Tjo! Jag köpte en billig musmatta från något billigt märke (ej Deltaco eller Eldorado men liknande) för cirka 50 SEK och det visar sig att min datormus (Microsoft IntelliExplorer 3.0 - ny utgåvan) fastnar i den efter ett tag pga. flagnerade hud och liknande.
Detta gör att jag fastnar ibland och inte kan göra fram-och-tillbaka-rörelser i sidled vilket hämmar min produktivitet som egenföretagare 100% via datorn som främsta primära arbetsverktyg.
Grejen är att tidigare hade jag en musmatta från Deltaco med inbyggt handledsstöd som fungerade prima (inga problem trots flagnerade hud på mattan) men den började blöda silikonfett efter ca 5-6 år nu så jag köpte ett handledsstöd separat och nu provade på denna billiga musmatta som först fungerade men väldigt fort (bara några dagar) började visa på sina problem.
Jag har en flexibel budget upp till 500 SEK. Om det finns någon stor musmatta (har IKEA-bord 60 cm djup, 100 cm brett) som även täcker datorskärmsfötterna och tangentbordet så vore det prima.
Ytan som bör täckas är minst 50 cm djupled och minst 77 cm sidled (bredden).
Tack för tipsen på förhand!
Detta var tidigare musmattan som fungerade primära: https://images.fyndiq.se/images/f_auto/t_600x600/prod/2e3ecde2c0344198/ad0ebf4a5c47/deltaco-musmatta-med-handledsstod-gra
Men jag behöver ej längre sådan då jag har separat handledsstöd.