Permalänk
Medlem

Log4j vulnerability

Har inte sett något här om log4j incidenten som världens alla IT-arbetare sitter med idag (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Log4Shell )

Hu är ni påverkade på ert jobb? Själv måste jag kompilera om ett program som ingen rört på fem år i ett språk jag inte behärskar. Tack och lov inget produktionskritiskt system (de fixas av CGI) så ska bli kul

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd

Hehe, jag tror Sweclockers IT-snubbar är fullt upptagna med att implementera ReactJS så att jag får mina fingerslarviga inlägg sparade när jag återgår till dem för att jag råkade klicka bort dem. <SKÄMTAR>

Jag är också förvånad att det inte är rapporterat ännu. Hörde det nyligen ifrån TechLinked vilket jag trodde var en bra "sorteringskälla" för Sweclockers att hitta lite allt möjligt att rapportera om.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Sitter med det sen i fredags, missade visst min tvättid idag.

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk

Minst sagt intensiva dagar. Vilken röra detta är. Det har tyvärr blivit vardag med denna typ av sårbarheter. Glöm inte heller 0day för Google Chrome (senaste build rättar).
/D

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1