Helgsnack: Utövar du någon sport?

Permalänk
Medlem

Cyklar mountain bike, för motion och nöje. Ligger lite på is nu dock, jäkla tråkiga höst och vinter.

Kul att cykla på stigar i skogen, men roligast är att cykla utför såklart! Blivit dåligt med det senare pga covid tyvärr de senaste åren.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

I högsma har jag varit på 28m om minnet inte sviker, i Boalt på 35
Vi var i dahab med klubben och där blev det 42m, och nu i höstas ökade det till 45m inomhus i deepspot i Polen

Ja det va ju inte dåligt, bra jobbat! Tord som jag fridyker med kör en 35m nuförtiden, men när han tävla var det 56m som va rekordet om jag minns rätt.

Dahab måste ju va fanatiskt asså, har aldrig dykt utomlands (förutom litta snorkling när man va yngre), det e kalla Sverige som gäller haha, vinter dyk blir ganska kyliga.

Deepspot värkar ju ballt asså, hur djupt har ni det i lödde?

Permalänk
Medlem

Kampsport, de senaste 7 åren har det varit brasiliansk jiujutsu enbart, började med mma och sport-jujutsu. Utöver jiujutsun kombinerar jag det med yoga. Går inte att vara utan även om kroppen ständigt värker haha.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av momotaro93:

Ja det va ju inte dåligt, bra jobbat! Tord som jag fridyker med kör en 35m nuförtiden, men när han tävla var det 56m som va rekordet om jag minns rätt.

Dahab måste ju va fanatiskt asså, har aldrig dykt utomlands (förutom litta snorkling när man va yngre), det e kalla Sverige som gäller haha, vinter dyk blir ganska kyliga.

Deepspot värkar ju ballt asså, hur djupt har ni det i lödde?

Haha, i lödde har vi 3.4m, så där blir det mest på längden
Och ja, dahab och blue Hole är magiskt!
Kan rekommendera måttsydda elios 5mm för sverigedyk, klarar kylan utmärkt

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Taekwondo (WTF) i många många år och tavlade på en ganska hög nivå. senaste tavlingen var 2017 sedan dess har papparollen tagit över, numera under helgerna så består det av leos lekland och andra diverse lekplatser..

Visa signatur

~Some wise words and yada yada yada~

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaynizM:

Taekwondo (WTF) i många många år och tavlade på en ganska hög nivå. senaste tavlingen var 2017 sedan dess har papparollen tagit över, numera under helgerna så består det av leos lekland och andra diverse lekplatser..

Taekwondo kan väl behövas på leklandet också?

Permalänk
Skrivet av sweisdapro:

Haha, i lödde har vi 3.4m, så där blir det mest på längden
Och ja, dahab och blue Hole är magiskt!
Kan rekommendera måttsydda elios 5mm för sverigedyk, klarar kylan utmärkt

Ah, måste ju va en annan känsla o köra på längden, har jag inte gjort mer än när man e på badhus.

Ja Tord kör med elios dräkter, han tjatar alltid om hur bra dom e hehe. Just nu kör jag bara en cressi 5mm spjutfiske dräkt, den funkar så länge iallafall, men sitter inte jätte bra, släpper in endel vatten i överdelen som ligger o plaskar i ryggen på en.

Permalänk
Skrivet av Andreyas86:

Ja målet är 150kg med stopp, förra veckan gick 142.5kg relativt bra så de finns hopp
Bör kanske tilläggas att jag definitivt inte har optimala förutsättningar för bänk (långa armar = lång lyftväg)
men ändå kul å se hur högt man kan nå.

Najs!
150 är mitt pb! Go siffra att sikta på! Kör du något speciellt träningsprogram?

Permalänk
Skrivet av Cypress_86:

Najs!
150 är mitt pb! Go siffra att sikta på! Kör du något speciellt träningsprogram?

jamen ändå! väger 99kg så är väl ingenting att skryta med på så sätt men 150 är fortfarande 150
Kör inte något speciellt program, nu när man inte är 20 något mer så ligger fokus mer på kontakt och strikt utförande än att toklyfta. föröker få me samtliga muskelgrupper 2 gånger i veckan & 200gr protein om dagen

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Skrivet av Andreyas86:

jamen ändå! väger 99kg så är väl ingenting att skryta med på så sätt men 150 är fortfarande 150
Kör inte något speciellt program, nu när man inte är 20 något mer så ligger fokus mer på kontakt och strikt utförande än att toklyfta. föröker få me samtliga muskelgrupper 2 gånger i veckan & 200gr protein om dagen

Jag brukar köra varianter på “starting strength”, min kropp har iallafall svarat riktigt bra på det. Lätt att komma ihåg att få med progressionen när man kör program.
Det låter som att du kommer köra 150kg vilken dag som helst!

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Ecthelion:

Tidigare i livet:

Fotboll, innebandy, Muay Thai/kickboxning, Judo, boxning, simning.

Efter delvis ett par operationer men även ett par skador (bl.a. rygg) som inte kräver operation så har jag fått nöja mig med korpeninnebandy och korpenfotboll...

Jag saknar kampsporten mest. Där var jag riktigt bra.

Rehab?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av Cypress_86:

Jag brukar köra varianter på “starting strength”, min kropp har iallafall svarat riktigt bra på det. Lätt att komma ihåg att få med progressionen när man kör program.
Det låter som att du kommer köra 150kg vilken dag som helst!

Var in och läste lite på styrkelabbet, verkar ju ändå vara ett bra upplägg
vi får hoppas det går vägen så småningom

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

En del hit och dit. Inget som har gett verkan nog för att kunna återgå till kampsport.

Permalänk
Medlem

Bowling

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------