Bahnhof: Finner ej sida för ändring av bredbandshastighet?

Permalänk
Medlem

Bahnhof: Finner ej sida för ändring av bredbandshastighet?

Hej!

Jag är inne på Bahnhof.se, och inloggad på mina sidor. Jag ville kolla vad det fanns för andra alternativ när det gäller min hastighet på bredbandet, men jag kan inte hitta det någonstans överhuvudtaget på den här sidan som ser ut som den är designad år 1990. Jag ser vad för tjänster jag har under översikt, där står det: Bredband och under det står det Anonym surf. Det stämmer kanon.

Men när jag vill klicka in och kanske se andra hastigheter och dess priser per månad så finns det absolut ingenting. Jag förstår inte hur de kan ha Sveriges bästa nät men Sveriges uslaste hemsida.

Någon som vet var jag ska klicka in eller är det enbart ringa som gäller? Varit kund i så många år att jag inte har koll längre men detta gör mig frustrerad.

Detta är det enda jag ser under bredband:

Lite "arg" ton i inlägget, jag vet, men jag är lost

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

Precis så dumt är det. Du måste kontakta bahnhof genom något av de alternativ som finns.

Permalänk
Medlem

Loggade in precis och kolla under samma flik på mina sidor, får upp flera förslag (från 250 till 1000) kanske något tillfälligt bara?

Permalänk
Medlem

Så ser det ut för mig, kanske inte alla kunder har fått den nya portalen ännu?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

<Uppladdad bildlänk>

Har den gamla portalen som ts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av monoleg:

Loggade in precis och kolla under samma flik på mina sidor, får upp flera förslag (från 250 till 1000) kanske något tillfälligt bara?

Skrivet av 2000+:

<Uppladdad bildlänk>

Men vad i hela friden? Jag kan säga att det inte är första gången jag loggat in och försökt hitta, detta är säkert 3:e gången för jag har också trott att det är något tillfälligt.

Och den där portalen såg ju jättefin ut... den skulle man ha (Och btw, hur har du sån billig prislapp på ditt 1000/1000? Superbra pris).

Men ja... första kommentaren på tråden säger att han upplever samma sak som mig? Jätteskumt ju. Jag må gå och lägga mig inför jobbet imorgon så kikar in imorgon igen, tack så länge.

Visa signatur

Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

Nya "Mina sidor" finns här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg0n:

Nya "Mina sidor" finns här.

Så trevligt, tack så mycket!

Visa signatur

Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

När jag hade bahnhof så kunde man endast uppgradera sin hastighet (och betala mer) via mina sidor, ville man välja en lägre hastighet så fick man kontakta supporten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinkyboo:

När jag hade bahnhof så kunde man endast uppgradera sin hastighet (och betala mer) via mina sidor, ville man välja en lägre hastighet så fick man kontakta supporten..

Det stämmer, det ser jag nu också. Man kan bara gå uppåt. Finns inget nedåt i listan för mig nu xD

Visa signatur

Dark mode everything √

Permalänk

När jag går till förstasidan utan att logga in och försöker söka på min egen adress så finns inte ens min gata i deras system. Sen ser jag att min hastighet kostar 20 kr mindre i månaden än vad jag betalar, om man tecknar nytt. Sen ville jag ändå ändra till en snabbare hastighet. Jag gjorde mitt val (på den nya sidan) och klickade "beställ" och fick sedan bekräfta det igen, och sedan "tack för din beställning". Men sen liksom inget mer. Inget mejl eller nåt, står fortfarande att jag har gamla hastigheten, enligt bredbandskollen gamla hastigheten. Vill komma i kontakt med kundtjänst nu så här på helgen bara genom att skicka ett mejl/formulär, men det finns inte. Bara chatt eller telefon, som är stängda.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

När jag går till förstasidan utan att logga in och försöker söka på min egen adress så finns inte ens min gata i deras system. Sen ser jag att min hastighet kostar 20 kr mindre i månaden än vad jag betalar, om man tecknar nytt. Sen ville jag ändå ändra till en snabbare hastighet. Jag gjorde mitt val (på den nya sidan) och klickade "beställ" och fick sedan bekräfta det igen, och sedan "tack för din beställning". Men sen liksom inget mer. Inget mejl eller nåt, står fortfarande att jag har gamla hastigheten, enligt bredbandskollen gamla hastigheten. Vill komma i kontakt med kundtjänst nu så här på helgen bara genom att skicka ett mejl/formulär, men det finns inte. Bara chatt eller telefon, som är stängda.

Bahnhof skickar ett ärende till ditt stadsnät och dom aktiverar din nya hastighet. Det är oftast så det går till.

Permalänk
Skrivet av zipmiX:

Men vad i hela friden? Jag kan säga att det inte är första gången jag loggat in och försökt hitta, detta är säkert 3:e gången för jag har också trott att det är något tillfälligt.

Och den där portalen såg ju jättefin ut... den skulle man ha (Och btw, hur har du sån billig prislapp på ditt 1000/1000? Superbra pris).

Men ja... första kommentaren på tråden säger att han upplever samma sak som mig? Jätteskumt ju. Jag må gå och lägga mig inför jobbet imorgon så kikar in imorgon igen, tack så länge.

Så värst bra pris är det inte

Och jag kan se nedgradering till 1000Mbit så att man bara kan se uppgraderingar stämmer inte heller. (Sen varför jag skulle vilja uppgradera till samma hastighet som jag har nu till ett dyrare pris vet jag inte 😆)

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Jag har nu uppgraderat min uppkoppling tack vare den här tråden.

Jag gick in på den nya sidan, som nu verkar vara den officiella, och beställde en snabbare uppkoppling. Jag fick inget bekräftelsemejl från Bahnhof att det tagit emot beställning och det enda jag kunde se var att det låg ett pågående kundärende på mina sidor.

Men efter en vecka fick jag ett mejl från Bahnhof som sa att de nu har uppgraderat till min nya hastighet.

Permalänk
Skrivet av kalle-anka:

Jag har nu uppgraderat min uppkoppling tack vare den här tråden.

Jag gick in på den nya sidan, som nu verkar vara den officiella, och beställde en snabbare uppkoppling. Jag fick inget bekräftelsemejl från Bahnhof att det tagit emot beställning och det enda jag kunde se var att det låg ett pågående kundärende på mina sidor.

Men efter en vecka fick jag ett mejl från Bahnhof som sa att de nu har uppgraderat till min nya hastighet.

Ah, själv fick jag efter någon timme ett mejl från Bahnhof där det stod att jag inom cirka en timme skulle få den nya hastigheten. Startade om lägenhetsboxen och routern och nu har jag enligt bredbandskollen nedladdning 89,72 Mbit/s, uppladdning 89,11 Mbit/s. Lite konstiga siffror för att ha bytt till 250/100.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Så värst bra pris är det inte

Och jag kan se nedgradering till 1000Mbit så att man bara kan se uppgraderingar stämmer inte heller. (Sen varför jag skulle vilja uppgradera till samma hastighet som jag har nu till ett dyrare pris vet jag inte 😆)

<Uppladdad bildlänk>

Ditt 1000/1000 kostar mindre än 250/250 för mig. Så jo det är billigt. Och kolla för mig, jag kan inte se något som är nedåt, bara uppåt. Så det verkar som att du får något special för du är från Stockholm? haha

Visa signatur

Dark mode everything √

Permalänk
Skrivet av zipmiX:

Ditt 1000/1000 kostar mindre än 250/250 för mig. Så jo det är billigt. Och kolla för mig, jag kan inte se något som är nedåt, bara uppåt. Så det verkar som att du får något special för du är från Stockholm? haha

<Uppladdad bildlänk>

Om du kollar lite i den här tråden så ser du nog snabbt att 500kr för 1000/1000 inte är ett speciellt bra pris.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1656684-hur-mycket-bet...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Om du kollar lite i den här tråden så ser du nog snabbt att 500kr för 1000/1000 inte är ett speciellt bra pris.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1656684-hur-mycket-bet...

Men det står 349kr för dig? Jämfört med mina priser på 839 är inte det billigt i jämförelse? Oavsett vad du tycker 1gbit internet borde kosta, typ 29kr kvartalet, är det okej pris för dig?

Visa signatur

Dark mode everything √