Embracer vill ha rättigheterna till Sagan om ringen

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

Jag kanske är dum men rubriken är "Embracer vill ha rättigheterna till Sagan om ringen" och artikeln börjar likadant. Men mitt i artikeln så står det "Embracer köper Middle-earth Enterprises".

Så vill dom köpa eller har dom köpt? Eller snackas det om två olika saker?

Mycket bra sak du tar upp!

Men hela affärsidén "Sagan om ringen" var miljardindustri för kanske 10-20 år sedan, nu är det väl inte så "hett" längre?
Dvs. finns inte så mycket att krama ur kronor och ören från 2022 som det fanns kanske år 2012.

Lite som Pac-Man. Jättehett cirka 1982, men inte så hett längre 2022..
Vilka bryr sig om idag vem som äger/köper/säljer rättigheterna till Pac-Man?

(Pac-Man är ett av mina favoritspel för övrigt.)
Hoppas liknelsen når fram.

Permalänk
Medlem

Verkar som att man köpt det nu? https://deadline.com/2022/08/embracer-group-acquires-rights-l...

~7.5 miljarder.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

Jag kanske är dum men rubriken är "Embracer vill ha rättigheterna till Sagan om ringen" och artikeln börjar likadant. Men mitt i artikeln så står det "Embracer köper Middle-earth Enterprises".

Så vill dom köpa eller har dom köpt? Eller snackas det om två olika saker?

Jag tolkade det som att det har köpt men att köpet inte gått igenom.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem

die schweden, die schweden kommen!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Mycket bra sak du tar upp!

Men hela affärsidén "Sagan om ringen" var miljardindustri för kanske 10-20 år sedan, nu är det väl inte så "hett" längre?
Dvs. finns inte så mycket att krama ur kronor och ören från 2022 som det fanns kanske år 2012.

Lite som Pac-Man. Jättehett cirka 1982, men inte så hett längre 2022..
Vilka bryr sig om idag vem som äger/köper/säljer rättigheterna till Pac-Man?

(Pac-Man är ett av mina favoritspel för övrigt.)
Hoppas liknelsen når fram.

Sfären runt Sagan om Ringen har ännu massor att berätta, känner då jag. Det vore enormt spännande med en linje nya filmer med "extended"-versioner, så man kan glömma sig bort under en hel helg.

Permalänk

Och Wizards of the Coast ger ut Magic: The Gathering-expansion snart med tema LOTR. Inte mycket spoilats ännu men tyckte jag såg på presentationen idag att de lär bli våra välkända figurer man känner igen "from the trilogy" osv sov.
Har de knytit ihop sig med dessa kanske? Jaja... Hoppas det blir bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Sfären runt Sagan om Ringen har ännu massor att berätta, känner då jag. Det vore enormt spännande med en linje nya filmer med "extended"-versioner, så man kan glömma sig bort under en hel helg.

Orelaterat till nyheten, men: Jag vill ha originaltrilogin dubbelt extended! Det finns tydligen mycket material som inte kom med i filmerna. Vore en våt dröm om Jackson kunde dra igång ett sånt projekt och göra filmerna ännu längre 😁

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Skrivet av underd0g76:

Jag skulle vilja ha samma pengatryckarmaskin som Embracer verkar ha.

De kommer förr eller senare gå under som THQ en gång gjorde. De har spottat ut sig en massa dåliga spel och en del medelmåttiga spel. Jag såg detta för längesedan.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Kan nog komma något bra utav de där om de går igenom!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Hade ju varit rimligare att detta släpptes fritt efter att personen som skapat det dött, och att de som hade en bra idé på spinn-off eller ett bra manus kunde skapa spel eller film genom att skriva till de stora bolagen.

Det skulle skapa incitament för att personen skulle t.ex. råka ut för en mycket tragisk olycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Mycket bra sak du tar upp!

Men hela affärsidén "Sagan om ringen" var miljardindustri för kanske 10-20 år sedan, nu är det väl inte så "hett" längre?
Dvs. finns inte så mycket att krama ur kronor och ören från 2022 som det fanns kanske år 2012.

Amazon är ju på väg med ny tv-serie..
Det återstår ju att se om den blir bra.. hoppas dom kämpar på bättre än dom gjorde med WoT.

Citat:

Where can I watch The Lord of the Rings TV series?

The Lord of the Rings: The Rings of Power release date has been confirmed by Amazon. The new series will launch on September 2, 2022, with the first two episodes premiering on Amazon Prime at 9 p.m. EDT/ 6 p.m. PDT / 2 a.m. BST. Each remaining episode will then drop weekly.