Permalänk
Medlem

Hade varit intressant & se fler alternativ på allround skärmar kring 60Hz mer riktat för "casual gaming" liknande Skyrim och andra där fps'en kanske inte är bland de allra viktigaste.

Permalänk
Medlem

27" 4k med fokus på kontorsarbete.

Visa signatur

chmod 775

Permalänk
Medlem

#19279685

ifall ni missade skärmarna

Permalänk

Runt 27 tum, 2560x1440px, med nån sorts BFI och gärna om det går (som med ASUS TUF-skärmarna) kombinerat med synkningsteknik. Förstås något som är bättre än vad som redan finns på marknaden, och för egen del är det framförallt hur väl det fungerar med BFI som spelar roll och hur hög frekvens det går att använda med BFI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galadhnen:

Runt 27 tum, 2560x1440px, med nån sorts BFI och gärna om det går (som med ASUS TUF-skärmarna) kombinerat med synkningsteknik. Förstås något som är bättre än vad som redan finns på marknaden, och för egen del är det framförallt hur väl det fungerar med BFI som spelar roll och hur hög frekvens det går att använda med BFI.

BFI fungerar ju inte med variabel frekvens vad jag vet

Permalänk
Skrivet av medbor:

BFI fungerar ju inte med variabel frekvens vad jag vet

Nej precis, förutom ELMB-sync från ASUS.
Men nu talar vi om framtiden, och även nu finns ju ELMB-sync som sagt så skulle det vara någon lovande skärm med det så är jag intresserad av en recension.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Min drömskärm finns nog inte ännu och enligt mig är den ändå ganska enkel:

Mina krav i prioritetsordning:

  • Böjd (1000R är optimalt men jag skulle kunna sträcka mig till 1500R men där går gränsen för mig)

  • Minst 32" (16/9)

  • 3820x2160

  • 100Hz+

  • G-Sync/Freesync

  • VA-panel för optimal kontrast

  • Prisvärd

Jag har idag ett par Samsung 32" 1440P 1000R som känns bra på allt förutom att upplösningen är lite i underkant
Har tidigare haft 40"+ 4K men då de varit platta så är dom inte bra i hörnen när man sitter för nära.

Helst 38-40 tum och Thunderbolt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det finns ju inte.... Specar drömskärmen till jobbet istället
OLED (RGB, ej WRGB) minst 250 nits
Upplösning 5280x2160 (22/9, dvs 2/3 + 16/9, dvs stående A4 + liggande 16/9)
31" för 297mm höjd (A4)
120Hz
TB4 100 Watt

Bonus: Hubb med 10 Gbit ethernet, 4st USB-A varav två med 18 W PD, 2st TB4 med 18W PD

Tills dess får man i alla fall hoppas på OLED med DP 1.4, 120Hz. som är ca 300 mm hög displayarea.

Permalänk
Medlem

Stora, breda skärmar med inbyggd kvm-switch

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

32 tum generellt skulle jag vilja se tester på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Det finns ju inte.... Specar drömskärmen till jobbet istället
OLED (RGB, ej WRGB) minst 250 nits
Upplösning 5280x2160 (22/9, dvs 2/3 + 16/9, dvs stående A4 + liggande 16/9)
31" för 297mm höjd (A4)
120Hz
TB4 100 Watt

Bonus: Hubb med 10 Gbit ethernet, 4st USB-A varav två med 18 W PD, 2st TB4 med 18W PD

Tills dess får man i alla fall hoppas på OLED med DP 1.4, 120Hz. som är ca 300 mm hög displayarea.

Det du vill ha är alltså Apples Pro Display XDR

Exakt rätt storlek, lite högre upplösning, iofs TB3 men har USB-PD 96W och två till USB-C portar

Ska du sitta i en miljö där du behöver 250nits är det inte säkert att du behöver OLEDs svärta tänker jag

Edit: jag räknar som en sjärt! 22:9 på 31” är inte samma som 32” med 16:9. Fick för mig att Apples skärm var 21:9 av någon anledning... sorry! Denna är alltså 398mm hög, en hel dm för mycket

Permalänk
Medlem

Dell UP3221Q vill jag gärna ser ett svensk test av Även intresserad av andra skärma i UltraSharp serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Dell UP3221Q vill jag gärna ser ett svensk test av Även intresserad av andra skärma i UltraSharp serien.

Har du frågor om Dell U3821DW så kan jag försöka svara. Jag är ingen testare men kan återge mina intryck.
#19203804
Spelar inte så kan inte ge feedback på just det.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

LG UltraFine 4K 32UN880 32tum

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _niko_:

Undvik det billigaste segmentet, ingen vettig människa köper det ändå
Skulle tippa att dom flesta föredrar 27-43"
Ultrawide känns ju tämligen som det enda relevanta om man inte specifikt är ute efter skärmar som på riktigt är ämnade för foto/video.

För skjutspel vill väl ingen seriös spelare ha ultrawide heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det du vill ha är alltså Apples Pro Display XDR

Exakt rätt storlek, lite högre upplösning, iofs TB3 men har USB-PD 96W och två till USB-C portar

Ska du sitta i en miljö där du behöver 250nits är det inte säkert att du behöver OLEDs svärta tänker jag

Edit: jag räknar som en sjärt! 22:9 på 31” är inte samma som 32” med 16:9. Fick för mig att Apples skärm var 21:9 av någon anledning... sorry! Denna är alltså 398mm hög, en hel dm för mycket

Trodde inte Apples skärm gick att använda till PC för att inställningarna görs i mjukvara som bara finns för MacOS. Dessutom onödigt ljusstark, färgkorrekt och dyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav-P:

Har du frågor om Dell U3821DW så kan jag försöka svara. Jag är ingen testare men kan återge mina intryck.
#19203804
Spelar inte så kan inte ge feedback på just det.

Tack men nej tack, böjda skärmar har jag inget intresse av, viste inte ens att Dell gjorde den typen av skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

För skjutspel vill väl ingen seriös spelare ha ultrawide heller

BF på UW är ju inte helt tråkigt.
Jag skulle då aldrig gå tillbaka till icke UW, finns inte på kartan

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _niko_:

BF på UW är ju inte helt tråkigt.
Jag skulle då aldrig gå tillbaka till icke UW, finns inte på kartan

Jag föredrar BF på 16:9 men det är helt klart ett spel som fungerar bra med mycket annat också och det är inte vad jag hade kallat tävlingsinriktat spel

Permalänk
Medlem

Intressanta skärmar:
8K

1. Dell 3218K
2. Vart är resten?