Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Du kan omöjligt ha sett The Northman om du klassar den som barnfilm. Det är ingen av Eggers filmer för övrigt om du ens sett någon, men de kanske är för svåra för dig?

The Northman har många extremt våldsamma och brutala scener som barn absolut inte borde se.

Ditt inlägg är provocerande.

Man får väl skilja lite på barnsliga filmer och barnfilmer. Barnslig behöver inte betyda dålig på något sätt, även om det ofta tolkas så, men det är ju lite av motsatsen till "seriös". Det finns många filmer jag gillar som jag ändå ser som rätt barnsliga, allt ifrån hjärndöda actionrullar (Fast Five eller Commando exempelvis) till "dåliga" komedier (Happy Gilmore eller Austin Powers kanske), men att de är barnsliga är det ju ingen diskussion om, även om de inte är barnfilmer.

Permalänk
Medlem

Jag tycker folk beter sig mycket bättre på bio än hemma vad gäller ljudvolym, prassel och mobiler. Där kan vi ju verkligen snacka om att folk är distraherade.
Skämt åsido, så tycker jag personligen att folk i allmänhet beter sig bra på bio.

Filmer som The Batman/Northman är väl kanske inte barnfilmer, men det är ju filmer som är helt klart riktade till ungdomar och unga vuxna. Inget fel i dessa filmer, tycker själv sådant kan vara väldigt underhållande emellanåt.

Apropå stumfilm så såg jag Nosferatu på cinemateket. Musiken framfördes live på piano och dragspel. Trevlig upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Jag tycker folk beter sig mycket bättre på bio än hemma vad gäller ljudvolym, prassel och mobiler. Där kan vi ju verkligen snacka om att folk är distraherade.
Skämt åsido, så tycker jag personligen att folk i allmänhet beter sig bra på bio.

Filmer som The Batman/Northman är väl kanske inte barnfilmer, men det är ju filmer som är helt klart riktade till ungdomar och unga vuxna. Inget fel i dessa filmer, tycker själv sådant kan vara väldigt underhållande emellanåt.

Apropå stumfilm så såg jag Nosferatu på cinemateket. Musiken framfördes live på piano och dragspel. Trevlig upplevelse.

Håller inte med
Har fått säga till alltför många barn/ungdomar/vuxna som inte kan låta bli sin mobil på biografer. Riktigt omoget och respektlöst.
Senaste gången var det en medelålders "man" som hela tiden tiden tittade i sin mobil. Väntar man något viktigt samtal har man inget på en biograf att göra i min mening.

Kan dock tilläggas att jag bor i Stockholm där många konstiga människor bor

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

Du kan omöjligt ha sett The Northman (rated R) om du klassar den som barnfilm. Det är ingen av Eggers filmer för övrigt om du ens sett någon, men de kanske är för svåra för dig?

The Northman har många extremt våldsamma och brutala scener som barn absolut inte borde se.

Ditt inlägg är provocerande.

Förstår att det framstår som provocerande, men du får faktiskt gilla precis vad du vill, och jag får faktiskt gilla och tycka precis hur jag vill Blir du så provocerad av det lilla faktumet tror jag att du kanske bör jobba på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Jag såg Braindead på bio när den kom. Det var den första ocensurerade splatterfilmen i Sverige, och därmed en stor grej för skräckfilmsfantaster. Det var en upplevelse som jag aldrig kommer att uppleva på bio igen. Alla i publiken var jättetaggade och det var hur bra stämning som helst. När scenen där huvudpersonen går loss på gräsklipparen på festen ställde sig alla i publiken upp och skanderade "Blod! Blod! Blod!".

Höjdar film. låter som stämningen var på topp. Selwyn for the win.
tror det finns en framtid för biografer. https://youtu.be/tOUwnNVlgWk