Skapa en digital tv tablå - Nya funktioner - Api för tv tablå
Tja!
Jag har en ide som jag skulle vilja ha lite feedback på. Det är så att jag funderar på att skapa en digital tv tablå.
I dagsläget finns det några stycken tv tablåer t.ex. Tv-tabla.nu , Allatvkanaler.se , Tv.nu o.s.v.
Min ide är att skapa en liknande sajt fast med en funktion som gör det möjligt att streama tv-programmen direkt i tv tablån. Vad tror ni om det?
Jag letar också efter ett API! Jag har googlat runt en massa men kan inte hitta något färdigt API för svenska tv-kanaler. Finns det någon här som vet vart man kan få tag på ett API?
Någon annan ny funktion som skulle vara bra?
Tips och feedback uppskattas verkligen!
När jag använde MythTV för några år sedan så fanns det gratis-"API":n där svenska TV-kanaler finns med. Det fanns ett gäng att välja mellan, jag använde XMLTV. Jag tittade aldrig på hur det fungerade i detalj, men jag tror att man använder en "grabber" för rätt land (sverige), vilken kan ladda ner en XML-fil i ett välspecat format.
Jag tycker iden är intressant. Jag antar att du tänker länka in streamen från en officiell sajt, typ SVT Play. Vissa kan nog bli lite småsura över det. Att skicka folk till den officiella sajten borde vara oproblematiskt. Man kan ju tänka sig någon variant där den officiella sajten visas i en frame eller något.