Permalänk
Medlem

Dålig erfarenhet av Razer tangentbord

Jag vet att Razer har kass kvalitetskontroll och jag har försökt hålla mig till andra märken. Har aldrig haft problem med Logitech, Corsair eller Ducky. Men nu föll jag igen.

Köpte en Huntsman v2 optical TKL för den var så tyst utan moddning och hade formatet jag ville ha.
Efter 6 mån såg jag att några av tangenterna spruckit.
Bilder

Razer säger att det är användarfel. Fråga mig inte hur :).

För ett par månader sedan skickade jag bilder på lite slitna tangenter på min 3 år gamla Corsair K70, till Corsair.
Efter två dagar hade jag fått nya.

Så är det när man köper "billiga" plastleksaker från Razer.

Permalänk
Medlem

Jösses, ser ut som nån gått bananas på tangenterna. Ja jag håller mig borta från razer när det gäller fler än 1 kategori. Tack för hinten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tragiskt. Priserna för dessa plattor med massa knappar är ju egentligen helt sjukt, tiden när alla rockade Logitech ultraX tangentbord för max ett par hundralappar så var det ju inte så jobbigt att bara köra en ny och se glad ut. Men för 2000kr+ så förväntar man inte bara extrem hållbar kvalite, men lite service kanske??

Mitt dyraste tangentbord Logitech G915 TKL har till och från problem med dubbelklick så Logitech är inte bättre dem. Inte i de prisklasserna man förväntar iallafall. Sitter nu igen med mitt CM Storm/cherry blacks från 2012 som kostade 799 kr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jösses, ser ut som nån gått bananas på tangenterna. Ja jag håller mig borta från razer när det gäller fler än 1 kategori. Tack för hinten.

Haha ja precis. Jag är en jäkel på att byta till primära vapnet sen duckar jag med C så hårt jag kan (vem gör det förresten ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Tragiskt. Priserna för dessa plattor med massa knappar är ju egentligen helt sjukt, tiden när alla rockade Logitech ultraX tangentbord för max ett par hundralappar så var det ju inte så jobbigt att bara köra en ny och se glad ut. Men för 2000kr+ så förväntar man inte bara extrem hållbar kvalite, men lite service kanske??

Mitt dyraste tangentbord Logitech G915 TKL har till och från problem med dubbelklick så Logitech är inte bättre dem. Inte i de prisklasserna man förväntar iallafall. Sitter nu igen med mitt CM Storm/cherry blacks från 2012 som kostade 799 kr...

Jaa, gamla goda Logitech ultraX.

Det är ju just servicen som jag gärna skulle uppskattat.
Nu får jag försöka hitta alternativa keycaps med shinethrough, nordisk layout och TKL. *Suck*

Permalänk
Medlem

Otroligt dåligt av razer, men är det bara 6 månader gammalt ska du kunna ta det via återförsäljaren.

Men prova Varmilo, dom är riktigt trevliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vituraz:

Otroligt dåligt av razer, men är det bara 6 månader gammalt ska du kunna ta det via återförsäljaren.

Men prova Varmilo, dom är riktigt trevliga

Tråkiga är att jag köpte den direkt från Razers webbshop :(.
Finns många fördelar med fysiska butiker.

Har tittat mycket på Varmilo, tack för tipset :).

Permalänk

Jag håller mig till Ducky. Har haft deras tangenbord i evigheter och inga spår alls av användandet.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag håller mig till Ducky. Har haft deras tangenbord i evigheter och inga spår alls av användandet.

Mjo, min Ducky SHINE 3 med bruna brytare från 2013 plinkar på bra. Visserligen har ett lyse under F6-knappen lagt hatten på hyllan.

Jag hade i alla fall stått på mig och reklamerat skrotet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Tråkiga är att jag köpte den direkt från Razers webbshop :(.
Finns många fördelar med fysiska butiker.

Har tittat mycket på Varmilo, tack för tipset :).

Jag har inte haft något problem med Razers support efter att h köpt produkter direkt från deras webshop. Retur och reklamation fungerade smidigt.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av GooGeL:

Mjo, min Ducky SHINE 3 med bruna brytare från 2013 plinkar på bra. Visserligen har ett lyse under F6-knappen lagt hatten på hyllan.

Jag hade i alla fall stått på mig och reklamerat skrotet.

Ja när det slutar funka så kommer det bli Ducky igen. Skönt att folk delar av sina erfarenheter så man håller sig borta från Razers tangentbord.

Har dock Razer möss och de har aldrig krånglat.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Få skiten utbytt på garanti, sälj den och gå tillbaka till Ducky eller Corsair.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag har inte haft något problem med Razers support efter att h köpt produkter direkt från deras webshop. Retur och reklamation fungerade smidigt.

Skrivet av Pvt_Rinzler:

Ja när det slutar funka så kommer det bli Ducky igen. Skönt att folk delar av sina erfarenheter så man håller sig borta från Razers tangentbord.

Har dock Razer möss och de har aldrig krånglat.

Nej, har egentligen haft en ok erfarenhet med deras support förr. Det är dock väldigt många fall av kvalitétsfel.
Köpte en Blackwidow ett tag tillbaka där knapparna hakade fast i varandra. Fick det utbytt till ett nytt med samma problem som jag sedan lämnade tillbaka.

Har haft två stycken Orbweavers där gummit där man har handen bubblat upp och lossnat.
Köpte en Tartarus där knapparna slutade fungera och en Tartarus Pro där färgen började flagna efter en månad.

Mössen har dock funkat fint. Har kört med deras Nagas från olika generationer.
Men det blir inga fler Razer tangetbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Tråkiga är att jag köpte den direkt från Razers webbshop :(.
Finns många fördelar med fysiska butiker.

Har tittat mycket på Varmilo, tack för tipset :).

Äsch då.. Men ja Varmilo är så vitt jag förstått det bästa man kan köpa utan att specialbeställa. Tungt och stabilt som rackarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Mjo, min Ducky SHINE 3 med bruna brytare från 2013 plinkar på bra. Visserligen har ett lyse under F6-knappen lagt hatten på hyllan.

Jag hade i alla fall stått på mig och reklamerat skrotet.

Mitt vita noridic Ducky Shine 2 + mina ANSI Ducky Shine 3 - 4 funkar ännu. Hade nått razor skit för många år sen, men aldrig mer razor. Vet inte hur det är nu men ingen standard botten rads mått gör det svårt att hitta passande keycaps sets. Gäller även corsair, om dom inte fått lita vett å fixat till standard botten rads mått men tänker inte sjunka så lågt ner
i träsket å köpa tangengtbord från dom.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vituraz:

Äsch då.. Men ja Varmilo är så vitt jag förstått det bästa man kan köpa utan att specialbeställa. Tungt och stabilt som rackarn

Håller inte alls med. Har ett fullsize Varmilo och det pingar som satan. Det är ett tydligt DING oavsett vilken tangent du trycker på. Typ som ett Model F förutom att det inte låter fantastiskt i övrigt.

https://www.youtube.com/watch?v=Y8MfixmFp1c

Sen vad som är bättre än Varmilo utan att bygga själv kan jag inte svara på, men jag hade inte sagt att ett Varmilo är värt 1700kr. Du bygger nog ett eget tangentbord för 1700 som är mycket bättre än det, dock inte fullsize.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Håller inte alls med. Har ett fullsize Varmilo och det pingar som satan. Det är ett tydligt DING oavsett vilken tangent du trycker på. Typ som ett Model F förutom att det inte låter fantastiskt i övrigt.

https://www.youtube.com/watch?v=Y8MfixmFp1c

Sen vad som är bättre än Varmilo utan att bygga själv kan jag inte svara på, men jag hade inte sagt att ett Varmilo är värt 1700kr. Du bygger nog ett eget tangentbord för 1700 som är mycket bättre än det, dock inte fullsize.

Kan bara instämma. Har lärt mig att koppla bort plingadet. Vad jag förstår så ska oringar kunna dämpa ljudet rätt mycket, men samtidigt säger många att det tar bort känslan i bordet.

Exakt som du sa, hade jag vetat om det hade jag inte spenderat 1700:- på bordet utan snarare byggt ihop ett eget från glorius eller liknande som verkar vara populärt. Hört att dom tydligen ska ha fixat sina överlubade stabilizers vid det här laget ⌨️

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Lyrisius:

Jag vet att Razer har kass kvalitetskontroll och jag har försökt hålla mig till andra märken. Har aldrig haft problem med Logitech, Corsair eller Ducky. Men nu föll jag igen.

Köpte en Huntsman v2 optical TKL för den var så tyst utan moddning och hade formatet jag ville ha.
Efter 6 mån såg jag att några av tangenterna spruckit.
Bilder

Razer säger att det är användarfel. Fråga mig inte hur :).

För ett par månader sedan skickade jag bilder på lite slitna tangenter på min 3 år gamla Corsair K70, till Corsair.
Efter två dagar hade jag fått nya.

Så är det när man köper "billiga" plastleksaker från Razer.

Razer har aldrig osat kvalitet... är nog den tillverkare som altid monterar sämst kabel på sina möss av alla tillverkare de börjar glappa där den går in i musen typ direkt... (erfarenhet av att byta ut kabeln på flera polares möss där kablarna börjat glappa efter ett par månader)

så brukar avråda folk att köpa Razer just pga deras tveksamma kvalitet och istället gå efter något lite mer robust.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows