Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Håller med om att formfaktor och bekvämlighet har hög prio när man är på språng.

Gått från
portabel DAC/AMP med batteri och storlek som ett halvt ciggpaket + trådad IEM/hörlur
->
Apple USB-dongle + trådad IEM för resor eller Sony Bluetooth DAC/AMP från SBH-24 + trådad IEM för gymmet
->
till numera oftast TWS med ANC (Technics EAH-AZ60) både för resor och gym.

Sen har jag ibland med en bättre dongle Fiio KA1 eller KA3 och trådade inears/hörlurar för finlyssning.

Jag har så sjukt svårt att får IEMs att oassa i øronen. Senast var det ett par jabra elite t75 som bara vägrade sitta ok.

Osäker på om jag bara har otur eller om jag bara sett på "fel" IEMs. Har inte nån butik i närhetwn där jag kan pröva och dessutom är de väl inte så glada i att lpta folk testa IEMs helt willy nilly?

Hursomhelst, därför är jag inne på en bärbar dac/amp. Lite störigt att både fiio btr7 och topping g5 är så nära lansering då de ser fina ut men gissar att ifi go blu kommer att göra ett godkänt jobb...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Håller med om att formfaktor och bekvämlighet har hög prio när man är på språng.

Gått från
portabel DAC/AMP med batteri och storlek som ett halvt ciggpaket + trådad IEM/hörlur
->
Apple USB-dongle + trådad IEM för resor eller Sony Bluetooth DAC/AMP från SBH-24 + trådad IEM för gymmet
->
till numera oftast TWS med ANC (Technics EAH-AZ60) både för resor och gym.

Sen har jag ibland med en bättre dongle Fiio KA1 eller KA3 och trådade inears/hörlurar för finlyssning.

Funderar på nya lurar och ser du använder technics är de bra. Jag funderar på over ear
Det är de eller Shure/Yamaha jag står och väljer lite över.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Buddaz112:

Funderar på nya lurar och ser du använder technics är de bra. Jag funderar på over ear
Det är de eller Shure/Yamaha jag står och väljer lite över.

Jag tycker Technics EAH-AZ60 är bra men inte perfekta. Som musikhörlur är de riktigt bra. Men för telefonsamtal i varierande miljöer borde det finnas bättre alternativ, främst för att man hörs dåligt vid blåst, trafik eller buller.

Bra ljud för musik och film
IPX4 stänkskydd, de tål vatten jag har råkat testa
Rätt bra variabel ANC
LDAC
Bra app med många funktioner, konfigurerbara touchkontroller och EQ, dock rätt begränsad med 5 fasta frekvensband
Ok storlek och många tips

Ogillar att om det är det bullrigt eller blåsigt så hörs man inte i andra änden
Sen tappar dom kontakten med ena hörluren ibland, trycker man på touchkontrollen kopplar den upp igen ibland, annars får man para dom igen
Ingen proximity sensor så hörluren verkar inte veta när den sitter i örat, med konsekvens att musik/video inte pausar när du plockar ur dom eller viloläge aktiveras.

Edit: det går att ställa in tidsgränser i appen så hörlurarna stängs av efter 5,10 min osv om inget ljud spelas.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Jag tycker Technics EAH-AZ60 är bra men inte perfekta. Som musikhörlur är de riktigt bra. Men för telefonsamtal i varierande miljöer borde det finnas bättre alternativ, främst för att man hörs dåligt vid blåst, trafik eller buller.

Bra ljud för musik och film
IPX4 stänkskydd, de tål vatten jag har råkat testa
Rätt bra variabel ANC
LDAC
Bra app med många funktioner, konfigurerbara touchkontroller och EQ, dock rätt begränsad med 5 fasta frekvensband
Ok storlek och många tips

Ogillar att om det är det bullrigt eller blåsigt så hörs man inte i andra änden
Sen tappar dom kontakten med ena hörluren ibland, trycker man på touchkontrollen kopplar den upp igen ibland, annars får man para dom igen
Ingen proximity sensor så hörluren verkar inte veta när den sitter i örat, med konsekvens att musik/video inte pausar när du plockar ur dom eller viloläge aktiveras

Gissade på att det fanns en del nackdelar. Lutar lite mot en Yamaha lur. Kan tydligen foldas ihop. Skall på tur i big city nästa vecka. Får se vad det blir. Bör ha bra ljud vid samtal.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Buddaz112:

Gissade på att det fanns en del nackdelar. Lutar lite mot en Yamaha lur. Kan tydligen foldas ihop. Skall på tur i big city nästa vecka. Får se vad det blir. Bör ha bra ljud vid samtal.

Alla hörlurar har sina för och nackdelar och TWS blir bättre kontinuerligt via mjukvara eller nya modeller. Jag kanske lät för kritisk. Är överlag väldigt nöjd med Technics AZ60, hade den fungerat bra för samtal i vind eller buller så hade den nästan fått full pott av mig. Jag känner inte till någon TWS som gör detta bra heller. Utan där är headset med boom-mic framför munnen som bör fungera bäst. Eller ännu bättre prata direkt i mobilen, vilket i princip alltid ger bäst ljud på andra sidan. Skrev om detta i ett tidigare inlägg.

Vilken Yamaha hörlur är det?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare

Den där nya SMSL C200 kommer nog bli populär om priset på $219 stämmer. Verkar som Aoshida publicerat lite för tidigt.
Tror inte den är true balanced design utan de balanserade in och utgångarna är av praktiska skäl, samma ljud som single-end, iallafall på 4,4mm utgången.

https://www.amazon.com/SMSL-C200-Headphone-Amplifier-ES9038Q2...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mumu55:

Den där nya SMSL C200 kommer nog bli populär om priset på $219 stämmer. Verkar som Aoshida publicerat lite för tidigt.
Tror inte den är true balanced design utan de balanserade in och utgångarna är av praktiska skäl, samma ljud som single-end, iallafall på 4,4mm utgången.

https://www.amazon.com/SMSL-C200-Headphone-Amplifier-ES9038Q2...

https://m.media-amazon.com/images/I/61WnSvyxn3L._AC_SL1500_.jpg

https://m.media-amazon.com/images/I/51xNXgCrm7L._AC_SL1500_.jpg

Oj då. Ja, verkar vara en Topping DX3 Pro+ killer.

Edit Sen kan man undra varför de ger falsk information om balanserade hörlutsutgångar.. rätt vanligt från kina-tillverkare.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Kaleid:

Oj då. Ja, verkar vara en Topping DX3 Pro+ killer.

Lite dyrare, lite fler anslutningar, inbyggt PSU. Ändå vettigt pris. Hoppas den är buggfri och utan barnsjukdomar. Tex Topping A90 Discrete verkar ha en del ex med kortis på 6,35mm utgången, otrevligt.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Alla hörlurar har sina för och nackdelar och TWS blir bättre kontinuerligt via mjukvara eller nya modeller. Jag kanske lät för kritisk. Är överlag väldigt nöjd med Technics AZ60, hade den fungerat bra för samtal i vind eller buller så hade den nästan fått full pott av mig. Jag känner inte till någon TWS som gör detta bra heller. Utan där är headset med boom-mic framför munnen som bör fungera bäst. Eller ännu bättre prata direkt i mobilen, vilket i princip alltid ger bäst ljud på andra sidan. Skrev om detta i ett tidigare inlägg.

Vilken Yamaha hörlur är det?

Tror jag skall prova kolla elgiganten och se vad de har. I worst case tar jag kanske nya sennheiser
Letar efter over ear
Bör ha hyfsat bra ljud när man pratar via telefon. Ofta på språng när jag ringer.

Permalänk

Sony mmx5 fina och helt ok ljud. Aldrig I livet för 5k. Det kan man glömma.
Svårt. Får se vad jag hittar när jag åker vidare till stor stad nästa vecka.
Hur svårt kan det vara att tillverka en bra trådlös lur utan att det måste kosta skjortan. Får se om nya Sennheiser imponerar eller inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mumu55:

Lite dyrare, lite fler anslutningar, inbyggt PSU. Ändå vettigt pris. Hoppas den är buggfri och utan barnsjukdomar. Tex Topping A90 Discrete verkar ha en del ex med kortis på 6,35mm utgången, otrevligt.

Manual:
https://m.media-amazon.com/images/I/C12jPqguFPL.pdf

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Fyndjägare

Nice. Hittar inget om FW update. Det vill man ju ha helst, särskilt om man köper tidigt.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mumu55:

Nice. Hittar inget om FW update. Det vill man ju ha helst, särskilt om man köper tidigt.

Hittar inget om dubbla DAC:ar heller, men finns ingen anledning att tro att man inte kan uppgradera firmware i alla fall.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Syrrans lyckades tvätta sina Airpods så ska sälja min till henne då jag ändå inte gillade dem. Funderar på att gå tillbaka till WF-1000XM4 då jag föredrog dem men de har ju ett år på nacken. Har det kommit något nytt bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Syrrans lyckades tvätta sina Airpods så ska sälja min till henne då jag ändå inte gillade dem. Funderar på att gå tillbaka till WF-1000XM4 då jag föredrog dem men de har ju ett år på nacken. Har det kommit något nytt bättre?

Jag hade även kikat på Sennheiser Momentum TWS 3.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Karazhan:

Syrrans lyckades tvätta sina Airpods så ska sälja min till henne då jag ändå inte gillade dem. Funderar på att gå tillbaka till WF-1000XM4 då jag föredrog dem men de har ju ett år på nacken. Har det kommit något nytt bättre?

Det finns nog en TWS som är bättre på vissa saker men sämre på annat. Jag är som sagt nöjd med mina Technics AZ60 men de har sina nackdelar dom med.

Finns massor av tester på nätet men väldigt svårt att avgöra vad som är influencermarketing, tillverkarfinansierad "test" och vad som går att lita på. Sen uppdateras mjukvaran i modellerna kontinuerligt så ljud, samtalskvalitet och bullerdämpning kan ha ändrats sen testet gjordes.

Hifi och Musik har testat en hel del och har scorat enligt följande i nr 5/2022. Det är fler lurar i testet men jag la in dom jag tycker är mest intressanta. https://hifi-musik.se/nummer/e/2022/5/ köp gärna tidningen för 49kr. En del av lurarna jämfördes även i nr 12/2021 https://hifi-musik.se/nummer/e/2021/12/
Om det går att lita på vet jag ej, har bara testat AZ60 av dom nedan.

Sennheiser Momentum True Wireless 3
Ljud 10
Samtalskvalitet 7
Bullerdämpning 8

B&W PI7
Ljud 10
Samtalskvalitet 7
Bullerdämpning 5

Bang & Olufsen Beoplay EQ
Ljud 8
Samtalskvalitet 7
Bullerdämpning 8

Bose QuietComfort Earbuds
Ljud 7
Samtalskvalitet 7
Bullerdämpning 9

Jabra Elite 7 Active
Ljud 7
Samtalskvalitet 9
Bullerdämpning 6

Jabra Elite 7 Pro
Ljud 8
Samtalskvalitet 8
Bullerdämpning 6

Sony WF-1000XM4
Ljud 8
Samtalskvalitet 5
Bullerdämpning 7

Technics EAH-AZ60
Ljud 9
Samtalskvalitet 6
Bullerdämpning 8

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Jag är lite sugen på att byta ut standardkabeln till mina Sennheiser HD650.

Har läst tidigare om de som finns på etsy.com

har ni några erfarenheter av dessa kablar?
Är det värt det?

Jag kör dem kopplade till en FiiO K5PRO.

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

Jag är lite sugen på att byta ut standardkabeln till mina Sennheiser HD650.

Vad är det för fel på den nuvarande och vad förväntar du dig att en ny skall bidra med?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Alla hörlurar har sina för och nackdelar och TWS blir bättre kontinuerligt via mjukvara eller nya modeller. Jag kanske lät för kritisk. Är överlag väldigt nöjd med Technics AZ60, hade den fungerat bra för samtal i vind eller buller så hade den nästan fått full pott av mig. Jag känner inte till någon TWS som gör detta bra heller. Utan där är headset med boom-mic framför munnen som bör fungera bäst. Eller ännu bättre prata direkt i mobilen, vilket i princip alltid ger bäst ljud på andra sidan. Skrev om detta i ett tidigare inlägg.

Vilken Yamaha hörlur är det?

Yamaha YH-E700A
Butiken vill ha 3000kr för den.
Öronpluggar klarar jag inte av. Är något fel på öronen. Får bara ont. Måste vara over ear. Gillade komforten på de Denon för runt 3k som är trådlösa. Var svårt sist att hinna med en lyssning. Funderar lite på de också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av d3rrty:

Jag är lite sugen på att byta ut standardkabeln till mina Sennheiser HD650.

Har läst tidigare om de som finns på etsy.com

har ni några erfarenheter av dessa kablar?
Är det värt det?

Jag kör dem kopplade till en FiiO K5PRO.

Är det kortare kabel du är ute efter? etzy har samt forza audio, fast bägge kostar sin slant. Enkel kabel finns på ebay kanske amazon.se också.
En fråga angående HD650. Har original kuddarna något heltäckande parti mot elementsidan? Mina HD6XX har det nämligen så lite nyfiken på hur det är med original HD650.

Permalänk
Medlem

Låter mina MX985 gå i graven efter nästan 10 år med trasiga kablar och kuddar som desintegrerar. Kirrat ett par FiiO FF3 istället. Förvånansvärt bra ljud direkt ur lådan.

Permalänk
Medlem

Fick hem min ifi Go Blu häromdagen - letade efter ett enkelt alternativ för att få BT till mina Celestee. Testat den ett par dagar och jag gillar den verkligen, för vad det är. Fungerar klockrent och det är eg rätt sic vad den pumpar ut på sina.. 30ish gram?

Vacker liten sak också

DIY med kardborreband.

Sitter precis som avsett. Gjort för att kunna vara lite mobil runt/utanför huset och slippa ha hörlurskablar i vägen.

Det är verkligen en imponerande liten dings. När jag kör 3.5 trådat till samsungen (utan go blu) kan jag vrida upp till maxvolym utan att det blir för högt. Med ifin och 4.4-kablarna blir ljudbilden maffigare, basigare, fylligare, mer detaljerad, roligare.

Och jag ÄLSKAR den fysiska volymkontrollen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Buddaz112:

Yamaha YH-E700A
Butiken vill ha 3000kr för den.
Öronpluggar klarar jag inte av. Är något fel på öronen. Får bara ont. Måste vara over ear. Gillade komforten på de Denon för runt 3k som är trådlösa. Var svårt sist att hinna med en lyssning. Funderar lite på de också.

De där Yammorna är riktigt bamsiga ser det ut som

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av d3rrty:

Jag är lite sugen på att byta ut standardkabeln till mina Sennheiser HD650.

Har läst tidigare om de som finns på etsy.com

har ni några erfarenheter av dessa kablar?
Är det värt det?

Jag kör dem kopplade till en FiiO K5PRO.

Vill du påverka ljudet eller vill du bara en annan längd, kontaktering eller trevligare kabel hanteringsmässigt?

En 1000kr Etsy kabel från någon DIY som braidar lite Mogamikabel och klär med färgrann strumpa för att förbättra ljudet på en HD650 tror jag inte är värt. Bör finnas prisvärdare alternativ om man vill utforska om kablar gör skillnad ljudmässigt på en HD650.

AliExpress rea igen om 2 dagar. Finns drösvis där kan tipsa om några prisvärda jag har själv. 200-300kr typ. Har även några finare Forza.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter "bättre" ljud, vad det nu innebär.. och så smidigheten med en kortare kabel.. och dessutom snyggare.

men jag kanske ska lägga pengarna på nåt vettigare.

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem

Var hittar jag en kort, smidig usb c till usb c- kabel att ha mellan mobil och bärbar dac/amp? Får gärna ha en 90gradersvinkel på en av kontakterna men inte nödvändigt.

Med kort menar jag kortast möjligt. 30 cm är inte kort i det gär avseendet 😃😃😃

Nordenbutik helst.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av d3rrty:

Jag är ute efter "bättre" ljud, vad det nu innebär.. och så smidigheten med en kortare kabel.. och dessutom snyggare.

men jag kanske ska lägga pengarna på nåt vettigare.

Kuddarna är ju en grej uppgradera också, får hem ett par Brainwavz hybrid till mina när tullen tänker släppa dem. Dekoni hel skin är ju riktigt bekväma, fast svettigt på sommaren, så får se hur velour/konstläder står sig i nästa vecka.

Permalänk

Åka och testa nästa vecka. Får se vad det blir. Har max 4k till budget för projektet. Bara så tråkigt att marknaden för bra trådlösa är så smalt. Bara dessa Sony, Bose eller B&O. Vet helt ärligt talat inte vad jag vill ha. Önskar helst ett par som låter bra till musik för pendling, ljudböcker, tåla lite daglig stryk och låter bra vid samtal. Skall passa till en S21u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Det finns nog en TWS som är bättre på vissa saker men sämre på annat. Jag är som sagt nöjd med mina Technics AZ60 men de har sina nackdelar dom med.

Finns massor av tester på nätet men väldigt svårt att avgöra vad som är influencermarketing, tillverkarfinansierad "test" och vad som går att lita på. Sen uppdateras mjukvaran i modellerna kontinuerligt så ljud, samtalskvalitet och bullerdämpning kan ha ändrats sen testet gjordes.

Hifi och Musik har testat en hel del och har scorat enligt följande i nr 5/2022. Det är fler lurar i testet men jag la in dom jag tycker är mest intressanta. https://hifi-musik.se/nummer/e/2022/5/ köp gärna tidningen för 49kr. En del av lurarna jämfördes även i nr 12/2021 https://hifi-musik.se/nummer/e/2021/12/

Tack så mycket för ett utomordentligt svar. Ska nog leta efter ett par AZ60 begagnade,

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av TotalF:

Var hittar jag en kort, smidig usb c till usb c- kabel att ha mellan mobil och bärbar dac/amp? Får gärna ha en 90gradersvinkel på en av kontakterna men inte nödvändigt.

Med kort menar jag kortast möjligt. 30 cm är inte kort i det gär avseendet 😃😃😃

Nordenbutik helst.

Svårt. Försökt men för mig slutade det på Ali.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.