nview problem..behöver hjälp!!!

Permalänk
Medlem

nview problem..behöver hjälp!!!

Jag har ett mycket skumt problem med mitt gf ti 4200, det är så att jag ska använd tv outen för att kolla på film, och jag vill inte använda tvtool för att det av nån anledning blir kass bildkvalitet.

Men när jag ska använda nview så får jag bara svartvitt, felet är att jag inte kan ställa om till komposit in. den menyn finns inte i min dator av nån anledning, men hos min bror som har samma grafikkort och samma drivrutiner och kablar finns det en meny som heter "välj videoformat" jag har testat nästan allt men lyckas inte få fram den iaf....

Vad göra?????????

Permalänk
Medlem

Hmm...det var längesen jag använde TV-Out men då fanns det som du sa välj video format och som standard var den på auto så den fick man ändra om man körde scart! Men kan det vara skillnad på drivrutinerna ni har?

Visa signatur

Signatur raderad, se våra regler /Mental

Permalänk
Medlem

jag har kollat upp allt som jag kan tänka mig, men inget fungerar så nu går jag och köper ett xbox och chippar det istället, hatar tv-out!!!

Permalänk
Medlem

Om du vill ändra inställningarna så måste du köra bara med skärmen annars kommer man inte in i den menyn. Sen går du in på device settungs -> Select output device - > advanced. Där kan du ställa in vilket format du ska köra på.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

tack för tipsen, men jag måste tyvärr säga att inget av dem gjorde den minsta skillnad.

Permalänk
Medlem

Du kör på pal/g ?

Kanske är scart kontakten som glappar om du kör med en sådan.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

japp, jag kör pal/g

Men hur jag än gör så kan jag inte få fram de valmöjligheterna ni pratar om.

Permalänk
Medlem

Du kan testa att installera nya drivrutiner till ditt grafikkort.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
Om du vill ändra inställningarna så måste du köra bara med skärmen annars kommer man inte in i den menyn. Sen går du in på device settungs -> Select output device - > advanced. Där kan du ställa in vilket format du ska köra på.

Hej. Har exakt samma problem som han som skrev tråden.
Hur som helst letade jag febrilt igår efter någon sån "switch" mellan S-video och komposit.
Vilken drivrutinsversion är det där? Och kan det vara något krångel så att det inte finns på de svenska drivrutinerna?

Edit: Har de nyaste drivrutinerna.

Visa signatur

[Processor] AMD XP Barton 2500+@3200+ | [Moderkort] ABIT NF7-S rev 2.0 | [RAM] 2x 256 TwinMOS 400 DDR | Gainward Gf4 ti4200 128 megs Golden, | [HDD] 80 gigs Western, 160 gigs Maxtor, 200 gig Maxtor x2 = 640 gig. |[Chassi] Neonlight