SweKlockers - Vad har ni för klocka på er arm?

Permalänk
Medlem

Köpte denna skönhet idag, min första klocka som kan klassas som dyr men har tittat på den modellen riktigt länge. Sen släppte dom denna färgkombon och jag var tvungen att köpa
Certina DS ACTION DIVER
Referens: C032.607.44.051.00

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawken:

Köpte denna skönhet idag, min första klocka som kan klassas som dyr men har tittat på den modellen riktigt länge. Sen släppte dom denna färgkombon och jag var tvungen att köpa
Certina DS ACTION DIVER
Referens: C032.607.44.051.00

<Uppladdad bildlänk>

Bra val!

Permalänk
Medlem

Ingen klocka vad är vitsen om man inte är dykare?

Jag testade med en smartklocka ett tag var ju lite kul men det var fascinerande hur obekvämt det var. Innan mobilen var det något man bara accepterade och inte tänkte på. För golf använder jag en golfklocka dock fast nu var det ett bra tag sedan man lirade.

Klocka för mig måste ha en funktion räcker inte med att va statussymbol.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Jag använder klocka för att snabbt ha koll på tiden, kan vara enklare än att fiska ut mobilen ur fickan. Dessutom datum, ta tid ibland osv
Status bryr jag mig inte om, det blir snabbt diminishing returns och svårt att få klockor se bättre ut efter en viss nivå.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan tycker är jobbigt med analoga klockorna är att det ibland är svårt att se vad klockan är på minuten, man får hålla den väldigt nära då... Jag gillar att komma exakt i tid! xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chromatic:

Det enda jag kan tycker är jobbigt med analoga klockorna är att det ibland är svårt att se vad klockan är på minuten, man får hålla den väldigt nära då... Jag gillar att komma exakt i tid! xD

Därför kör jag med klockor som kombinerar bägge

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Därför kör jag med klockor som kombinerar bägge

Smidigt, vilka modeller är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ingen klocka vad är vitsen om man inte är dykare?

Jag testade med en smartklocka ett tag var ju lite kul men det var fascinerande hur obekvämt det var. Innan mobilen var det något man bara accepterade och inte tänkte på. För golf använder jag en golfklocka dock fast nu var det ett bra tag sedan man lirade.

Klocka för mig måste ha en funktion räcker inte med att va statussymbol.

Jag förstår inte varför du skrivit i den här klocktråden men klockor kan vara ett intresse för många utan att för den delen vara en statussymbol. Sen är ju golf prylnissarnas bästa "sport" att visa upp statussymboler.

Själv har jag inte alltid en telefon i fickan så en klocka på armen är inte bara snygg utan praktisk.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Jag förstår inte varför du skrivit i den här klocktråden men klockor kan vara ett intresse för många utan att för den delen vara en statussymbol. Sen är ju golf prylnissarnas bästa "sport" att visa upp statussymboler.

Själv har jag inte alltid en telefon i fickan så en klocka på armen är inte bara snygg utan praktisk.

Den dök upp högst upp i nyhetsflödet.
I golf handlar det om att få ett försprång genom teknik typ f1

Går alldeles utmärkt ruinera sig på den hobbyn också.

Men ja det var inte så allvarligt menat det är väl smycken för många.

I golf är den praktisk få telefon är för långsam för att få fram infon och den är inte bra ha vid höften när man svingar. Jag jobbar konstant under tidspress så behöver inte kolla klockan är alltid sen. Sen har jag den på hud. Jobbar med distribution

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chromatic:

Smidigt, vilka modeller är det?

Casio G-Shock Metal Covered GM-2100-1AER

Casio LCW-M100DSE-1AER

Lineage har klart synligare digital del, men G-shock har bättre LED-ljus i mörker

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Shit båda var fina, men Casion lite extra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ingen klocka vad är vitsen om man inte är dykare?

Jag testade med en smartklocka ett tag var ju lite kul men det var fascinerande hur obekvämt det var. Innan mobilen var det något man bara accepterade och inte tänkte på. För golf använder jag en golfklocka dock fast nu var det ett bra tag sedan man lirade.

Klocka för mig måste ha en funktion räcker inte med att va statussymbol.

Klockor är väl en få kvarvarande saker vi killar kan ha på oss i ”alla miljöer” som förutom visa tiden kan utrycka våra intressen, personlighet, smak och lynne. För vissa lite annat också men borde ha en underordnad betydelse.

Dykarur är lite som biltypen SUV är för stadsbor, menad att klara lite tuffare tag i naturen men få kommer någonsin utnyttja deras potential (dom riktiga alltså), men populära då modellerna utmålar en ägare med äventyrslysten i behåll vilket reklamen också som oftast vill förmedla. Sen finns ju dessa klockor i alla prisklasser vilket kan fylla andra behov hos några.

Dykarur är generellt robusta och genom sitt egentliga användningsområde visar tiden tydligt speciellt under nedsatta ljusförhållanden vilket uppskattas hos många, nackdelar kan nämnas ofta rätt bulkiga under skjortan och väger en hel del om man använder dom som vardagsklocka. Sen är vi ju några som faktiskt håller på med dykning men i mitt fall mer av en reserv om dykdatorn går sönder under vattnet.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Apple watch series 7 45mm stainles

Permalänk
Medlem

Apple Watch Series 7 41mm aluminium. Och en Seiko batteridriven.

Jag gillar inte känslan riktigt att ha en klocka på armen öht. Brukar ha en när läget känns rätt. Apple Watchen var en fin gåva, annars hade jag nog inte ägt en. Funnit några användningsområden med den dock, främst gällande hälsostatistik.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Skrivet av Hawken:

Köpte denna skönhet idag, min första klocka som kan klassas som dyr men har tittat på den modellen riktigt länge. Sen släppte dom denna färgkombon och jag var tvungen att köpa
Certina DS ACTION DIVER
Referens: C032.607.44.051.00

<Uppladdad bildlänk>

Ganska lik denna som farsan sålde för några år sedan för att istället köpa en begagnad segelbåt. Han säger att han köpte den efter att ha fått sin första lön en gång i tiden – den hade gått upp en del i värde.

Har själv ingen klocka – inte haft på flera decennier nu. Kanske att det blir en smartklocka då jag blir hjälp av att få påminnelser gällande möten och annat i kalendern under dagen. Annars räcker mobilen bra som klocka tycker jag. Är ju även en i datorn.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Slutade ha klocka runt 2000 när man ändå alltid hade mobiltelefon med sig. Känns nu mer som en accessoar och inget jag saknar.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

En G-shock GW-M5610U-1ER sedan många år. Känns som att den typ tål allt....glömt den några gånger utomhus i både minusgrader och andra förhållanden. Tappats bland stenar på berg, dränkt i vatten etc. Hehe.
Men vill införskaffa nya gwg-2000, alternativt gwg-1000 om den går att få lite billigare.
Blir att drömma lite på chrono24.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Helson Sharkdiver

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Citizen Eco-Drive Divers 300m. Trevlig klocka, men tror inte att jag kommer dyka ner till 300m med den.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Jag har en gigantisk typ dykarklocka:
http://images.ciao.com/iuk/images/products/normal/499/Casio_G_Lide_DW003V__5098499.gif
Har dock aldrig den på mig nu för tiden då den är så stor och behöver jag veta tiden har jag alltid med mig mobilen. Har använt den när jag varit utomlands då man kanske inte har med sig mobilen och eftersom den är vattentät så kan man bada med den utan problem

Den är ett h-e att byta batteri på: http://mr-coo.com/battery/casio/g-lide1597.html

Permalänk
Medlem

A2474 Apple Watch series 7 Nike, 45mm boett.
Fick den av frun i 35-årspresent (innan dess en Stührling Original Legacy Special Reserve).

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd

Garmin Epix 2

Permalänk
Medlem

Brukar dom är nya smartklockorna även ha pulsmätare eller är det en sån där "fitness watch" man behöver då?

Permalänk
Medlem

Tissot Seastar 1000 powermatic (utan batteri). Har klockan på mig dygnet runt hela året väldigt nöjd. Har en g-shock med.. kommer inte ihåg modell men den är vit..? Haha

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

En blå Certina DS-1 Fast med att annat armband än på bilden.
https://www.certina.com/se/search-results?token=ds-1&type%5B0...
Utan klocka känner man sig naken.

lade till att jag bytt armband
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Brukar dom är nya smartklockorna även ha pulsmätare eller är det en sån där "fitness watch" man behöver då?

Japp. Min Apple Watch series 7 har pulsmätare, EKG-mätare och mätare för syrenivå i blodet - och massa annat kul att nörda ner sig med.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Japp. Min Apple Watch series 7 har pulsmätare, EKG-mätare och mätare för syrenivå i blodet - och massa annat kul att nörda ner sig med.

Men va smidigt, jag har velat ha pulsmätare att koppla till stegmätaren i mobilen för att få en mer exakt bild av kcalförbrukning. Men det hade varit jobbigt att kombinera en fitness-klocka med en vanlig xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Men va smidigt, jag har velat ha pulsmätare att koppla till stegmätaren i mobilen för att få en mer exakt bild av kcalförbrukning. Men det hade varit jobbigt att kombinera en fitness-klocka med en vanlig xD

Vet inte om Apple ska släppa någon ny imorgon på eventet, men vänta och se.
Släpper de en ny brukar föregående serie bli lite billigare (beroende på vad du vill ha såklart).

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Kör en Apple watch series 7 som jag skaffade i våras för att hjälpa till med viktnedgång och har sedan dess blivit förälskad!

Permalänk
Medlem

Klockan är för att ha enkel åtkomst till tvåfaktorsautentisering, inget annat. Jo förrsten, "Väck mig klockan åtta." och "räkna ner 11 minuter."

Kan din klocka inte det är det bara att slänga. Vill man visa hur stilig man är så är det som vanligt bred guldkedja och brylcreme som gäller. Eller guldfälgar.