Permalänk

Apy hos Binance

Tjo,

Jag har försökt läsa mig till detta med apy på tex savings hos Binance, men förstår inte ändå hur det funkar.
Jag slänger in 1000 euro i tex usdt och då får man 7% apy hur räknar jag på dessa 7% på mina 1000 euro ?

Tacksam för svar
/Force

Permalänk
Medlem

APY är i princip den ränta du kan förvänta dig på ett år. Eftersom att Binance betalar ut räntan en gång per dag kan du räkna med en daglig ränta på (7% / 365d) = 0,019%. Så är din insats 1000 USDT kommer du att få ca 0,19 USDT ränta per dag, och följdaktligen får du ca 70 USDT i ränta på ett år.

Däremot kan du ha en Auto-Subscribe funktion som automatiskt adderar räntan till din insats, så att du får 0,019% ränta på 1000,19 USDT nästa dag osv., ränta på ränta alltså.

Visa signatur

Dator: Knappt
Skärm: Monoprice Dark Matter 49",5120x1440p,120Hz (drivs av ett GTX 660Ti,
heh)
Mus: Steelseries Rival 700, Dickbutt GIF i skärmen naturligtvis
T-bord: Func kb-460

Permalänk
Skrivet av _Razze_:

APY är i princip den ränta du kan förvänta dig på ett år. Eftersom att Binance betalar ut räntan en gång per dag kan du räkna med en daglig ränta på (7% / 365d) = 0,019%. Så är din insats 1000 USDT kommer du att få ca 0,19 USDT ränta per dag, och följdaktligen får du ca 70 USDT i ränta på ett år.

Däremot kan du ha en Auto-Subscribe funktion som automatiskt adderar räntan till din insats, så att du får 0,019% ränta på 1000,19 USDT nästa dag osv., ränta på ränta alltså.

Super tack för svaret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Tjo,

Jag har försökt läsa mig till detta med apy på tex savings hos Binance, men förstår inte ändå hur det funkar.
Jag slänger in 1000 euro i tex usdt och då får man 7% apy hur räknar jag på dessa 7% på mina 1000 euro ?

Tacksam för svar
/Force

Tja

Jag skulle rekommendera Yield Nodes där kan du få 5-18% per månad på det du sätter in!

Det är krypto men inte coins utan "nätverket" de skapar en massa masternoder och ger utdelning på detta.
(dom får en summa får att beräkna/verifiera och ha hand om krypto transaktioner/coins)

sedan kan du även göra "Automatic Compounding" där varje månads utdelning investeras tillbaka på en gång = mera pengar tillbaka så kallad ränta på ränta! (dvs med 7% ränta i månaden i ett år, så blir 1000 Euro 2252 Euro)

De har funnits bra länge och det finns flera intervjuer tex på YouTube, de är publika personer dvs du kan kolla upp dom på tex Link In etc.

Det kanske inte ger lika mycket avkastning som crypt coins men är betydligt mera stabilitet

Yield Nodes

Där hittar du mera info: (läs på noga innan du investerar sök också på Automatic Compounding för mera info)

Lite råd.
Tänk på att du aldrig ska investera i något typ av Aktie/krypto etc om du inte har råd att förlora det.

Ps. Jag har inget med detta företag att göra förutom att jag har inventerat en liten summa där

/Atener

Permalänk
Skrivet av atener:

Tja

Jag skulle rekommendera Yield Nodes där kan du få 5-18% per månad på det du sätter in!

Det är krypto men inte coins utan "nätverket" de skapar en massa masternoder och ger utdelning på detta.
(dom får en summa får att beräkna/verifiera och ha hand om krypto transaktioner/coins)

sedan kan du även göra "Automatic Compounding" där varje månads utdelning investeras tillbaka på en gång = mera pengar tillbaka så kallad ränta på ränta! (dvs med 7% ränta i månaden i ett år, så blir 1000 Euro 2252 Euro)

De har funnits bra länge och det finns flera intervjuer tex på YouTube, de är publika personer dvs du kan kolla upp dom på tex Link In etc.

Det kanske inte ger lika mycket avkastning som crypt coins men är betydligt mera stabilitet

Yield Nodes

Där hittar du mera info: (läs på noga innan du investerar sök också på Automatic Compounding för mera info)

Lite råd.
Tänk på att du aldrig ska investera i något typ av Aktie/krypto etc om du inte har råd att förlora det.

Ps. Jag har inget med detta företag att göra förutom att jag har inventerat en liten summa där

/Atener

Super, tackar för tipset.

Tog bort ref-länk i citat
Permalänk
Medlem
Skrivet av atener:

Tja

Yield Nodes

Lite råd.

/Atener

Den länken ser ser ut som en referal link?

Hade aktat mig både en två och tre gånger att sätta in några pengar där, hela sidan skriker scam/ponzi.

Tog bort ref-länk i citat
Visa signatur

7800X3D | RTX 5080 | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Teval:

Hade aktat mig både en två och tre gånger att sätta in några pengar där, hela sidan skriker scam/ponzi.

Mmmm.... Såg det med nu när jag tittade närmare.
Tack för tipset att vara vaksam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Förklara gärna vad du baserar detta på?

Jag förväntar mig, om man ska investerar i något som tar man reda på så mycket fakta/förutsättningar och hur framtiden ser ut på det man ska investera i inte bara kollar hur en sida ser ut.

Självklart kan detta vara en scam så som alla dessa projekt kan vara, men i sånt fall en väldigt långdragens scam eftersom de har funnit sedan 2018. (publik 2019)

Snabbsök om YieldNodes
YouTube
google
trustpilot

Avkastningen på deras master noder är mycket mera än vad du får ut i procent dvs de tjänar bra med pengar varför släppa detta konceptet och scamma när du får in pengar hela tiden ändå?

De flesta ny valutorna använder masternoder och många gamla krypto valutor kommer gå över till masternoder typ eth.

Master noder är ingen magi du kan sätta upp en själv om du vill! Problemet är att säkerhet (Collateral) är ofta så höga att ingen vanlig person har råd dvs då går man ihop flera som Yield node gör och skapar dessa tillsammans istället och delar sedan på belöningen (Rewards)

Och som jag skrev i mitt inlägg, man måste undersöka allt själv ta sina egna beslut är det inte för dig avstå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av atener:

Och som jag skrev i mitt inlägg, man måste undersöka allt själv ta sina egna beslut är det inte för dig avstå!

Fast om man är osäker på om det man rekommenderar är legit eller om det kan resultera i att folk förlorar pengar bör man inte rekommendera det till att börja med.

Om du har gjort din research och du anser att det är riskfritt så får det stå för dig

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Fast om man är osäker på om det man rekommenderar är legit eller om det kan resultera i att folk förlorar pengar bör man inte rekommendera det till att börja med.

Om du har gjort din research och du anser att det är riskfritt så får det stå för dig

hmmm vart skriver jag att det är riskfritt? jag är väldigt tydligt med att det finns en risk och att man måste undersöka saker själv! dvs det man måste göra med all krypto valuta!

Då kan jag inte rekommenderar något för jag är osäker på alla min investeringar när det kommer till kryptovalutor.
(allt från upp/nergångar till scam eller att man glömmer sitt password)

Tänkte ge ett tips på en investering, men som vanligt så är det lättare att skjuta ner än att ge egna.

har lärt mig min läxa kommer inte att rekommendera något längre.

lägga till text
Permalänk
Medlem
Skrivet av atener:

hmmm vart skriver jag att det är riskfritt? jag är väldigt tydligt med att det finns en risk och att man måste undersöka saker själv! dvs det man måste göra med all krypto valuta!

Då kan jag inte rekommenderar något för jag är osäker på alla min investeringar när det kommer till kryptovalutor.
(allt från upp/nergångar till scam eller att man glömmer sitt password)

Tänkte ge ett tips på en troligtvis bra investering, men som vanligt så är det lättare att skjuta ner än att ge egna.

Du skriver faktiskt att det "kan" vara ett scam, medans det är du som lyfter upp det som förslag.

Men det är absolut rätt att du varnar, vilket är mycket bra

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av atener:

Jag förväntar mig, om man ska investerar i något som tar man reda på så mycket fakta/förutsättningar och hur framtiden ser ut på det man ska investera i inte bara kollar hur en sida ser ut.

Självklart kan detta vara en scam så som alla dessa projekt kan vara, men i sånt fall en väldigt långdragens scam eftersom de har funnit sedan 2018. (publik 2019)

Absolut inte långdragen, att driva runt en ponzi/scam i en sektor som har haft exponentiell tillväxt är väldigt enkelt. Tittar du på deras påstådda Yields så är det alltid positivt, även när marknaden går ner, det är en stor varningssignal. Hela upplägget och utseendet är slående likt Bitconnect mfl. Tittar du på deras tillväxt så är den stabil och slår alla andra tillgångsslag inkl Bitcoin sedan 2019.

Skrivet av atener:

Snabbsök om YieldNodes
YouTube
google
trustpilot

Fakea lite youtubevideos och trustpilot är inget nytt.

Skrivet av atener:

Absolut, och när något garanterar tillväxt som dessutom är långt över snittet i branschen så får man räkna med att bli av med alla pengar.

Bara detta bör få alla att dra öronen åt sig:

"A projected 5-15% pure profit – paid out every month, and with an interesting twist on our side:
Should the yield drop below 5% for 3 consecutive months, your rental payment will be returned along with any accrued profits (if compounded). No fuss – no quibbling!"

Visa signatur

7800X3D | RTX 5080 | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Absolut inte långdragen, att driva runt en ponzi/scam i en sektor som har haft exponentiell tillväxt är väldigt enkelt. Tittar du på deras påstådda Yields så är det alltid positivt, även när marknaden går ner, det är en stor varningssignal. Hela upplägget och utseendet är slående likt Bitconnect mfl. Tittar du på deras tillväxt så är den stabil och slår alla andra tillgångsslag inkl Bitcoin sedan 2019.

Fakea lite youtubevideos och trustpilot är inget nytt.

Absolut, och när något garanterar tillväxt som dessutom är långt över snittet i branschen så får man räkna med att bli av med alla pengar.

Bara detta bör få alla att dra öronen åt sig:

"A projected 5-15% pure profit – paid out every month, and with an interesting twist on our side:
Should the yield drop below 5% for 3 consecutive months, your rental payment will be returned along with any accrued profits (if compounded). No fuss – no quibbling!"

Jag har lär mig min läxa ska inte rekommendera något längre bättre behålla infon själv.

Permalänk
Medlem

Jag har varit investerat i YN sedan 1,5 år och kan bara bekräfta att tillväxten är enorm! Jag är inte orolig för att det är en scam/ponzi men allt kan ju krascha! I detta världsläge tror jag att ha pengar på banken är minst lika riskabelt. Värdet har ökat med x3 på ett år, stabila ca 10% per månad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hahag:

Jag har varit investerat i YN sedan 1,5 år och kan bara bekräfta att tillväxten är enorm! Jag är inte orolig för att det är en scam/ponzi men allt kan ju krascha! I detta världsläge tror jag att ha pengar på banken är minst lika riskabelt. Värdet har ökat med x3 på ett år, stabila ca 10% per månad.

Rimligt ändå att skapa ett helt nytt konto för att komma in och skriva det, inget fishy alls

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av atener:

Snabbsök om YieldNodes
YouTube
google
trustpilot

Avkastningen på deras master noder är mycket mera än vad du får ut i procent dvs de tjänar bra med pengar varför släppa detta konceptet och scamma när du får in pengar hela tiden ändå?

De flesta ny valutorna använder masternoder och många gamla krypto valutor kommer gå över till masternoder typ eth.

Master noder är ingen magi du kan sätta upp en själv om du vill! Problemet är att säkerhet (Collateral) är ofta så höga att ingen vanlig person har råd dvs då går man ihop flera som Yield node gör och skapar dessa tillsammans istället och delar sedan på belöningen (Rewards)

Som förstagångsinvesterare är det verkligen ingenting att ge sig in på när det gäller crypto eller noder. Kör basic till att börja med för att få förståelse, förstår inte hur folk kan rekommendera sådant här till småsparare alls.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Mmmm.... Såg det med nu när jag tittade närmare.
Tack för tipset att vara vaksam.

Gå in på tråden "hur investerar ni" här på clockers mycket bättre tips på hur småsparare sparar sina pengar (inklusive jag själv)
Håll dig bort från crypto tills du har lite mer kött på benen. Crypto är extremt volatilt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av atener:

Bernard Maddoff - världens största Ponzibedragare genom alla tider. Höll sin verksamhet flytande från 1990 till 2008 bara för att de funnits i ett par år betyder det ingenting

Visa signatur

Permalänk

Om det låter för bra för att vara sant är det oftast det. Yield Nodes ser ut som en väldigt uppenbar scam både pga av upplägget och hur du blev "tipsad" om det här. Det mest populära proof of stake i världen är ethereum som ger en apy på ~5% per år, en del mindre kan ge upp till ~10% apy per år för att kompensera för den högre exponerings risken. En site som påstår sig ge mer än 40x avkastningen per år än nått nån annan hört talas om förut utan bevis kan direkt avfärdas som ren scam och folk som "tipsar" om det kan du utgå från är 99% scamers 1% blåsta själva. trist, man får ha lite skinn på näsan i den här svängen och defaulta till skepticism tills motbevisad.

Det finns massor av legitima yield plattformar, både traditionellt men nu pratar vi mest krypto även om det är intressant att jämföra.

Här är ett par olika vanliga kategorier av risker:
-Tredjeparts risk: I samtliga fall du inte själv har nycklarna, om man väljer den vägen måste man vara väldigt säker på operatören.
-Exponeringsrisk: Om antingen priset ändras snabbt eller under tiden man är inlåst vilket är vanligt.
-En miljon andra saker när vi kommer in på mer komplicerade marknader som bygger på relationer mellan mindre likvida/volatila par av coins.

Med det sagt är den största risken folk glatt tar att inte aggressivt nog förvalta sina pengar så att dom går ner relativt i värde mot allt dom vill köpa, indexfonder brukade vara bra tips men dom hänger inte med alls senaste 20 åren så:

-stakea eth hemma själv -komplicerat, behöver en dator, kan fucka upp och bli straffad, behöver 32 eth. ingen 3e parts risk dock.
-celsius: stora och seriösa
-kraken: stora och seriösa, stakar massor eth här
-binance: stora och seriösa

ingen av lösningarna är riskfria eller utan problem, kortsiktigt inbillar man sig att man hade kunnat sälja av lite på senaste toppen om eth'en inte hade varit inlåst men sånt är alltid lätt i efterhand och hade nog inte haft sånna järnhänder heller om dom inte var inlåsta så..