Fragbite lanserar digital nöjespark i The Sandbox

Permalänk
Medlem

Vet ni, den där skiten kan ni behålla.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Med tanke på att fragbite mer eller mindre är dött så kanske det här är sista stöten? Jag registrerade mig där super tidigt (2002-11-01) och har användar id: 437 så för mig är siten helt klart nostalgisk.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

Egen scam-valuta OCH egna NotFuckingThis - nu jädrar ska Fragbite blåsa småttingarna på föräldrarnas kreditkort.

Fragbite känns riktigt dekis numera. Hur går de ens runt om majoriteten av deras besökare är omyndiga och arbetslösa Flashbackare?

Om några veckor så kommer den första kvinnan gråta ut i Aftonbladet att alla hennes besparingar ryker för att ungen har köpt SAND-pengar i ett spel

SÅ skönt att vara vuxen och utan barn i denna värld

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Varför blanda in NFT om de redan kontrollerar hela ekosystemet som spelet och innehållet skall användas i...

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

När ungen vars mor heter Kristina har maxxat krediten:
ÅÅÅHHH KRISTINA, GUUULDET BLEV TILL SAND!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

You either die a hero, or live long enough to see yourself become a villain.

Fragbite, how the might have fallen. Från ett community av spelare för spelare, till ett gäng "fellow kids" finansfolk som jagar trender och med största sannolikhet har barn som lånat föräldrarnas kreditkort som huvudsaklig målgrupp. Gränssnitt, stil, skallig roblox-efterapning utan charm. Fy tusan

Permalänk
Medlem

Projekt Entropia goes 8-bit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Projekt Entropia goes 8-bit?

Har fortfarande min pre-gold Ancient adjusted Sollomate Kangoo, en av mina äldsta virtuella ägodelar. Fyller över tjugo år i år.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Inaktiv

Fan då ska jag sluta köpa deras kläder

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Varför blanda in NFT om de redan kontrollerar hela ekosystemet som spelet och innehållet skall användas i...

För girighet har inga gränser. Bättre business idé än NFT finns nästan inte. Få kunder att betala för inget i retur.

Permalänk
Medlem

Inte mer NFT nu. Låt skiten dö.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Älskar hur sånt här skräp alltid marknadsförs som att det är en "fördel" för kunden utan att gå in på hur exakt det är det, t.ex Ubisoft säger ju att det tydligen är kunderna det är fel på för att de inte "fattar" vad denna "fördel" är.

Alla dessa företag kan helt enkelt dra åt helvete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg0n:

Älskar hur sånt här skräp alltid marknadsförs som att det är en "fördel" för kunden utan att gå in på hur exakt det är det, t.ex Ubisoft säger ju att det tydligen är kunderna det är fel på för att de inte "fattar" vad denna "fördel" är.

Alla dessa företag kan helt enkelt dra åt helvete.

Precis. Det dom "glömmer" att nämna är att tjänsten kommer att kräva t.ex. en prenumerationsavgift eller att de själva kommer att ta en procentsats av varje försäljning av dessa NFT:er etc.

Det finns inga incitament för dessa företag att lägga ner stora utvecklingskostnader om det inte finns något för dom att tjäna på det.

Det är en nobel tanke men det sätter stora krav på altruism hos tjänsteutvecklarna och det är nog väldigt få företag som är beredda att skänka bort möjligheter till intäkter och makt över sin egen produkt hux-flux.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

det låter ju riktigt vettigt

fast ne :PPPpppPp

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Undra hur man ska göra i deklarationen för alla köp/sälj man gör?
Håller man sig under 40k klara man sig väl iof

Visa signatur

Intel 3550K@4,2GHz, GTX 1060 (I know, old stuff..)