SweClockers utser årets spel 2021 – nomineringar

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Trodde det hade lämnat early access vid detta laget då det kommer expansion till det.. hmm.. kanske är så att "expansionen" är releaseversionen eller nått

det de menar med sina "expansioner" är att de släpper uppdateringar som gör färdigt delar av spelet som fortfarande inte är klara.

t.ex. Mistlands som ska komma nån gång i vår/sommar.
de areorna är ju fortfarande inte färdiga och helt tomma och content lösa.

och finns fortfarande grejjor du kan samla på dig som inte har någon användning alls ännu flametal ore/bars t.ex finns redan i spelet men inga recept för att tillverka något av det.

samma sak med boss looten från yag som heller inte har något användningsområde "strange objects" eller vad det nu är de heter minns inte riktigt men de agerar väl än sålänge bara placeholders för framtida content uppdateringar.

och div items finns i spelets kod som ännu inte går att göra då de inte fått några recept än utan kan endast spawnas in med komandon.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Ingen konkurrens om titeln i år, Metroid Dread till Switch vinner utan att något annat spel är i närheten. 🎮

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Ratchet and Clank Rift apart

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

It rakes two
Forza Horizon 5

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Medlem

Jag nominerar The Ascent av svenska studion Neon Giant. Riktigt atmosfäriskt och kul cyberpunkspel

https://store.steampowered.com/app/979690/The_Ascent/

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Om man får nominera konsolspel vill jag gärna slänga in Ratchet & Clank Rift Apart.

Helt enastående spel från Insomniac återigen.

Ja! Det är sällan jag lyfter på näsan åt goty, men detta spel var magiskt. Inte bara som årets spel utan ett av det bästa jag spelat på PlayStation-plattformen någonsin.

Enda skälet jag kan se att det inte rankas högre är att folk helt enkelt inte lyckats spela det

Permalänk
Testpilot

Chernobylite

Helt sjukt fantastiskt spel när det kommer till framförallt atmosfär och spelkänsla.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Hell Let Loose som lanserades i full version i år.
Ett riktigt bra FPS/RTS WW2 milsim?

Osäker på vilken genre man egentligen ska räkna det till, men riktigt bra spel med bra grafik & bra balans.

Permalänk
Medlem

Kena: Bridge of Spirits

Var ärligt talat inte superbra men dom mesta andra lir man provat på det här året imponerade knappt alls.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | Palit Geforce RTX 3080 GamingPro | Gigabyte Aorus X570S PRO AX | Noctua NH-U12S |
Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR4 @ 3600Mhz | Fractal Design Define R4 | Seasonic Focus GX-1000 80+ Gold |
Dell S3220DGF 1440p @ 165hz | Sennheiser HD 58X | Edifier S530D

Permalänk

It takes two
Metroid Dread
Resident Evil Village

Permalänk
Medlem

Otroligt svagt år vilket är tydligt när folk nominerar Halo Infinite.

Kanske lika tydligt när jag nominerar Inscryption.

Permalänk
Medlem

Enda spelet jag kommer på nu som jag spelat hela tiden, får inte nog av är.

The Last Stand The Aftermath

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Som en gammal RTS veteran så var mitt favorit spel i år Age of Empires IV, behövs mer kärlek till RTS genren.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Battlefield 2042! En del buggar såklart, men fortfarande lätt roligaste spelet i år!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det har kommit så himla många bra spel i år och den mest överraskande för mig var Guild of Darksteel. Här är en lista med spel jag inte har något emot om någon av dom blir årets spel

- Guild of Darksteel
- Age of Empires 4
- Little Nightmares 2
- Grime
- Death's Door
- Omno
- Mayhem in Single Valley
- Song of Iron
- Sable
- Narita Boy

Och sen finns det spel jag inte spelat men är helt säker på är toppenspel och värda att nominera... bland annat dessa två:

- Subnautica: Below Zero
- The Artful Escape

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Jag får nog nominera Valheim. 2021 blev ett riktigt fattigt spelår, för egen del. Inte många nya spel som fångat mig.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Slänger min röst på "Operation Tango" Trevligt Co-op (- för att det är kort) med inspiration från keep talking and nobody explodes och liknande spel.

Sen hade jag velat nominera Sink Again men det släpptes tydligen 17 Dec 2020

Permalänk
Medlem

Forza Horizon 5

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Football Manager 22. Inget annat spel kommer bli mer spelat under nästa år tills nr 23 i serien släpps.

Permalänk
Medlem

Griftlands var en riktig indiepärla för mig! Lika stark core gameplay som slay the spire fast finare art och djupare content.

Visa signatur

Asus X470 gaming-f, 5800x, 7900xt, g.skill 32gb 3200 cl 14.

Permalänk
Medlem

Min röst går iallafall till Battlefield 2042

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Det måste bli It Takes Two. Vill se mer co-op-spel i denna kaliber.

Ja precis. Har inte spelat spelet i fråga men det är fantastiskt att det visar andra studios att co-op faktiskt är en livskraftigt grund att designa spel med, eller hur man nu ska formulera det.

Jag kommer ihåg om det var första eller andra Splinter Cells co-op. Sååååå nice.

Permalänk

Metroid Dread får det bli då FF7 Remake kanske inte räknas

Permalänk
Livsnjutare 😎

Diablo 2: Resurrected

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag nominerar Pathfinder: Wrath of the Righteous. Lätt årets spel för egen del.

Permalänk
Medlem

D2R..

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Halo lätt bäst. Största besvikelsen var Bf 2042.

Visa signatur

Amd Phenom 1090T @ 3,8 Ghz / 6 gb ram / Powercolcor Radeon 6970

Permalänk
Medlem

Ratchet & Clank Rift Apart!

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Medlem

1) Valheim.
2) Satisfactory
3) Icarus