Vart ska jag ha mina domäner?

Permalänk
Medlem

Vart ska jag ha mina domäner?

Jag äger 2 st .SE domäner som ligger på binero, eller websupport eller vad de heter nu för tiden, har bara betalat fakturorna som kommer för mina domäner och inte brytt mig så mycket, men nu kom en faktura på "websupport DNS" som jag antar är nån extra tjänst de vill lura på mig. Jag blev då lite vrång och känner nu för att byta om det finns något smidigare alternativ.

Ena domänen använder jag inte utan jag har bara tagit den för att jag ville ha den och den andra har min pappa som sin mail, dvs pappa@domän.se och så skickar den bara vidare till hans gmail.

Finns det några bättre ställen att ha sina domäner på?
Kostar det olika? (min faktura på 1 domän nu var 161 kr)

Tack på förhand!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Kostar det olika? (min faktura på domänen nu var 161 kr)

Tack på förhand!

Är det 161:- för två .SE domäner per år eller vad?

Permalänk
Medlem

nja.la

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Är det 161:- för två .SE domäner per år eller vad?

Var otydlig där! Det priset var för 1 domän för 1 år.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Håller på och klurar på detsamma av samma anledning. Min .com flyttade jag till Cloudflare, men dom stödjer inte .se eller .nu. Har kikat på nja.la men dom kostar €30/domän/år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Jag äger 2 st .SE domäner som ligger på binero, eller websupport eller vad de heter nu för tiden, har bara betalat fakturorna som kommer för mina domäner och inte brytt mig så mycket, men nu kom en faktura på "websupport DNS" som jag antar är nån extra tjänst de vill lura på mig. Jag blev då lite vrång och känner nu för att byta om det finns något smidigare alternativ.

Ena domänen använder jag inte utan jag har bara tagit den för att jag ville ha den och den andra har min pappa som sin mail, dvs pappa@domän.se och så skickar den bara vidare till hans gmail.

Kostar det olika? (min faktura på 1 domän nu var 161 kr)

Tack på förhand!

Det verkar vara det pris som gäller vid förnyelse - 161kr för en .se domän hos flera leverantörer. Var observant om priset ser billigt ut, det kan vara exklusive moms då. Har inget bra förslag på en annan leverantör dock.

Vid nyregistrering så kan det bli billigare om det är någon kampanj som något företag har.

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Medlem

Alltid varit nöjd med loopia när det gäller support och funktioner, bryr mig föga om domänerna kostar 100 eller 300 per år så länge tjänsten är smidig, vilket loopia är.

Permalänk
Skrivet av B.Linder:

Alltid varit nöjd med loopia när det gäller support och funktioner, bryr mig föga om domänerna kostar 100 eller 300 per år så länge tjänsten är smidig, vilket loopia är.

Samma här. Använder Loopia och betalar 161:- inklusive moms/styck för mina .se-domäner. Är nöjd med dom.

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz, GPU: ASUS RTX 3090 24GB ROG STRIX GAMING OC, RAM: 64GB G.Skill (4x16GB) DDR4 3200MHz CL14 Trident, MB: ASUS ROG MAXIMUS XI CODE Z390, Lagring: Samsung 970 EVO Plus 250GB +1TB, Chassi: ASUS ROG Strix Helios GX601, Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q 2560x1440@144Hz, PSU: Corsair HX1200i 1200W, CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black

Permalänk
Medlem

Websupport ägs ju dock av Loopia. Sen vet jag inte hur tätt dom hänger ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farsan Baloo:

Det verkar vara det pris som gäller vid förnyelse - 161kr för en .se domän hos flera leverantörer. Var observant om priset ser billigt ut, det kan vara exklusive moms då. Har inget bra förslag på en annan leverantör dock.

Vid nyregistrering så kan det bli billigare om det är någon kampanj som något företag har.

Nä priset är inte det viktigaste, vill bara byta till något smidigt! Går ju inte helst upp i pris dock!

Skrivet av B.Linder:

Då ska jag kolla på det! Websupport’s hemsida känns som något jag själv har gjort, o det är inte bra 😆

Skrivet av elMartino:

Samma här. Använder Loopia och betalar 161:- inklusive moms/styck för mina .se-domäner. Är nöjd med dom.

Tack 👍🏼

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Jag kan rekommendera egensajt

Bra pris och bra service

Permalänk

Nu höjer Loopia priset rätt rejält:
"Den 1 februari 2022 justeras förnyelsepriset för toppdomänerna .SE, .NU och .COM. Det innebär att nästa gång din berörda domän förnyas (från och med 1 februari 2022) kommer priset att vara enligt följande:
Toppdomän Pris/år ex moms
.SE 149 kr (186,25 kr inkl. moms)
.COM 149 kr (186,25 kr inkl. moms)
.NU 159 kr (198,75 kr inkl. moms)"
För undertecknad, som idag tvingas betala för 28 topppdomäner hos dominanten Loopia, är domänkostnaden påtaglig.
Jag har aldrig valt Loopia som leverantör, men Loopia köper ju upp konkurrenter, flyttar sedan domänerna till sig och höjer därefter priserna. Allt utan att fråga kunderna. Jag vill att vi ska kunna ha konkurrens även på detta område.
Så kom gärna med fler tips på billigare domänpartner att flytta dessa till.

Visa signatur

Den som vet mest gissar minst

Permalänk
Inaktiv

Egensajt som jag skrev tidigare, ca 159kr/år ink moms för .SE om man betalar med banköverföring. Det blir ännu billigare dessutom har jag för mig om man har flera domäner hos dom

Permalänk
Skrivet av anon265474:

Egensajt som jag skrev tidigare, ca 159kr/år ink moms för .SE om man betalar med banköverföring. Det blir ännu billigare dessutom har jag för mig om man har flera domäner hos dom

Stämmer, 8 % rabatt om 20+ domäner, så blir 1008 kr ex.moms (1260 kr/inkl. moms) billigare per år för mina domäner ifall jag byter registrar. Sedan kanske också de höjer priserna, det vet man ju inget om.

Visa signatur

Den som vet mest gissar minst

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CusmaR:

WebSupport försöker inte lura dig. De skickade ut e-post i god tid om att de skulle börja ta betalt för deras DNS-tjänst. Där stod det att du hade valet att nedgradera till Domänkonto (vilket jag gjorde). Behöver du DNS-tjänsten kan du betala eller så byter du till en annan registrar som erbjuder det gratis vilket många gör.

Inleed verkar billigast på .SE domäner för 149 kr/st. De har snabb och trevlig support också. Något begränsad DNS-tjänst dock (spelar ju ingen roll om man inte använder den). Föredrar annars EgenSajt då de har bättre DNS-tjänst utan extra kostnad.