Permalänk
Medlem

Kör du också ACC? Jag kör mest GT4 för jag gillar Ginetta. Den bästa simulatorn i mitt tycke. Har dumpat alla andra bilspel efter att det kom.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av chksix:

Kör du också ACC? Jag kör mest GT4 för jag gillar Ginetta. Den bästa simulatorn i mitt tycke. Har dumpat alla andra bilspel efter att det kom.

Jag kör enbart iRacing

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

Hoppades på lite fler svenskar i ACC
https://youtu.be/JLgzZin5se4
https://youtu.be/0NV8SW-36DA

För mig är fysiken och ljudet viktigare än grafiken.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av chksix:

Hoppades på lite fler svenskar i ACC
https://youtu.be/JLgzZin5se4

iRacing må se gammalt ut men mångfalden, variationen och rating systemet är det ingen som slår.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av smygolf:

Jag kör enbart iRacing

Och själv kör/körde 90% i raceroom och 10% i acc. 😁

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem

Tror inte jag lagt in något här. Precis uppgraderat min rigg med ny ratt till T300.

Ska fixa en ställning till skärmen, samt skaffa en till ultrawide så småningom, så jag får den i bättre höjd och slipper flytta om varje gång jag ska köra.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Köpt en lätt begagnad simrig och har även
beställt en Lg 55 B1 som skärm då min 34 tums
widescreen känns alldeles för liten.

Podium DD1 Racing Wheel F1
ClubSport Pedals V3
Next Level Racing GTtrack Cockpit

Testade även att köra på vardagsrums tv´n
vilket gav mersmak men det är lite opraktiskt
med riggen mitt i vardagsrummet.
Men om det blir en hel spel helg så är det klart
värt det med 77 tums Oled tv och surround ljud.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

<Uppladdad bildlänk>

Köpt en lätt begagnad simrig och har även
beställt en Lg 55 B1 som skärm då min 34 tums
widescreen känns alldeles för liten.

Podium DD1 Racing Wheel F1
ClubSport Pedals V3
Next Level Racing GTtrack Cockpit

Testade även att köra på vardagsrums tv´n
vilket gav mersmak men det är lite opraktiskt
med riggen mitt i vardagsrummet.
Men om det blir en hel spel helg så är det klart
värt det med 77 tums Oled tv och surround ljud.

<Uppladdad bildlänk>

Snyggt! Du borde nog fundera lite på vinkeln på ratten, den verkar peka nedåt i bilden? Generellt vill man ju ha den något uppåt eller möjligen rak när man kör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Snyggt! Du borde nog fundera lite på vinkeln på ratten, den verkar peka nedåt i bilden? Generellt vill man ju ha den något uppåt eller möjligen rak när man kör.

Har bara haft den några dagar så jag håller på
och testar olika inställningar för ratten och pedalerna.

Men jag ska absolut testa att vinkla upp ratten lite och
testa om det känns bra

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk

Här är ett galleri på hur det utvecklats genom åren också https://www.sweclockers.com/galleri/15537-evolutionen-av-min-...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

- Gear -
Wheelbase: Fanatec Podium DD2
Wheel: Fanatec McLaren V2
Pedals: Heusinkveld Sprint
Rig: SimLab GT-1 EVO
Seat: SimLab Speed 1
Monitor: 32" Samsung Odyssey Curved 1440p 144hz

För er som är intresserade av Svensk ligaracing och community i Assetto Corsa Competizione så kör VGP, Virtual Grand Prix, snart igång sin 5e säsong. Det körs roliga MåndagsRace som lite träning inför varje race också.
Länk till SimStrata för att se kommande event och registrera sig till Ligan.
Länk till VGP.se Discord

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Skrivet av galaXy:

https://www.simbrothers.se/wp-content/uploads/2022/08/simbrothers_rigg.png
- Gear -
Wheelbase: Fanatec Podium DD2
Wheel: Fanatec McLaren V2
Pedals: Heusinkveld Sprint
Rig: SimLab GT-1 EVO
Seat: SimLab Speed 1
Monitor: 32" Samsung Odyssey Curved 1440p 144hz

För er som är intresserade av Svensk ligaracing och community i Assetto Corsa Competizione så kör VGP, Virtual Grand Prix, snart igång sin 5e säsong. Det körs roliga MåndagsRace som lite träning inför varje race också.
Länk till SimStrata för att se kommande event och registrera sig till Ligan.
Länk till VGP.se Discord

Vad är det för något du lindat runt gummihandtagen?

Permalänk
Medlem

Uppdatering av min rigg. Har lagt till två nya pedaler, ett set för helikopter och ett för racing.
Asetek Invicta för racing, riktigt härliga pedaler om man gillar en stum broms.
Virpil torq för helikopter vilka är perfekta för flygning.

Vy från sätet. Joysticken kan nu plockas bort och ställas åt sidan väldigt snabbt om man ska köra bil.

Min stigspak(collective) för helikopterflygning.

Många kablar blir det.

Lite plats för musen (logitech mx ergo). Man kan även se en fläkt brevid pedalerna vilket är väldigt skönt i sommarvärmen.

Gjorde en egen mod till min stigspak. En styrdämpare för motocross gör att den känns riktig härlig att flyga med, dämparen har även en funktion för att ställa in hur mycket motstånd man vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Uppdatering av min rigg. Har lagt till två nya pedaler, ett set för helikopter och ett för racing.
Asetek Invicta för racing, riktigt härliga pedaler om man gillar en stum broms.
Virpil torq för helikopter vilka är perfekta för flygning.

<Uppladdad bildlänk>

Vy från sätet. Joysticken kan nu plockas bort och ställas åt sidan väldigt snabbt om man ska köra bil.

<Uppladdad bildlänk>

Min stigspak(collective) för helikopterflygning.

<Uppladdad bildlänk>

Många kablar blir det.

<Uppladdad bildlänk>

Lite plats för musen (logitech mx ergo). Man kan även se en fläkt brevid pedalerna vilket är väldigt skönt i sommarvärmen.

https://i.imgur.com/d6jXXfD.jpg

Gjorde en egen mod till min stigspak. En styrdämpare för motocross gör att den känns riktig härlig att flyga med, dämparen har även en funktion för att ställa in hur mycket motstånd man vill ha.

Blir ju avis, jag önskar att jag hade tid till att ens använda min rig. Saknar att köra Mercedes och Ferrari GT3. Och flyga vore nice att pröva på... drömma går ju.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem
Skrivet av dörrmatta:

Vad är det för något du lindat runt gummihandtagen?

Det är grepptejp för hockeyklubbor som jag lindade på. Man kan med fördel använda handskar, det blir lite klibbigt av tejpen efter en tids användande, men det ger bra grepp i alla fall

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-Fork:

Blir ju avis, jag önskar att jag hade tid till att ens använda min rig. Saknar att köra Mercedes och Ferrari GT3. Och flyga vore nice att pröva på... drömma går ju.

Jag kör mest open-wheel, kommer aldrig överens med gt3 riktigt..
Flight simulator 2020 i VR är en fantastisk upplevelse i riggen, nästan som att man var där på riktigt

Skrivet av galaXy:

Det är grepptejp för hockeyklubbor som jag lindade på. Man kan med fördel använda handskar, det blir lite klibbigt av tejpen efter en tids användande, men det ger bra grepp i alla fall

Jag har använt innebandytejp på min ratt, funkar bra och klibbar inte

Permalänk

Fan va avundsjuk man blir, ni gör det förjävla bra o fint!

Permalänk

Igår blev det en uppgradering i form av en begagnad Samsung g9, grym skärm!
Nu väntar vi bara på lite fler reviews o att Thrustmasters DDbas, T818, släpps i Sverige.

Permalänk
Medlem

Uppgraderade från playseat cockpit med G922 till denna

Gt omega Titan cockpit som började med att den skulle vara liten och endast användas VR till den....
Som ni ser så funkade den tanken inte så bra och slutade med 48" med lite smått och gott till den.
Skärm - 48" AOC AGON AG493UCX2
Skärm - 24" nån gammal BenQ
skärmstativ 24" - Andersson MRA 3.1
Cockpit - Gt omega titan
Skärmhållare - Gt omega simulator stand
DD bas - Moza r9
Ratt - Moza CS
Pedaler - SR-P pedaler med mod kit
Trak Racer Tangentbordshållare
Buttkicker
Stream deck
mus - igloo
Tangentbord - iglo
Fläktar - Fancii från amazon
Det jag vill köpa nu är en GT ratt med tanke på att jag nästan bara spelar ACC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxRacingInc:

Igår blev det en uppgradering i form av en begagnad Samsung g9, grym skärm!
Nu väntar vi bara på lite fler reviews o att Thrustmasters DDbas, T818, släpps i Sverige.

<Uppladdad bildlänk>

Barry Rowland/simracing garage har en liggande på youtube - men den har du säkert redan sett.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Skrivet av smygolf:

Barry Rowland/simracing garage har en liggande på youtube - men den har du säkert redan sett.

Tack!

Yes den har jag sett 😀
Plöjt dem flesta nu så vi får se hur det blir!
Blivit sugen på Moza oxå 🤷🏻

Permalänk
Skrivet av willee93:

Gt omega Titan cockpit som började med att den skulle vara liten och endast användas VR till den....
Som ni ser så funkade den tanken inte så bra och slutade med 48" med lite smått och gott till den.
Skärm - 48" AOC AGON AG493UCX2
Skärm - 24" nån gammal BenQ
skärmstativ 24" - Andersson MRA 3.1
Cockpit - Gt omega titan
Skärmhållare - Gt omega simulator stand
DD bas - Moza r9
Ratt - Moza CS
Pedaler - SR-P pedaler med mod kit
Trak Racer Tangentbordshållare
Buttkicker
Stream deck
mus - igloo
Tangentbord - iglo
Fläktar - Fancii från amazon
Det jag vill köpa nu är en GT ratt med tanke på att jag nästan bara spelar ACC
<Uppladdad bildlänk>

Snyggt! 👌

Hur tycker du Moza är?
Gigantiskt steg från Logitecen såklart 😆

Blivit sugen på en R9 men vill helst ha mockaratt, då jag uteslutande kör rally, dock inte hittat någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxRacingInc:

Snyggt! 👌

Hur tycker du Moza är?
Gigantiskt steg från Logitecen såklart 😆

Blivit sugen på en R9 men vill helst ha mockaratt, då jag uteslutande kör rally, dock inte hittat någon!

Jag är riktigt nöjd med moza än så länge :D, du ska kunna byta ut själva ratten till en valfri ratt om du vill med tanke på att det är 6 skruvhåls fästen på moza cs ratten, håll bara kolla på diametern på ratten du köper.
Det var för min del ett stort plus i kanten att jag kunde köpa allt på Inet, om det blir några problem nu när moza är ganska nya i branschen..

Permalänk
Medlem

Testat montera resonanshögtalare på moza pedaler

Jag provade att 3d printa Resonanshögtalar fästen till moza srp pedaler, Anledningen är jag alltid saknat känslan av abs från bromspedaler och testar nu detta.

Detta är bara en prototyp så jag kan testa om det är värt att lägga tid på projektet.
Jag testar just nu med abs på bromsarna och TC på gaspedalen, det ger absolut mer känsla vad bilen gör men måste testa mer om det är värt det eller inte.

Permalänk
Medlem

Feedback vid ABS kan ge ge rätt mycket kan jag tänka mig. Exempelvis i ACC så lyssnar jag efter ljudet som kommer av när ABS går igång.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem

Passar på att posta DIY-projekten nu när det är drag i tråden, trots att de inte är färdigställda än!

Från vänster: BMW steptronic konverterad till sekventiell låda, huvudcylinder till handbroms och tillhörande slavcylinder med skateboardbussningar. Det återstår att köpa bromsslang och adaptrar till tryckgivaren (ur bild), sen kopplas allt in i Fanatec-ratten

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Vroom vroom!

En DD1 med Heusinkveld sprint pedaler. Kör i VR med Reverb G2 glasögon.

Permalänk
Medlem

Trakracer, CSL DD, V3-pedaler, 3x 32". Sugen på en GT3-ratt då jag mest kör ACC, kör dock alldeles för sällan :/

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Här är mitt 5 Års projekt. "inte färdig än"
Från början en simlab p1 cockpit som blivit nedgraderad till 40x80 profil på grund av "vikt"/ DIY motion bygge som är i design segmentet just nu, har allt hemma motorer och elektronik, behöver bara hitta lite mera tid på dagarna att hinna me då jag jobbar borta på veckorna

Simucube 2 pro me nå billigt djup drift ratt.
Fanatec pedaler handbroms och växelspak
SG racing seq spak.
3 st 55" oled tvs med 2 st rog bezzle delete kits.
Volvo 940 halvläder förarstol

Oled Kartong ovanpå målat svart som innertak och mörkläggningsgardiner under skärmarna för att få inlevelse att man sitter i en bil, vilket jag måste säga funkar ruskigt bra.

Har en DIY buttkicker som ligger brevid som jag haft på riggen men tagit bort den för att göra den bättre, också något jag rekommenderar ger väldigt mycket inlevelse !

Ett klipp från min twitch me första provkörningen efter allt vart uppsatt.
https://www.twitch.tv/piggehdeluxe/clip/ArbitraryLachrymoseLarkHeyGirl-adc2dB774bj0msBr

Framtida projekt som är på G.
Motion simulation ska göra samma design som Dmax kompakta design fast med min p1 cockpit ovanpå https://www.youtube.com/playlist?list=PLO8l70qEp71MER1P0D-BBZza_gqzzmgp_

DIY hydraulisk handbroms, och DIY hydrauliska pedaler baserade på ett volvo 740/940 pedal set, har det mesta hemma, väntar på små saker.
Bygga om en g27 växelspak som ska förstärkas och göras till en dedikerad lastbilsväxelspak för ats/ets och beamng, med en ebay lastbils växel knopp

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround