AirPods pro till min jobb dator

Permalänk
Medlem

AirPods pro till min jobb dator

Hej.

Jag har ett par AirPods pro som jag använder till mina privata Apple produkter.

Nu har jag fått en MacBook pro ifrån jobbet som jag också skulle vilja använda min AirPods pros till, men jag vill inte logga in med mitt Apple id på jobb datorn.

Om jag skulle koppla upp mina AirPods pro via bluetooth mot jobb datorn kommer dom då fungera automatiskt iallafall med mina privata Apple produkter? eller kommer jag behöva synka om allt efter varje gång jag kopplat upp dom med bluetooth mot jobb datorn?

Permalänk
Skrivet av jri87:

Hej.

Jag har ett par AirPods pro som jag använder till mina privata Apple produkter.

Nu har jag fått en MacBook pro ifrån jobbet som jag också skulle vilja använda min AirPods pros till, men jag vill inte logga in med mitt Apple id på jobb datorn.

Om jag skulle koppla upp mina AirPods pro via bluetooth mot jobb datorn kommer dom då fungera automatiskt iallafall med mina privata Apple produkter? eller kommer jag behöva synka om allt efter varje gång jag kopplat upp dom med bluetooth mot jobb datorn?

Gissar lite men 99% säker på att det kommer fungera utmärkt att byta tillbaka till användning med dina privata prylar. Dock lär väl inte autoväxlingen för airpodsen mellan dina arbetsdator och privata prylar fungera.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Kör samma setup själv, det är bara att manuellt byta när man vill ha dem uppkopplade till jobbdatorn och vice versa. Som @TobiasStockholm nämner så funkar autoväxlingen lite sisådär, men det är inte hela världen

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Gissar lite men 99% säker på att det kommer fungera utmärkt att byta tillbaka till användning med dina privata prylar. Dock lär väl inte autoväxlingen för airpodsen mellan dina arbetsdator och privata prylar fungera.

Okej tack för ditt svar! Då kanske jag vågar prova. Hade lite problem att synka dom till mina privata Apple prylar första gången så har inte vågat chansa med jobb datorn än 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke90:

Kör samma setup själv, det är bara att manuellt byta när man vill ha dem uppkopplade till jobbdatorn och vice versa. Som @TobiasStockholm nämner så funkar autoväxlingen lite sisådär, men det är inte hela världen

Okej så du satte lurarna i sökläge och kopplade upp dom mot jobb datorn bara? Sparas dom i något form av minne då så att nästa gång man öppnar locket så dyker dom upp i listan över bluetooth enheter på jobb datorn? Eller får man söka efter dom på nytt varje gång man ska ha dom till jobb datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jri87:

Okej så du satte lurarna i sökläge och kopplade upp dom mot jobb datorn bara? Sparas dom i något form av minne då så att nästa gång man öppnar locket så dyker dom upp i listan över bluetooth enheter på jobb datorn? Eller får man söka efter dom på nytt varje gång man ska ha dom till jobb datorn.

Japp, det är bara att koppla upp dem som vanligt (sökläge och kolla på datorn), sen sparas dem i Bluetooth-listan och står som frånkopplade bara. Överlag tycker jag det är väldigt smidigt

Ett litet extra-tips är att kolla bluetooth-inställningarna för dem på Mac:en och ställa in så att mikrofonen byter automatiskt om du tar ut en hörlur. Tror att den ställer in sig på bara vänster eller bara höger per default.

Permalänk

Efter du ha kopplat in dom manuellt, så varje gång du vill använda dom, tryckt bluetooth ikonen och välj airpodsen. Sen kopplas dom alltid till datorn tills du ha kopplat dom med mobilen. Då försvinner den automatiska länken.