Multiroom - alternativ sökes

Permalänk
Medlem

Multiroom - alternativ sökes

Halloj!

Flyttat till större boende och är därför ute efter att skaffa någon form av multiroom ljudsystem. Har tidigare kört min tv med en JBL Bar 2.1 Deep Bass och varit nöjd med det men nu är det för snålt. Finns det några bra alternativ för att kunna sammankoppla trådlösa högtalare till min tv och fortfarande bruka min soundbar? Eller hur hade ni gjort?
Var en sväng på IKEA och lyssnade på deras högtalare (Sonos) och tyckte de lät bra men kostade rätt rejält. Dessa utgår jag från att jag inte kan sammankoppla med min tv/soundbar?

Permalänk
Medlem

wiim mini eller wiim pro borde fungera, och har en mycket facil prislapp

Stryk vad jag sa, läste lite för snabbt

Själv kör jag ett par rejäla golvhögtalare (Dali 450) vid TVn, kopplade optiskt till en Wiim amp pro, en wiim pro streamer i sovrummet, och en Audio pro A10 MKII i köket.

Allt detta går alltså att sammankoppla trådlöst, och fungerar bättre än de gamla sono-produkter jag använde innan

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk

Jag har själv kikat på det här upplägget. Kanske lite teknisk overkill beroende på hur mycket du gillar att pilla själv. Gillar ändå att man kan använda vilken typ av högtalare som helst så länge man kopplar den till en RaspberryPI eller vad man nu vill använda som "klient".

https://www.youtube.com/watch?v=kS0agn13hhU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radix_Lectis:

Jag har själv kikat på det här upplägget. Kanske lite teknisk overkill beroende på hur mycket du gillar att pilla själv. Gillar ändå att man kan använda vilken typ av högtalare som helst så länge man kopplar den till en RaspberryPI eller vad man nu vill använda som "klient".

https://www.youtube.com/watch?v=kS0agn13hhU

Såg klart intressant ut men sen såg jag priserna, nästan uppe i samma pris som det kostar att köpa en färdig sonos högtalare 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

wiim mini eller wiim pro borde fungera, och har en mycket facil prislapp

Stryk vad jag sa, läste lite för snabbt

Själv kör jag ett par rejäla golvhögtalare (Dali 450) vid TVn, kopplade optiskt till en Wiim amp pro, en wiim pro streamer i sovrummet, och en Audio pro A10 MKII i köket.

Allt detta går alltså att sammankoppla trådlöst, och fungerar bättre än de gamla sono-produkter jag använde innan

Verkar vara jäkligt bra grejer men något dyrare än jag tänkt..

Permalänk
Rekordmedlem

Använd nått Googlehome kompatibelt som signalkälla och anslut nån BT högtalare med vettigt ljud, Google Nest Mini är en utmärkt signalkälla och röstkontroll, till varje sån kan man koppla tex en eller ett par (för stereo) Ikea Vappeby.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.