Permalänk
Medlem

Ny lägenhet! Sålde gamingrigen pga platsbrist.

Jaa, vi vart tvugna att flytta pga utökning.

Jag fick inte plats med min gaming rig, sålde allt och köpte mig en Next-gen konsol och började köra med kontroll i soffan!

Då jag endast lirar FPS-shooters, så var det inte hållbart 😅

Vi fick tag på ett uteförråd/cykelförråd ute på gården. Då började jag spåna på lite planer för vårt dåvarande klädförråd. Eftersom vi kunde flytta ut massvis med prylar till vårt nya förråd.

Här kommer lite före, under och efter bilder!

Hoppas ni gillart och att det kanske ger någon inspiration till sitt bygge! På samma sätt som jag har fått från andra här på galleriet!

Ha det gott!

Mvh M!

Besök galleriet här

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk
Medlem

Går ju att göra någon form av beskrivning här å i titeln? 😂
Fin liten gömma! Hade en liknande skrubb-setup för många årsen! Det kommer bli varmt

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Går ju att göra någon form av beskrivning här å i titeln? 😂
Fin liten gömma! Hade en liknande skrubb-setup för många årsen! Det kommer bli varmt

Haha vafan, jag gjorde det till en början.. glömde klicka på "spara ändringar" 🙈 Men tack för kommentaren, fixat nu!

Jaa jag e rädd för det, men hur snabbt blir det varmt? Satt 1h så fort jag blev klar, och då satt jag med arbetsshorts och t-shirt. Ville ta på mig tröja och långbyxor, var kallt. 🤔 Men kanske är mer på sommaren.

Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morrreee:

Haha vafan, jag gjorde det till en början.. glömde klicka på "spara ändringar" 🙈 Men tack för kommentaren, fixat nu!

Jaa jag e rädd för det, men hur snabbt blir det varmt? Satt 1h så fort jag blev klar, och då satt jag med arbetsshorts och t-shirt. Ville ta på mig tröja och långbyxor, var kallt. 🤔 Men kanske är mer på sommaren.

Om det är betongvägg så kommer det jämna ut temperaturen litegranna iaf

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Om det är betongvägg så kommer det jämna ut temperaturen litegranna iaf

Hoppas verkligen att du har rätt! Orkar inte att temperaturen ska spåra iväg.. men men, än så länge är det mer kallt än varmt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Morrreee:

tror han framförallt tänker på sommardelen av året.

dessa garderober brukar va rätt usel luftcirkulation i så värmen som alstras där inne kommer stanna där så kan bli lite stekigt där inne speciellt om rummet är helt oventilerat och dörren är stängd.

får tänka på att lite beroende på vad det är för dator kan du troligen komma upp i en iaf 100-300W total värmeutvecklig med datorn och skärmen inräknad.

sen om du sitter där inne kan du lägga på typ 50-100W nånstans i regionerna i värmeutvecklig på det.

sen belysningen vet jag inte hur mycket effekt det låg på men säg 50W varav ~20% av det blir värme på leds så 10w värme till

så i runda slängar kan man säga att totalt har du nånstans mellan 160-410W värmeutveckling vilket kan bli lite stekigt iaf på sommaren när inte utetempen är låg och kyler väggarna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

tror han framförallt tänker på sommardelen av året.

dessa garderober brukar va rätt usel luftcirkulation i så värmen som alstras där inne kommer stanna där så kan bli lite stekigt där inne speciellt om rummet är helt oventilerat och dörren är stängd.

får tänka på att lite beroende på vad det är för dator kan du troligen komma upp i en iaf 100-300W total värmeutvecklig med datorn och skärmen inräknad.

sen om du sitter där inne kan du lägga på typ 50-100W nånstans i regionerna i värmeutvecklig på det.

sen belysningen vet jag inte hur mycket effekt det låg på men säg 50W varav ~20% av det blir värme på leds så 10w värme till

så i runda slängar kan man säga att totalt har du nånstans mellan 160-410W värmeutveckling vilket kan bli lite stekigt iaf på sommaren när inte utetempen är låg och kyler väggarna.

Aah, okej! Jag försökte räkna lite på det innan också! Är ingen dator, kör med Xbox Series X, och en ultragear 27" skärm. Men aah det blir en värmeutveckling oavsett. Jag får återkomma om 3-4 månader! Skriver igen då 👍😃

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

...
...

Lätt fixat med en golvfläkt i dörren. Orkar inte partnern med öppen dörr kan TS kompromissa med att dörren är stängd, men ut-luften från AC:n där inne hamnar i rummet utanför (genom en snygg lucka i dörren)

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morrreee:

Jaa, vi vart tvugna att flytta pga utökning.

Jag fick inte plats med min gaming rig, sålde allt och köpte mig en Next-gen konsol och började köra med kontroll i soffan!

Då jag endast lirar FPS-shooters, så var det inte hållbart 😅

Vi fick tag på ett uteförråd/cykelförråd ute på gården. Då började jag spåna på lite planer för vårt dåvarande klädförråd. Eftersom vi kunde flytta ut massvis med prylar till vårt nya förråd.

Här kommer lite före, under och efter bilder!

Hoppas ni gillart och att det kanske ger någon inspiration till sitt bygge! På samma sätt som jag har fått från andra här på galleriet!

Ha det gott!

Mvh M!

Besök galleriet här

Ja det där misstaget har man ju gjort. Avecklat PC-gaming till förmån för ngn rutten konsoll. Funkar ju inte någonstans enligt mig. Satt med en Xbox X i 2 år helt oanvänd då alla här hemma hatade skiten.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Ja det där misstaget har man ju gjort. Avecklat PC-gaming till förmån för ngn rutten konsoll. Funkar ju inte någonstans enligt mig. Satt med en Xbox X i 2 år helt oanvänd då alla här hemma hatade skiten.

Måste dock erkänna att dessa nya konsoler, iaf den jag har, är jäävligt bra för priset man betalar! Kör 1440p och 120hz. Funkar klockrent! Det jag hade problem med var ju just kontrollen.. kontroll + skjutspel = kaos.. iaf för mig som har kört M&T i 15 år.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Morrreee:

Aah, okej! Jag försökte räkna lite på det innan också! Är ingen dator, kör med Xbox Series X, och en ultragear 27" skärm. Men aah det blir en värmeutveckling oavsett. Jag får återkomma om 3-4 månader! Skriver igen då 👍😃

ok trodde det var nån OEM micro ATX dator eller nått...

så nånstans mellan 200-300W nånting vid spelande för Xboxet, tittade lite data för den max power rating 315W men max uppmätt vid spelande strax norr om 200W.

random Ultragear 27" på prisjakt 39W

10W från belysningen eller nått

så lite mer exakt kalkylerat 250-300W vid spelande.

skulle ändå se över möjligheterna till installation av någon form av ventilering om du inte vill ha dörren öppen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morrreee:

Måste dock erkänna att dessa nya konsoler, iaf den jag har, är jäävligt bra för priset man betalar! Kör 1440p och 120hz. Funkar klockrent! Det jag hade problem med var ju just kontrollen.. kontroll + skjutspel = kaos.. iaf för mig som har kört M&T i 15 år.

Jo och det är ju just gällande kontrollen det spricker. Har man suttit med mus och tangentbord i många år så kräks man av handkontrollers.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Tips för framtiden, hål i dörren eller något för inluft från AC. Kör en AC in dit med slan antingen utomhus eller bara i annat rum (palla bry sig om resten ;).

Du slipper ljudet, värmen och får det gött där inne!

Men som andra nämnt, ska du stänga dörren så fixa ordentligt med inluft. Du lär förbruka allt syre där inne på typ 20min med dörren stängd (och ventilen ovanför dörren är nog inte nog).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.