Microsoft experimenterar med reklam i Utforskaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

OK, så gör man dumheter så är det OK sålänge det inte var meningen att någon skulle få reda på det? Tror inte det försvaret skulle hålla i en rättegång

En dumhet är en dumhet är en dumhet.

Jag vill minnas att jag efter någon uppdatering fick en fråga om jag skulle vara OK med reklam för appar i startmenyn. Jag valde nej och har inte sett det sedan dess, men det var flera år sedan. Reklam på låskärmen har jag heller aldrg sett.

Kanske blir något liknande här om det blir verklighet.. Att man får en fråga och att ett nej är ett nej. Men vem skulle i så fall svara ja utan att få någonting i utbyte?

Handlar ju inte om att "vi inte skulle få reda på det" utan att det är någonting som testas och kanske aldrig någonsin blir verklighet. Så en bättre liknelse vore ju att någon sitter hemma och fantiserar om att mörda någon - vilket inte heller skulle hålla i rätten för att fälla någon för faktiskt mord. Så enda dumheterna här är ju dina inlägg.

Går man runt och upprör sig och klagar på allting som kan hända men kanske aldrig gör det har en ju inte mycket till liv. Sen var det ju mer en informationsruta än reklam, trodde när jag läste rubriken att det handlade om stora rutor med grafik och slogans. Så lugna ned er dramaqueens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Handlar ju inte om att "vi inte skulle få reda på det" utan att det är någonting som testas och kanske aldrig någonsin blir verklighet. Så en bättre liknelse vore ju att någon sitter hemma och fantiserar om att mörda någon - vilket inte heller skulle hålla i rätten för att fälla någon för faktiskt mord. Så enda dumheterna här är ju dina inlägg.

Går man runt och upprör sig och klagar på allting som kan hända men kanske aldrig gör det har en ju inte mycket till liv. Sen var det ju mer en informationsruta än reklam, trodde när jag läste rubriken att det handlade om stora rutor med grafik och slogans. Så lugna ned er dramaqueens.

Fast nej. De har ju inte bara suttit och fantiserat om funktionen utan faktiskt kodat den och släppt den, om det är "ett misstag" eller "för tidigt" eller "vi låtsas att det var ett misstag och pejlar av om folk blir upprörda eller inte bryr sig och bestämmer om vi ska implementera funktionen baserat på hur folk reagerar", till exempel. Det vet vi inte, och att bara ta Microsoft på orden är väldigt godtroget. Utan det är de som potentiellt gjort fel och det är de som har något att bevisa genom att aldrig släppa det här misstaget, om de nu är ärliga med att det faktiskt var ett misstag. Misstänkt är det, men ett misstag? Mja... Det får tiden utvisa. Microsoft har gjort mig fruktansvärt besviken fler gånger än det varit patch tuesday och det skulle inte förvåna mig om det händer igen. Man ska alltid vara på sin vakt och aldrig lita på bortförklaringar från företag tills de bortom allt rimligt tvivel kan bevisa att det inte var en bortförklaring.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Är detta riktad reklam eller allmän reklam? Är det riktad reklam så kommer de basera detta på dina sökningar i Utforskaren, kanske vilka filnamn eller filsökvägar du öppnar ofta. Du och din data är handelsvaran. När ska folk och fä fatta att vi bara finns till för att konsumera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fast nej. De har ju inte bara suttit och fantiserat om funktionen utan faktiskt kodat den och släppt den, om det är "ett misstag" eller "för tidigt" eller "vi låtsas att det var ett misstag och pejlar av om folk blir upprörda eller inte bryr sig och bestämmer om vi ska implementera funktionen baserat på hur folk reagerar", till exempel. Det vet vi inte, och att bara ta Microsoft på orden är väldigt godtroget. Utan det är de som potentiellt gjort fel och det är de som har något att bevisa genom att aldrig släppa det här misstaget, om de nu är ärliga med att det faktiskt var ett misstag. Misstänkt är det, men ett misstag? Mja... Det får tiden utvisa. Microsoft har gjort mig fruktansvärt besviken fler gånger än det varit patch tuesday och det skulle inte förvåna mig om det händer igen. Man ska alltid vara på sin vakt och aldrig lita på bortförklaringar från företag tills de bortom allt rimligt tvivel kan bevisa att det inte var en bortförklaring.

Menade inte att detta bara var något fantiserat, bara att det inte var något skarpt lanserat som ännu var menat att nå allmänheten. Hade de velat testa hade de väl släppt en låst beta eller någonting och med serveys sett vad folk tycker. Nu var det ju liksom en enstaka person som grävde fram det. Hade de velat testa det skulle ju betydligt fler stött på det redan. Så inte mycket att motbevisa när all logik redan talar för dem. Sedan är det ju upptäckten, och inte funktionen, som är misstaget. Färdigutvecklar de den och känner att de är nöjda med funktion och integration kan de ju bestämma sig att lansera skarpt utan att det på något sätt "bevisar" att det här var menat att komma fram nu. Så lugna ned dig med paranoian.

Skrivet av underd0g76:

Är detta riktad reklam eller allmän reklam? Är det riktad reklam så kommer de basera detta på dina sökningar i Utforskaren, kanske vilka filnamn eller filsökvägar du öppnar ofta. Du och din data är handelsvaran. När ska folk och fä fatta att vi bara finns till för att konsumera?

Verkar mest som MS försiktigt lyfter fram egna produkter snarare än analyserar dina minsta steg för ökad merförsäljning. Eller låter andra köpa betald marknadsföringsplats. Så ser personligen inget problem med detta. Så litet att jag först knappt la märke till det utan fick närstudera för att ens notera "reklamen". Förstår verkligen inte varför det skulle vara värt att bojkotta Windows för. Är visserligen själv Mac-användare och saknar sällan Windows, förutom när kompisar vill spela, men det här skulle knappast någonsin vara skälet för mig till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

reklamfritt tack, utan att behöva "hacka" register etc. för att slippa undan

OpenShell som alternativ?
https://github.com/Open-Shell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Fast nej. De har ju inte bara suttit och fantiserat om funktionen utan faktiskt kodat den och släppt den, om det är "ett misstag" eller "för tidigt" eller "vi låtsas att det var ett misstag och pejlar av om folk blir upprörda eller inte bryr sig och bestämmer om vi ska implementera funktionen baserat på hur folk reagerar", till exempel. Det vet vi inte, och att bara ta Microsoft på orden är väldigt godtroget. Utan det är de som potentiellt gjort fel och det är de som har något att bevisa genom att aldrig släppa det här misstaget, om de nu är ärliga med att det faktiskt var ett misstag. Misstänkt är det, men ett misstag? Mja... Det får tiden utvisa. Microsoft har gjort mig fruktansvärt besviken fler gånger än det varit patch tuesday och det skulle inte förvåna mig om det händer igen. Man ska alltid vara på sin vakt och aldrig lita på bortförklaringar från företag tills de bortom allt rimligt tvivel kan bevisa att det inte var en bortförklaring.

Ingen rök, utan eld. Redan Win 10 är bloatad med massa skräp. Jag ska anmäla den person som kallar dig för bakåtsträvare. Du är ju inte det, men det är ju jag

Permalänk
Medlem

Jag börjar nog bli för immun mot reklam för att se det stora problemet med detta.

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Menade inte att detta bara var något fantiserat, bara att det inte var något skarpt lanserat som ännu var menat att nå allmänheten. Hade de velat testa hade de väl släppt en låst beta eller någonting och med serveys sett vad folk tycker. Nu var det ju liksom en enstaka person som grävde fram det. Hade de velat testa det skulle ju betydligt fler stött på det redan. Så inte mycket att motbevisa när all logik redan talar för dem. Sedan är det ju upptäckten, och inte funktionen, som är misstaget. Färdigutvecklar de den och känner att de är nöjda med funktion och integration kan de ju bestämma sig att lansera skarpt utan att det på något sätt "bevisar" att det här var menat att komma fram nu. Så lugna ned dig med paranoian.

Nu vet jag inte vad du menar.

De har ju utvecklat funktionen, och folk känner nu till den, då är det deras ansvar att förklara vad syftet med att utvevkla funktionen är. Är det ett proof of concept som aldrig var tänkt att se dagens ljus? OK, då kan vi lugnt somna om. Är det en funktion som är tänlt att finnas i en framtida version för de som inte vill betala med pengar? OK, det kan jag köpa. Är det en funktion som är tänkt att implementeras även för de som betalar för Windows? Katastrof, och allt "gnäll" är högst befogat. Men i vilket fall krävs en förklaring från Microsoft nu när de öppnat maskburken genom att faktiskt utveckla funktionen.

Skrivet av anon333222:

Ingen rök, utan eld. Redan Win 10 är bloatad med massa skräp. Jag ska anmäla den person som kallar dig för bakåtsträvare. Du är ju inte det, men det är ju jag

Jag tror att vi båda har en anledning till att ogilla vissa saker som sträcker sig långt bortom "det är nytt", så det vore ju bra om folk kunde lägga etiketter och syllogistiska fel åt sidan

Jag tycker Windows 10 är bättre än Windows 11 (som det är just nu), men det betyder inte att jag tycker Windows 10 är fläckfritt eller att jag aldrig kommer använda Windows 11 någonsin. Men just nu får inte jag några fördelar av det extra krånglet jag måste åta mig för att köra Windows 11.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Ond, bråd död åt alla reklamkrängare.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3