:

Vart hittar man dagens deal på inet? Letat över allt på deras hemsida

Klicka på julkalendern till höger, klicka på dagens lucka och sen scrolla ner och klicka på dagens erbjudande.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Finns 211 st Raspberry Pi Zero 2 W i lager för tillfället, är inget fynd men har varit slut sedan lanseringsdagen
https://www.electrokit.com/produkt/raspberry-pi-zero-2-w/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

verkar ej funka med det priset längre?

Nä när man loggar in på sidan verkar dom va slut. Crap! Frugan som tjatat om att vi behöver en ny dammsugare och denna hade ju varit lagomt pris!

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Någon som har fått sina Galaxy buds+ från Amazon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Produkt: 18TB WD Ultrastar
Länk: https://www.mindfactory.de/product_info.php/18TB-WD-Ultrastar...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5650447
Pris: 3065:-

Går att skicka vidare till Sverige via Mailboxde.com exempelvis. Använt den sidan många gånger.

337 EUR inkl tysk moms. Får det inte till 3065 kr, mailboxde.com, någon kod eller var det tidsbegränsat?

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

337 EUR inkl tysk moms. Får det inte till 3065 kr, mailboxde.com, någon kod eller var det tidsbegränsat?

Då paketet skickas inom Tyskland om man använder Mailboxde så har jag inte behövt betala någon extra moms (6 procenenheter extra)
Jag får 299 Euro vid checkout.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Då paketet skickas inom Tyskland om man använder Mailboxde så har jag inte behövt betala någon extra moms (6 procenenheter extra)
Jag får 299 Euro vid checkout.

Jag tackar för tipset. Det är lockande med den där HDDn, men fel månad(kanske inte) =D

Användingsområdet skulle vara långtidslagring av foto/film. Jag har aldrig ägt en HDD större än 2 TB. Partitionerar man ner den om den ska sitta i en vanlig stationär?

Permalänk
Medlem

Fortnite joyconsen var ett as bra tips. Synd bara att man såg det först nu. 😫

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Jag tackar för tipset. Det är lockande med den där HDDn, men fel månad(kanske inte) =D

Användingsområdet skulle vara långtidslagring av foto/film. Jag har aldrig ägt en HDD större än 2 TB. Partitionerar man ner den om den ska sitta i en vanlig stationär?

Nej. Bara köra på som vanligt.
Även om du partionerar så tappar du allt om disken brakar sönder och samman.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickepip:

Fortnite joyconsen var ett as bra tips. Synd bara att man såg det först nu. 😫

Don’t feel bad about it. It went out very fast, like most of the good deals on cdon.

Permalänk

Dagens fynd får nog bli Sony XH95 55" för 4498:- på Elgiganten.
Var inte ens ute efter en tv när jag var där men kunde verkligen inte släppa den till det priset.

Bara kört lite YouTube i 1 timme än så länge men är extremt nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CtrlAltTheSwed:

Var inte ens ute efter en tv när jag var där men kunde verkligen inte släppa den till det priset.

Var fick du den för det priset om man får fråga? Var den ny eller demo-ex?

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem

Wow, det är ju ett löjligt bra pris. Verkar bara finnas kvar i två butiker och då för 8996 kr enligt hemsidan. Gissar att de hade några enstaka exemplar kvar i vissa butikslager eller har fått tag i dem via någon distributör som hade några kvar.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av fragande:

Var fick du den för det priset om man får fråga? Var den ny eller demo-ex?

Det var ett demo ex tror jag, det i samband med att Elgiganten har en stor utförsäljning.

Permalänk
Medlem

Det var ett demo ex tror jag, det i samband med att Elgiganten har en stor utförsäljning.

Ja precis, kollade också in hemsidan och det var den ända Elgiganten hade för det priset.
Ibland har man tur haha.

Jo jag tänkte mer på vilken fysisk butik som hade till det priset Får nästan bli att ringa Skövde-butiken imorgon och fråga, men du såg det priset direkt på hemsidan alltså? Även om det är fyndvara så är det ju ruggigt med TV för pengarna.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem

Ja precis, kollade också in hemsidan och det var den ända Elgiganten hade för det priset.
Ibland har man tur haha.

Gissar att du inte hittade den på hemsidan utan bara råkade se den i butik? Borde ha framgått om det var ett demo-ex men det spelar ju samtidigt mindre roll eftersom det inte händer så mycket LCD-paneler så länge ingen gör fysisk åverkan på den.

I vilket fall som helst är det bara att gratulera!

Har funderat vad de gör med alla de OLED-demoex som de har stående framme som konstant visar den digitala prislappen statiskt hela dagarna medan den troligen är inställt i Store Demo mode eller annat läge maximerat för snabbast möjliga inbränningar.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av blunden:

Gissar att du inte hittade den på hemsidan utan bara råkade se den i butik? Borde ha framgått om det var ett demo-ex men det spelar ju samtidigt mindre roll eftersom det inte händer så mycket LCD-paneler så länge ingen gör fysisk åverkan på den.

Den stod på golvet i butiken utan låda när jag såg den. mindre spår av användning stod det på kvittot. Så det var en demo vara då.
Ser dock inte ett ända märke på TVn, något smutsig bara.

Sony 2020 LCD flaggskepp för 4498:- tackar jag inte nej till.
Färgerna är helt otroliga, lika så med ljusstyrka.

Permalänk
Skrivet av blunden:

I vilket fall som helst är det bara att gratulera!

Har funderat vad de gör med alla de OLED-demoex som de har stående framme som konstant visar den digitala prislappen statiskt hela dagarna medan den troligen är inställt i Store Demo mode eller annat läge maximerat för snabbast möjliga inbränningar.

Roligt att du nämner OLED på Elgiganten, köpte mig en b8 2019 som demo vara.
Märkte en död pixel när jag kom hem, LG byte ut panelen på plats dock.

Permalänk
Medlem

Den stod på golvet i butiken utan låda när jag såg den. mindre spår av användning stod det på kvittot. Så det var en demo vara då.

Sony 2020 LCD flaggskepp för 4498:- tackar jag inte nej till.
Färgerna är helt otroliga, lika så med ljusstyrka.

"Mindre spår av användning" kan ju i princip innebära några repor på undersidan av fjärrkontrollen eller något annat obetydligt slitage. I vilket fall som helst ett fantatiskt pris.

Hade de kvar originalkartongen att packa ner den i när du väl köpt den eller fick de lösa det på något annat sätt? Avsaknad av emballage skulle ju annars kunna orsaka dem att sälja den billigt eftersom de räknar med att folk kommer ha svårt att frakta hem den.

Roligt att du nämner OLED på Elgiganten, köpte mig en b8 2019 som demo vara.
Märkte en död pixel när jag kom hem, LG bytte ut panelen på plats dock.

Intressant. Trodde inte LG ville beblanda sig med demo-varor eftersom de nästan är garanterade att behöva byta ut panelen på dessa då de utsätts för allt annat än normal användning.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av blunden:

"Mindre spår av användning" kan ju i princip innebära några repor på undersidan av fjärrkontrollen eller något annat obetydligt slitage. I vilket fall som helst ett fantatiskt pris.

Hade de kvar originalkartongen att packa ner den i när du väl köpt den eller fick de lösa det på något annat sätt? Avsaknad av emballage skulle ju annars kunna orsaka dem att sälja den billigt eftersom de räknar med att folk kommer ha svårt att frakta hem den.

Intressant. Trodde inte LG ville beblanda sig med demo-varor eftersom de nästan är garanterade att behöva byta ut panelen på dessa då de utsätts för allt annat än normal användning.

TVn kom utan original lådan men fick den omsluten i riktigt mycket bubbel plast och tejp.

Permalänk

Har fortfarande inte fått mina Airpods gen 3 från Tele2's Halloweenrea. Samtidigt finns det gott i lager hos olika ÅF. Vad är det som händer? Nu har det gått en och en halv månad.

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Har fortfarande inte fått mina Airpods gen 3 från Tele2's Halloweenrea. Samtidigt finns det gott i lager hos olika ÅF. Vad är det som händer? Nu har det gått en och en halv månad.

Jag beställde AirTags från dem, det tog nio månader så det är nog tyvärr inget ovanligt....

Permalänk
Skrivet av Mixxertime:

Jag beställde AirTags från dem, det tog nio månader så det är nog tyvärr inget ovanligt....

Hur kan det ta nio månader? De finns ju i lager hos många återförsäljare.

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Hur kan det ta nio månader? De finns ju i lager hos många återförsäljare.

Kontakta Tele2 och ställ frågan, de vet nog bättre om orsaken än någon annan här.

Om du tycker att det tar för lång tid, så finns ju uppenbarligen möjligheten att beställa hos någon annan återförsäljare.

Permalänk
Skrivet av Dinkefing:

Hämtade ut mina på posten igår, beställde 27/10. Så de kommer, men tid tog det. Samtidigt var det ju 30 procent på en helt ny produkt, så får väl vara värt väntan tänker jag.

Permalänk
Medlem

TVn kom utan original lådan men fick den omsluten i riktigt mycket bubbel plast och tejp.

Där har vi nog förklaringen till det låga priset. Försäljning av prylar utan vettigt emballage lär vara betydligt svårare, samtidigt som de får svårt att ställa in TV:n på lagret vid behov utan att riskera att skada den.

Misstänker att de helt enkelt satte ett lågt pris för att snabbt bli av med den innan dess existens riskerade att bli ett logistiskt problem. För din del är det ju dock fortfarande ett riktigt kap.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av blunden:

Där har vi nog förklaringen till det låga priset. Försäljning av prylar utan vettigt emballage lär vara betydligt svårare, samtidigt som de får svårt att ställa in TV:n på lagret vid behov utan att riskera att skada den.

Misstänker att de helt enkelt satte ett lågt pris för att snabbt bli av med den innan dess existens riskerade att bli ett logistiskt problem. För din del är det ju dock fortfarande ett riktigt kap.

Jag gillar TVn skarpt iallafall, gick från en Samsung ( icke QLED )
Men Såg en annons ute på blocket nu i Kungälv för en 55 tum Samsung Q90A.
Döda pixlar på skärmen som täcker ca 0.5 cm.
För 4000kr, nu blev man sugen på den också haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Det finns nog flera förklaringar.

Dels så lägger olika åf och distar sin inköp vid flera tillfällen till Apple. Man beställer inte hemma flera tusen ex om man inte vet att produkten säljer. Så i detta fall kanske Tele2 hade förbokat några hundra/tusental AirPods.
Dess fick de inom kort, under tiden de säljer fler så lägger de flera ordrar till ingram micro.
Skulle även kunna vara att din order går direkt in till ingram utan att Tele2 har något förbokat och då hinner andra åf klämma in sina beställningar mellan alla kundordrar från Tele2.

En annan möjlighet som finns med Apple är att de tilldelar olika volym till åf för bristvaror i förhållande till annan försäljning av Apple-produkter. Säljer du inget annat men vill köpa 100 000 AirPods så lär du hamna efter de andra åf som har sålt hundartusen iPhones och en bred flora av Apples övriga produkter.
Det blir illa om produkterna inte når alla som säljer Apple-produkter, annars kunde en stor åf i Sverige beställa alla AirPods som kommer till den svenska marknaden.

En annan möjlighet som finns är att Apple straffar de som säljer till för låga priser genom att fördröja deras leveranser i förhållande till andra åf som lägger beställningar vid samma tillfälle.