World of Warcraft: Dragonflight anländer innan årets slut

Permalänk
Melding Plague

World of Warcraft: Dragonflight anländer innan årets slut

Activision Blizzards senaste expansion till World of Warcraft kan nu förköpas och meddelas lanseras senast den 31 december 2022.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Får att hålla sig optimistisk, kan bli bra, kan bli en katastrof.
Kommer bli ett CE köp oavsett.. (även att min hylla inte ens tar emot Shadowlands)

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Kort med tid för beta, precis som med Shadowlands. Det är inte lovande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Får att hålla sig optimistisk, kan bli bra, kan bli en katastrof.
Kommer bli ett CE köp oavsett.. (även att min hylla inte ens tar emot Shadowlands)

<Uppladdad bildlänk>

Otroligt störande att ändra designen sådär…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Kort med tid för beta, precis som med Shadowlands. Det är inte lovande.

Spelar ingen roll hur lång betan är om Blizzard fortsätter med sin konstiga "Vi hör er men ni har fel" attityd. Är dock försiktigt optimistisk inför denna expansion, hoppas verkligen att de kommer att lyssna nu vilket Ian har lovat...

Permalänk
Medlem

Jag gav upp WoW nån gång innan Legion. Provat på det två gånger sedan dess och varit lika besviken varje gång. Classic spelade jag iaf i 2 månader.
Hoppas det lever upp för er som fortfarande spelar det men personligen inte alls taggad. Blizzard har tappat 100% av good will sakta men säkert senaste åren och Diablo immoral blev grädden på moset för mig. Nu är det samma kritiska öga som mot EA.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Tråkigt med förköp som vanligt, men förstår de som spelat wow genom alla tider att det räknas in i den årliga ekonomin…

Kul med ett nytt ansikte till på redaktionen @versions! Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Kort med tid för beta, precis som med Shadowlands. Det är inte lovande.

Tycker inte bristerna i shadowlands beror på för lite betatestande, snarare usla designval.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Att det släpps i år var väldigt oväntat mest för att Wotlk Classic också kommer under hösten. Jag har inte lirat WoW mer än en månad per expansion sedan Legion. Efter det har jag köpt det för att lira levlingen med polarna och det brukar aldrig gör mig besviken.

Jag tippar ändå på att det släpps så sent som möjligt. December release känns nästan confirmed med tanke på att det inte alls var länge sedan announcement (som brukar vara ett år innan release) kom.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Tycker inte bristerna i shadowlands beror på för lite betatestande, snarare usla designval.

Fast det rapporterades mycket av betatestare i Shadowlands, men Blizzard brydde sig inte så anmärkningsvärt.

Permalänk
Medlem

En av de stora grejerna de pushar med expansionen är ju de expansiva talangträden som ska användas istället för massa "borrowed power" - system. De här talangträden behöver testas av spelare och nödvändiga ändringar behöver ske innan lansering för att inte expansionen ska skeppas med ytterligare ett trasigt system de behöver spendera tid med att reparera. Enda sättet att det ska funka är en ordentlig beta period och 6 månader är alldeles för lite, framförallt utifrån tidigare erfarenheter då många end game relaterade funktioner blir klara precis innan lansering.

Att de väljer att skeppa expansionen innan året är slut känns återigen som att de är pressade att få in snabba intäkter snarare än att lansera en bra och välpolerad produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Fast det rapporterades mycket av betatestare i Shadowlands, men Blizzard brydde sig inte så anmärkningsvärt.

det bekräftar väl bara påståendet att bristerna inte var pga av för lite testande?

Permalänk
Medlem

Tippar WoTLK i oktober och Dragonflight tidiga december. Inte så mycket att göra första tieren av wotlk ändå.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Fast det rapporterades mycket av betatestare i Shadowlands, men Blizzard brydde sig inte så anmärkningsvärt.

Skrivet av Robiban:

det bekräftar väl bara påståendet att bristerna inte var pga av för lite testande?

Precis, betatest är för att testa att allt fungerar, inte om det är bra design.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Själv körde jag alla fram till Battle for Azeroth, där tröttnade jag fullständigt på deras story. Shadowlands var första expansionen jag inte köpte. Men Dragonflight är jag stillsamt optimistisk inför. Blir ingen som helst pre-order dock.

Permalänk
Medlem

För ett bolag som kanske är mest känt för sina cinematic trailers kändes den här väldigt lustig. Lite som en icke-ironisk mix av How to Train Your Dragon och Game of Thrones. 😳 Jämför också karaktärerna, känslan, och storyn i Battle for Azeroth-trailern med en stengubbe som klättrar upp för ett torn och flyger iväg på en drake. 🤔

Permalänk
Medlem

Förköper man spel har man inte rätt och gnälla när spelet brister vid release och hela sin livslängd.

Gillar dock att de skalat ner hoten, de blev lite för mycket med Jailer som tydligen låg bakom allt vi såg. Dags och gå tillbaka till att Defias Brotherhood är huvudproblemet.

Permalänk
Skrivet av Ryssfemma:

Förköper man spel har man inte rätt och gnälla när spelet brister vid release och hela sin livslängd.

Gillar dock att de skalat ner hoten, de blev lite för mycket med Jailer som tydligen låg bakom allt vi såg. Dags och gå tillbaka till att Defias Brotherhood är huvudproblemet.

Håller med dig där.

ActivisionBlizzard (AB) Skiter ju också i spelarna helt och hållet. Kan dom få in pengar och göra aktieägarna nöjda så är de klara så. Diablo Imortal eller Warcraft Reforged borde vara bevis nog att AB skiter helt fullständigt i vad spelarna vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Att det släpps i år var väldigt oväntat mest för att Wotlk Classic också kommer under hösten. Jag har inte lirat WoW mer än en månad per expansion sedan Legion. Efter det har jag köpt det för att lira levlingen med polarna och det brukar aldrig gör mig besviken.

Jag tippar ändå på att det släpps så sent som möjligt. December release känns nästan confirmed med tanke på att det inte alls var länge sedan announcement (som brukar vara ett år innan release) kom.

Sen november / tidig december är väl väntat. Med tanke wrath, cata, warlords och shadowland har alla släppts i dessa månader

Nyfiken mest när wrath släpps. Jag skulle gissa på augusti någon gång, ger 3 månader för folk att spela och sen hoppa över till nya expansionen.

Permalänk
Medlem

Varit med sedan start fram t o m Shadowlands, men nu får det vara över för min del. (tror jag, kanske är bäst att tillägga)

Permalänk
Medlem

Ser fram emot denna expansion och tror den kommer bli bra. De har äntligen övergett en hel del dåliga designval som de länge envist klamrat sig fast vid. Överlag tycker jag de verkar vara på spåret igen.

Bara en sån sak som att de verkar överge den lånade kraft som länge vart en del av spelet nu. Det var coolt i Legion när man som spelare hade en koppling till grejerna men därefter har det bara vart krystat och känts konstigt.

Sen att styra upp saker och designa allt med massvis med tidsbegränsningar är grej två jag stört mig på och som jag fattar det ska detta ses över också och förhoppningsvis bli bättre. Försvinner det helt? Knappast, jag förstår att de behöver portionerna ut vissa saker lite. Men det ska ju inte gå till överdrift.

Jag menar...låt säga att bli exalted med en grupp ger dig ett bra vapen i slutändan, eller en cool kosmetisk grej man gillar. Super tänker man, då jobbar jag mot detta. Kul mål med en trevlig belöning när det är klart...problemet är ju bara att det vapnet jag får är ju helt värdelöst när man väl äntligen når exalted status med gruppen och det kosmetiska, coolt förvisso men alla andra får ju tillgång till det samtidigt...För här är problemet...det är designat att ta veckor eller månader med dagliga små munsbitar till framsteg, det finns alltså en minsta tid det SKA ta att nå exalted...känns ju "sådär" minst sagt att lägga tiden då. Mer ett jobb man ska genomlida snarare än tillfredsställelsen av att man har något bra/coolt före många andra för man la ner tiden på det.

Jag är casual, så jag vet att jag kommer ligga efter de med mer tid. Men när jag väl sitter och verkligen kan lägga tid på något suger det skapligt att slå i tidsväggen omgående...så får man snällt hitta något annat att göra, för den där aktiviteten den ska ta mig minst två månader med daglig aktivitet att slutföra. Då försvinner liksom mitt intresset fullständigt. Det ena behöver inte utesluta det andra här. Låt säga att vissa aktiviteter finns det X antal av i veckan som ger stadiga framsteg för den som nöjer sig där. Men för de med tid eller vilja att snabbare ta sig till slutet finns aktiviteter att repetera, det ger mindre framsteg men de kan utföras tills det är klart OM man vill lägga tiden helt enkelt.

Men som sagt, de verkar ha identifierat en del problem och jobbar med dem så jag hoppas det blir bättre. Några expansioner för sent men bättre sent än aldrig. Får se hur de i praktiken kan efterleva detta nu förstås. Men jag tror det blir bra, om inte annat bättre så kan de förfina detta ytterligare till expansionen efter Dragonflight och verkligen träffa rätt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Battle for Azeroth var första expansionen jag var taggad på sen Cataclysm, tyvärr blev BfA värdelöst endgame och storyn blev trist. Var sjukt taggad på att få gå tillbaka till ett klassiskt Horde vs Alliance men blev besviken så in i helvete.

Det här kommer säkert vara värdelöst också, men jag kommer ändå köpa det och lvla upp.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Alltid kul med en ny expansion!

Även ifall man skulle tröttna "snabbt" (som i 1-2 månader) så blir det ändå många speltimmar per krona jämfört med de flesta andra spel.

Har man kul i nya expansionen: Bra!
Har man inte kul i nya expansionen: Bra att få mer tid över till annat!
Jag ser det mer som en win-win än ett problem.

Permalänk
Medlem

Man vill ju inte hoppas på för mycket, så det blir en liten hype

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Battle for Azeroth var första expansionen jag var taggad på sen Cataclysm, tyvärr blev BfA värdelöst endgame och storyn blev trist. Var sjukt taggad på att få gå tillbaka till ett klassiskt Horde vs Alliance men blev besviken så in i helvete.

Det här kommer säkert vara värdelöst också, men jag kommer ändå köpa det och lvla upp.

BfA var hyfsat fram till Jaina, sen vart det total pannkaka av det hela.
Nazjatar och Mechagon Island var expansionens höjdpunkter för mig.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Inte spelat shadowlands ordentligt då hört så fruktansvärt mkt negativt om den expansionen. Level 63 kom jag till. Hela designkonceptet har inte känts tilltalande what so ever.

Jag spelade bfa i patch 8.2 och det är en av de roligaste tider jag haft med wow faktiskt. Men som helhet fattar jag att bfa inte höll. Azerite necklace kändes random med sina attributer och inget jag orkade bry mig om som wow casual.

Att levla upp till max level och köra heroics har varit höjdpunkten i min wow karriär. Nu på slutet är de ju mythics å hann med nån där i bfa.

Hur dåliga saker och ting är i varje wow expansion så kan inget slå warlords of draenor i uselhet.

Permalänk
Sötast

Skynda nu att förboka! Skivorna kanske tar slut! Oh wait!

Permalänk
Medlem
Skrivet av M00rtin:

Inte spelat shadowlands ordentligt då hört så fruktansvärt mkt negativt om den expansionen. Level 63 kom jag till. Hela designkonceptet har inte känts tilltalande what so ever.

Jag spelade bfa i patch 8.2 och det är en av de roligaste tider jag haft med wow faktiskt. Men som helhet fattar jag att bfa inte höll. Azerite necklace kändes random med sina attributer och inget jag orkade bry mig om som wow casual.

Att levla upp till max level och köra heroics har varit höjdpunkten i min wow karriär. Nu på slutet är de ju mythics å hann med nån där i bfa.

Hur dåliga saker och ting är i varje wow expansion så kan inget slå warlords of draenor i uselhet.

Med tanke på att 60 är maxlevel är det väldigt imponerande att du tog dig till 63

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boggus:

Kort med tid för beta, precis som med Shadowlands. Det är inte lovande.

Wrath, Mists och Legion hade allihopa kortare beta-perioder än Shadowlands hade. Och värt att nämna: Alla 3 av dessa var bland WoW's bättre expansioner.

https://www.reddit.com/r/wow/comments/vhm2rt/wow_expansion_re...

Skrivet av Clasito:

Jag tippar ändå på att det släpps så sent som möjligt. December release känns nästan confirmed med tanke på att det inte alls var länge sedan announcement (som brukar vara ett år innan release) kom.

Med tanke på att announcement kom nästan 5 månader efter det borde (November 2021 Blizzcon, som aldrig blev av...) så är det inte helt otippat på att de faktiskt lyckas släppa expansionen innan årets slut.

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk

Jag är såld på temat iallafall! Spelat sedan urminnes tider men slutade spela efter första patchen i SL. Håller på med datorspelsmusik och skrev ett eget Dragonflight-tema bara av ren hype.

Visa signatur

It's not in the numbers, or in the statistics itself. It's in the method by which the numbers were collected.