Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Anmäl dig till Meet & Geek Malmö!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Anmäl dig till Meet & Geek Malmö!

Det är dags att anmäla sig till Meet & Geek: Returns! Festligheterna kommer gå av stapeln 29 april och vi kommer befinna oss i Malmö för att umgås ordentligt. Specifikt var vi kommer vara är för tillfället okänt, men det kan ju ändå vara bra att veta hur många vi blir innan vi spikar ställe. Plus att det helt enkelt underlättar för att faktiskt boka pub, eller annat ställe.

Om ni bor i Malmö-trakten och känner er manade, vilket ni borde, så är det bara att slänga in ett inlägg här nere så skriver vi upp er på listan som kommer dyka upp här i tråden.

Utöver att sänka lite vuxenläsk i umgänge behöver vi förstås styra upp lite aktiviteter för att undvika Den Pinsamma Tystnaden™. Har ni några förslag på gemensamma aktiviteter, eller linknande, så är det förstås kalas om ni kan dela med er av dessa här i tråden. Det skulle uppskattas innerligt och även underlätta.

Känner du dig manad att vara med och hjälpa till med planeringen av Malmö-träffen? Det är inga som helst problem! Skicka iväg ett PM här eller på Discord, så kan vi ta snacket vidare.

Deltagare:

  1. @Enviro

  2. @My2nd

  3. @sweisdapro

  4. @Fatmajk

  5. @Ortovox

  6. @Sweex

  7. @Miikks

  8. @Söderbäck

  9. @Robert Johansson

  10. @tBiorrith

  11. @Campaigner

  12. @UndaC

  13. @momotaro93

  14. @NUKEGREEN

  15. @Deriveh

  16. @giplet

  17. @danskung

  18. @TheMadPanda

  19. @Kelzzor

  20. @marukusu

  21. @LordFancypants

  22. @nlp

  23. @Birkus

  24. @Geckod

  25. @Senri

  26. @shugge

  27. @Pelegrino

  28. @vargeEEEEn

  29. @mr_lans

Liten uppdatering: Det vore fett som fan att få möta precis alla Malmö-baserade medlemmar, men för att hålla eventet intimt och mysigt måste vi nog sätta ett tak för hur många som kan vara med. Tänker att vi kör max 30 pers, så vi alla tjöta ordentligt med varandra.

Uppdatering #2: 30 pers har nu anmält sig till Meet & Geek: Malmö och omröstningen visar att det vankas Kappa Bar. Svinroligt! Som jag skrev i senaste inlägget är det nu bara att luta sig tillbaka och vänta in den episka dejten, men om du känner dig för att vara lite mer delaktig i planeringen är det bara att skriva här, skicka PM eller skriva i Discorden så löser vi det. Det som behövs nu är lite underhållnings och planen är quiz av något slag. Alternativt en Hela havet stormar-turnering, men det kan bli lite väl ösigt. Hojta om ni har idéer!

Permalänk
Sjusovarn

Jag är på!

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av My2nd:

Jag är på!

Försov dig inte denna gången!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Bussović:

Försov dig inte denna gången!

Sover väl så länge jag tycker det är gott!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av My2nd:

Jag är på!

Nu är du Nr2 på listan!

Permalänk
Medlem

Jag är med!

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Woohooo äntligen i Malmö, jag hänger på! Reserverar mig dock för sista-minuten bail då vi väntar en ny familjemedlem inom kort.

Förslag på ställen man kan hänga och spela grejor:

Brewdog (pub): Shuffleboard, brädspel
Interpol (pub/häng): Shuffleboard, biljard, dart
Rock biljard (pub/häng): Biljard (de kanske har annat också? länge sen jag var där)
Kappa bar (pub): e-sport bar & gaming (har inte hunnit testa denna än dock, andra vet nog bättre om det är ett lämpligt ställe eller inte)
Boulebar: Boule & häng

Annars finns det ju andra bra barer (där man faktiskt kommer höra varandra på den andra sidan av bordet utan att skrika ja jag vet, jag är gammal...): The Green Lion Inn, Far i Hatten, Beer Ditch (obs: subjektivt dyr öl), Hyllie Bryggeri, Syltan, Pivo (Gamla väster alt. Friisgatan), Metro (Möllan), Malmö Taproom (Möllan), Ruths...

Nu har jag mest tagit barer men ska försöka komma på andra idéer också, listan uppdateras löpande!

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna vara med

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig hänga på.

Skall vi ha namnskyltar med respektive forum alias?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Skall vi ha namnskyltar med respektive forum alias?

Det tycker jag! Bra idé

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Homdax:

Skall vi ha namnskyltar med respektive forum alias?

Oja. Annars kommer i alla fall jag gå runt och säga "hörredu" till allihopa. Det går ju inte!

Permalänk
Medlem

Jag är på!

Kappa Bar är trevligt men vet inte om det blir trevligt när man är en större grupp.
De flesta borden är på rad längs väggen man kan säga, det blir inte så passade när man är många tänker jag. Annars är det trevlig miljö och helt OK priser, kul att man kan spela PS (mot kostnad i för sig).

Brewdog är mer craftöl och priser där efter men inte så farligt. Bra service, goda burgare. Deras källare har två shuffle boards och några bord, är vi några borde det gå att få hela den för oss själva och det skulle ju vara gött.
De har även brädspel och kortspel att låna ut, finns ett GameCube (tror jag.. äldre nintendo) man kan hyra med.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Vägledare

Jag kommer

Permalänk
Hedersmedlem

Kul!
Skriv upp mig också

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Snusfri

Lite långt till Danmark, men hoppas det blir en trevlig tillställning 😉

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Äntligen i Skåne.
Jag kommer!

Permalänk
Konsolpleb 🕹

På!!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Ja for faen! - som man säger på andra sidan bron.

Jag har inte alls koll på Malmös kroglista, men ett förslag är att välja en som är på gångavstånd från stationen. Blir det som vi har tänkt bör ju ingen köra bil hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Jag har inte alls koll på Malmös kroglista, men ett förslag är att välja en som är på gångavstånd från stationen.

Det är nog en bra idé att fundera på vad man vill göra, antingen någon aktivitet eller inte typ? Vill man bara hänga och dricka bira så finns det massor av trevliga barer att välja mellan.

Det vore nog bra dock att försöka välja en bar annars som inte brukar vara allt för högljudd. Inte för att jag är gammal och tråkig men om man ska träffas för första gången så vill jag helst undvika att behöva skrika till personen på andra sidan bordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Kul att se att personer i redaktionen dyker upp! Ni är välkomna till skåneland

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ja e på 🙂

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av My2nd:

Sover väl så länge jag tycker det är gott!

Fick höra storyn bakom "sjusovare". Bannemig det sjukaste jag hört!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Fatmajk:

Kul att se att personer i redaktionen dyker upp! Ni är välkomna till skåneland

man bangar ju aldrig på en ursäkt att besöka moderlandet!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av My2nd:

Sover väl så länge jag tycker det är gott!

Rögar du ossåe?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fatmajk:

Woohooo äntligen i Malmö, jag hänger på! Reserverar mig dock för sista-minuten bail då vi väntar en ny familjemedlem inom kort.

Förslag på ställen man kan hänga:

Brewdog (pub): Shuffleboard, brädspel
Interpol (pub/häng): Shuffleboard, biljard, dart
Rock biljard (pub/häng): Biljard (de kanske har annat också? länge sen jag var där)
Kappa bar (pub): e-sport bar & gaming (har inte hunnit testa denna än dock, andra vet nog bättre om det är ett lämpligt ställe eller inte)
Boulebar: Boule & häng

Andra bra barer (där man faktiskt kommer höra varandra på den andra sidan av bordet utan att skrika ja jag vet, jag är gammal...) är: The Green Lion Inn, Far i Hatten, Beer Ditch (obs: subjektivt dyr öl), Hyllie Bryggeri, ...

Nu har jag mest tagit barer men ska försöka komma på andra idéer också, listan uppdateras löpande!

Du glömde ett av svärjes bästa ölställen: Taproom Malmö. Finns gott om plats också. De har en tredje våning man nog kan få sitta på igen..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Skriv upp mig på listan!

Permalänk
Medlem

Skriv upp mig!

Visa signatur

[CPU:Ryzen 7 5800x][RAM:Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3600MHz][MB:ASUS ROG Strix B550-F GAMING][GPU:Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC][OS-HDD:Samsung 980 Pro 1 TB][Lagring-HDD:Samsung 970 EVO Plus 1 TB][Chassi:be quiet! Dark Base 700][Kylning CPU:Noctua NH-D15 2xNoctua NF-A15|Kylning chassi:5xNoctua NF-A14 PWM][Mus:Logitech G403 Prodigy||TB:Varmilo VEA88 Summit R2 V2 TKL MX Brown][Skärm:Acer XB270HU][PSU:EVGA SuperNOVA 1000 P2][Ljud:Logitech G935]

Permalänk
Medlem

Najs, vet ni vilken tid på ett ungefär? Jag ska jobba dagen efter så jag får i så fall agera fylletaxi

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Mangee75:

Najs, vet ni vilken tid på ett ungefär? Jag ska jobba dagen efter så jag får i så fall agera fylletaxi

Inte spikat än, men från 18:00-19:00 och framåt. If all else fails kan du kanske agera infösare och plocka upp forum-medlemmar runt om i Malmö som bangat!

Permalänk
Medlem

Woohoo! Nästan hemmaplan! Jag är på!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow