Hej från nye chefredaktören

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FixT:

Välkommen 🙂 Vad är ditt favorit spel genom tiderna? Spelar du nu?

Tackar för välkomnandet!

Favoritspel var lite svårt att svara på... Bland de moderna är det nog Mass Effect-trilogin och Division-spelen, men totalt sett tror jag nog att jag får säga endera A Link to the Past eller Sensible Soccer till Amiga 500.

Just nu spelar jag mycket 20 Minutes til Dawn och AC: Valhalla. Har lovat mig själv att spela klart FFXV under sommaren också.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Printscreen:

Välkommen! Jag antar ju bara rakt av att du kommer dyka upp i fredagspanelen imorgon, ska bli kul!

Tack för välkomnandet!

Kan eventuellt bli så, ja. Det beror på om Jonas släpper in mig i studion eller inte.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eazy:

Välkommen! Låter som du träffat på spiken som Chefredaktör på Sweclockers!

Vågar vi hoppas på mer Linuxnyheter i framtiden? Har tycket att det varit lite enahanda med nyheter och hoppas det kanske kan ändras på. Känns lite som att antalet produkter som det rapporteras nyheter om kan räknas på ena handen (det upplevs så men kanske inte är sant). Datorer och teknik är mer än bara grafikkort. Har även hoppats på guider om hur man får till något än att bara ha nyheter eller tester av hårdvara. Kanske det sistnämnda hamnar utanför Sweclockers inriktning?

Tackar ödmjukast!

Nu är jag själv inte jätteduktig på Linux, men jag har definitivt ett intresse för det. Hittar vi Linux-nyheter som är intressanta för SweClockers kommer vi så klart publicera dem. Om inte annat uppmuntrar vi alltid medlemmarna att hitta på roliga saker med Linux som vi kan lyfta fram. Det kan ju till exempel bli aktuellt med nyheter om Linux-implementeringar i elbilar och dylikt framöver.
Redan innan jag kom hit gjordes det planer för mer guider och dylikt, så det kommer.

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Kul att du liksom jag var med på 8-bitars tiden, då det begav sig.

Skulle vi kunna få se en nostalgi krönika om Atari 130XE?
Själv hade jag en Commodore 128, på den tiden.

Permalänk
Medlem

Om jag säger 20 000 cuda cores vad säger du då?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Hej och välkommen! Riktigt nice att se ett nytt trevligt ansikte nu när flera droppat av. Önskar dig lycka till och hoppas på att få se dig i fredagspaneler.

Permalänk
Medlem

Välkommen in i värmen Anders!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Som nybliven värmlänning på deltid måste jag ställa den mest givna av teknikfrågor. Vilka är de bästa fiskevattnen här i obyggden? För mig som vill överklocka en gädda eller två? (Efter två somrar invid Vänern har jag inset att sjön enbart bjuder på bottennapp. Och det är liksom fel slags napp.)

Välkommen ombord, förresten! Trevlig presentation att läsa!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Välkommen! Värmland ligger mig varmt om hjärtat; har spenderat mycket tid att fiska i Stor-älgsjöområdet.

Permalänk
Medlem

Välkommen! Ska bli spännande vilket håll du leder SweC in i framtiden

För att du ska bli favorit direkt från medlemmarna så skulle nog ett påskyndande av mörkt tema vara på sin plats!

Mina önskemål på förändringar: Mer hårdvara och mjukvara, mindre andra ämnen (cykling, bilar, fiska, m.m.) på framsidan.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Det går väl inte att missbruka tv-spel!?

Välkommen i vart fall!

Permalänk
Medlem

@Enlightener Hej och välkommen.

Ponera att du hux flux hamnar i en gummibåt mitt ute i atlanten. Vad är 3 saker du gärna har med dig?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Lycka till Anders!

Visa signatur

//skrAnders\\

Permalänk
Medlem

Välkommen in i värmen🌞
Du har stora skor att fylla 👟
Lycka till 👍

Permalänk
Medlem

Kul, du verkar vara en trevlig prick!
Välkommen!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Välkommen

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Välkommen, och lycka till!

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Hej och välkommen Anders!
Heinz eller Felix??

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Musikälskare

Hej och varmt välkommen!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av leverbrock:

Hej och välkommen Anders!
Heinz eller Felix??

Ånej, nu kommer det att spåra ur helt här känner jag!

Defcon 1! Defcon 1!! 😁

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ånej, nu kommer det att spåra ur helt här känner jag!

Defcon 1! Defcon 1!! 😁

))))))))))))))))))))))))))))))))))

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem

Välkommen nye chefen. Ska bli kul med nytt ansikte, hoppas du är med på fredags panelen snart.

Visa signatur

Ryzen 5 3600, MSI X470 Gaming plus max, 16GB Ram, MSI RTX 3070 ventus x3 OC.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av cerb1980:

Välkommen nye chefen. Ska bli kul med nytt ansikte, hoppas du är med på fredags panelen snart.

Håll till godo med en mjukstart

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av leverbrock:

Hej och välkommen Anders!
Heinz eller Felix??

Nu börjar vi komma till de riktiga frågorna!

Permalänk
Medlem

Hej och varmt välkommen önskan jag dig!
Best of luck från Gävle 👍

Permalänk
Medlem

Välkommen, det ska bli intressant att se vad för inriktning det blir framöver. Själv hoppas jag på mer mjukvara och samma trevliga stämning som det har varit de senaste åren.

Permalänk
Medlem

Hej och välkommen.
Marmeladen under eller över osten ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Hej och välkommen.
Marmeladen under eller över osten ?

Marmelad äts med matsked direkt ur burk.

Permalänk
Medlem

Jag antar att den nye har arbetstider i motsats till detta forum som kväker dygnet runt

Permalänk
Medlem

Välkommen!

Vad har du för dator?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies