Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Efter att ha väntat i några veckor fick jag äntligen min nya laptop idag. En Surface Laptop Studio med Core i7-11370H/16GB/512GB/RTX 3050 Ti.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahla:

Trevligt bygge🙂

Men varför gpu i nedre Pci?

Lilla fläkten som sitter på den tar i ram minnena så lade den längre ner.
Ska eventuellt skippa fläkten och lägga den högre upp

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Uppgraderade min Caticorn från GTX 1070 som började bli lite seg. Tiny Boy

Dold text
Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microapple:

iPhone 13 Pro Max 256GB. Har alltid kört android men blev att testa något nytt nu. Hittills riktigt nöjd och fungerar bra att synca data med Google kontot
https://imgshare.io/images/2021/12/07/5497B835-2935-45C0-B3FF-99C325997A91.jpg

Får man fråga hur lång leveranstid du hade eller köpte du direkt i butik? Beställt en via jobbet nämligen och lagersaldot hos leverantörer ser inte superljust ut.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Kände att det som knivsamlare var dags att äga en Microtech Ultratech dual action OTF igen

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact / Samsung 990 EVO 4TB / WD Black SN850 1TB / Ryzen 9 5900X / Noctua NH-D15 Chromax / Gainward 4090 / Corsair SF750 / Asus Dark Hero / HyperX Fury 4x32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Får man fråga hur lång leveranstid du hade eller köpte du direkt i butik? Beställt en via jobbet nämligen och lagersaldot hos leverantörer ser inte superljust ut.

Beställde måndag kväll (8/12) från NetOnNet och hade den dagen efter i instaboxen. Har bevakat lagersaldot hos dom större butikerna några dagar och beställde direkt den var i lager. Verkar komma in ett par stycken helt plötsligt på både NoN och Elgiganten

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microapple:

Beställde måndag kväll (8/12) från NetOnNet och hade den dagen efter i instaboxen. Har bevakat lagersaldot hos dom större butikerna några dagar och beställde direkt den var i lager. Verkar komma in ett par stycken helt plötsligt på både NoN och Elgiganten

Tackar så hjärtligt för din återkoppling så hoppas jag att tele2 som i mitt fall kan trolla fram en snart också. Njut av din nya telefon och god jul.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Ett nytt pussel och ett G&W Donkey Kong 2 i kanonskick.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Vart har du köpt den fina?

Permalänk
Snusfri

Behövde lite mer utrymme i min nya NAS så fick blir 2st till diskar.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Lyckades norpa en Mysterybox från Discmania. 9 discar inklusive en limited run MD1. Synd att det började snöa väldigt nu, vill inte kasta bort discar i snön nu.

EDIT: Alla discar i lådan.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Musikälskare

Två tavlor till nya lägenheten (skyddsplatsen är på fortfarande), ska flytta snart

Klassiska motiv av Utagawa Hiroshige,
https://en.wikipedia.org/wiki/Hiroshige

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag var sugen på en typ exakt sån tills jag insåg att dem var svindyra och dessutom olagliga i Sverige.
Fräcka som tusan är dem iallafall.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av cosmo_k:

Jag var sugen på en typ exakt sån tills jag insåg att dem var svindyra och dessutom olagliga i Sverige.
Fräcka som tusan är dem iallafall.

Varför är de olagliga ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Fick bli ett nytt tangentbord. Sjukt nöjd.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Varför är de olagliga ?

Är det inte en typ av butterfly kniv?
Det är olagligt i Sverige

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av cosmo_k:

Jag var sugen på en typ exakt sån tills jag insåg att dem var svindyra och dessutom olagliga i Sverige.
Fräcka som tusan är dem iallafall.

Man kan importera dom lagligt via polisen, annars är dom olagliga ja

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Varför är de olagliga ?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Stilett

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Skrivet av noqout:

Vart har du köpt den fina?

Som det mesta i min samling är den köpt i andra hand inom Sverige, de Microtech som finns här brukar vandra runt rätt flitigt

Skrivet av cosmo_k:

Jag var sugen på en typ exakt sån tills jag insåg att dem var svindyra och dessutom olagliga i Sverige.
Fräcka som tusan är dem iallafall.

100% lagliga att äga om du är över 21år, förbudet är mot att bära dessa på allmän plats och att som butik sälja dessa. Vill man importera denna typ av kniv så är det "bara" att skaffa sig ett importtillstånd från polismyndigheten och betala på tok för mycket pengar (Denna gav jag runt 4000kr för)

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact / Samsung 990 EVO 4TB / WD Black SN850 1TB / Ryzen 9 5900X / Noctua NH-D15 Chromax / Gainward 4090 / Corsair SF750 / Asus Dark Hero / HyperX Fury 4x32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaospojken:

Som det mesta i min samling är den köpt i andra hand inom Sverige, de Microtech som finns här brukar vandra runt rätt flitigt

100% lagliga att äga om du är över 21år, förbudet är mot att bära dessa på allmän plats och att som butik sälja dessa. Vill man importera denna typ av kniv så är det "bara" att skaffa sig ett importtillstånd från polismyndigheten och betala på tok för mycket pengar (Denna gav jag runt 4000kr för)

Haha ursäkta som undrar men har svårt att se användningsområdet för den?? Kniva nån får du ju inte å 4000 kr är ju rätt mkt..

Permalänk
Skrivet av Gizmo_8:

Haha ursäkta som undrar men har svårt att se användningsområdet för den?? Kniva nån får du ju inte å 4000 kr är ju rätt mkt..

Jag har betydligt dyrare knivar än denna i min samling
Jag finner otroligt mycket nöje i att bara sitta i soffan och leka med mekanismer, känna på hantverket och beundra linjer och material, men ja det är väldigt mycket pengar att lägga på en hobby man inte kan "använda" till något, men jag vill säga detsamma om att köpa tavlor eller egentligen de flesta samlarhobbys som finns.

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact / Samsung 990 EVO 4TB / WD Black SN850 1TB / Ryzen 9 5900X / Noctua NH-D15 Chromax / Gainward 4090 / Corsair SF750 / Asus Dark Hero / HyperX Fury 4x32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Haha ursäkta som undrar men har svårt att se användningsområdet för den?? Kniva nån får du ju inte å 4000 kr är ju rätt mkt..

Måste hålla med, det känns riskabelt och fullständigt onödigt att ha hemma överhuvudtaget

Permalänk
Medlem

Elak kniv,var tvungen att äga...

Permalänk

Är den till för att skala kräftor

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Är den till för att skala kräftor

Den är till för att se häftig ut,och enbart det skulle jag tro😉

Permalänk
Skrivet av Fahla:

Den är till för att se häftig ut,och enbart det skulle jag tro😉

Coolt

Permalänk
Medlem

Mandalorian & Grogu från Sideshow

Permalänk
Medlem
Skrivet av niagi:

Den var onekligen välgjord.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

En liten men trevlig cognac fick följa med hem under förmiddagen.

Visa signatur

Asus C6H | R9-3900XT | 4x8GB G-Skill Ripjaws V 3600@3466 CL14 | Asus Radeon RX 580 8GB Strix Gaming OC | Asus Strix Raid DLX | Corsair Obsidian 750D AE

Permalänk
Medlem

Ny MBA (8/256). Bra pris på dem just nu så passade på, pensionerar min 8 år gamla MBP som börjar få trött batteri.