Device PCI requires further installation
Halloj!
Jag införskaffade lite uppgraderingar till min gamla dator i april och bytte i stort sätt ut hela systemet.
det jag skaffade var:
ASUS PRIME Z690-P WIFI D4
Intel I5 12600k
Cooler master 212 Hyper
16GB 3000Mhz RAM
Cooler master MWE 850 V2 GOLD
Samsung 980 PRO M.2
Jag återanvände min gamla GPU (GTX 980 TI) eftersom det har fungerat felfritt även nu på sina äldre dagar.
Nu till mitt problem.. Allting fungerade felfritt i ungefär 2 veckor efter första boot, hade mer fps än vad jag någonsin haft och allting flöt liksom bara på. Tills skärmen en dag blev totalsvart när jag spelade F1 och visade no signal detected, jag fick panik och tänkte att grafikkortet hade gjort sitt. Jag testade att starta om datorn, skärmen gick igång och allting verkade vara som det skulle men så fort jag spelade i mer än 5 minuter så uppstod samma problem. Jag fick låna ett grafikkort (AMD Radeon 390?) av en polare för att se om det var kortet som var felet men hade samma problem. detta var inget problem till en början eftersom att jag inte sitter vid dator särskilt ofta nuförtiden men nu i semestertider så kliar det i fingrarna när det är dåligt väder.
Så jag började felsöka.. Jag sökte och sökte och sökte men utan resultat, tills jag en dag för någon vecka sedan hittade i enhetshanteraren att drivrutiner i min dator inte uppdateras ordentligt, därav rubriken, Device PCI requires further installation.
Om jag går in i egenskaper i enhetshanteraren och kollar händelser så verkar det inte som att kortet vill "migrera" till det nya systemet.
Device PCI\VEN_10DE&DEV_17C8&SUBSYS_36B61458&REV_A1\4&22f77229&0&0008 requires further installation.
Raden ovan är felkoden som jag får upp i händelser och jag vet inte vad jag ska ta mig till så jag vänder mig till er nu, mitt semesterhuvud orkar inte mer, jag vill bara att burken ska fungera haha.
Jag har testat att avinstallera grafikkortet för att sedan låta datorn sköta installationen igen, Jag har försökt ominstallera rutinerna med hjälp av DDU, jag har försökt återskapa en tidigare drivrutin för att se om det hjälpte, det har till och med gått så långt att jag ominstallerade windows och blåste ur hela datorn. Ingenting verkar fungera dock.
Jag är supertacksam för svar!
Mvh en frustrerad individ